Pensionsdags

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Pensionsdags

Inlägg  Magnus i lör jan 31, 2015 8:49 pm

Flowerchild är för gammal för att ränna omkring och "rädda" världen... bäst att hon pensionerar sig. Frågan är bara... vem skall kunna ersätta henne?

Har någon något förslag med superkrafter?

Magnus

Antal inlägg : 281
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Pensionsdags

Inlägg  Marcus i mån feb 02, 2015 9:54 am

Nu har ju jag lagt beslag på den fantastiska superkraften "Soundtrack of my life" annars är den alltid att rekommendera. Men självfallet kommer jag att erbjuda andra möjligheter så som.....

No backsies guy: Denna person är hal som en ål och om han slår till någon så får den inte slå tillbaka för det är emot reglerna. No backsies helt enkelt.

The abominable snowman: Han kontrollerar väder och vind (framför allt snö) och kastar snöbollar på allt och alla. Ett varningens ord till fienderna "don´t eat the yellow snow".

Shifter: Tänk dig att alltid kunna kamouflera dig överallt ett klockrent sneaky sneaky stab stab alternativ, lite som Mystic men utan att se ut som en aquasmurf.

Two for the same price as one man: Han kan skapa kopior av sig själv. Är han här? är han där? var är han egentligen? Oj var det han som slog ner mig med släggan bakifrån? Det kunde jag aldrig ha listat ut.

Lightning never strikes at the same place twice: Det vet vi alla är en myt. Det kommer även dina fiender att märka när de får 400 000 ampere genom kroppen.

Boris the bullet dodger: Why do the call him Boris the Bullet dodger?.... BECAUSE HE DOGES BULLETS

I can´t belive we survived that without a scratch: En mycket bra kamrat att ha med eftersom när det ser riktigt illa ut finns det alltid en utväg som gör att alla klarar sig helskinnade undan. Ingen vet hur det gick till men alla är i alla fall mycket glada.

I´m not lost. I just don´t know were we are: Att gå vilse är en superkraft utan dess like. Brandon Sanderson FTW.

You think that I don´t know you, but I do: Tankeläsning kort och gott.

Charles Ingvar "Sickan" Jönsson: "Jag har en plan". Att alltid kunna komma på den optimala planen för varje uttänkt situation. Nackdelen är dock att man är fåfäng, klumpig och ibland talar med sina skor.

Stretch dude: Gummimannen framför alla andra. Formar sin kropp efter behov.

The truth shall set you free: Hans trovärdighet är enorm. Det han säger är sanning inget annat än sanning. Att han sedan blåljuger dig rakt upp i ansiktet är inget du lägger märket till.

Hakki: One pice tekniken Hakki där man förstärker sin kropp för att klara av mer än vad den egentligen skulle.

Dr. Dolittle: Mannen som kan tala med djur. Alltid bra att kunna konversera med den lokala faunan.

Där är där man inte är: Att teleportera sig är både roligt och användbart.

Vad kvinnor vill ha: Har du inte alltid undrat vad kvinnor vill ha? Nu vet du. Lite sämre än att läsa allas tankar men med denna superkraft får du även förståelse för vad som önskas och inte bara vad som tänkts.

It´s not cheating if the ref ain´t watching: Att kunna tänja på gränser är bra. Att kunna göra det när nöden kräver är bättre. Att få Erik att godkänna att du kan fuska någon gång under spelets gång.... ovärderligt.

Det var några trevliga förslag på superkrafter (eller snarare superhjältar) som jag kom på. Jag blev själv sugen på flera av dem.

Senast ändrad av Marcus den mån feb 02, 2015 3:44 pm, ändrad totalt 1 gång

Marcus

Antal inlägg : 655
Registreringsdatum : 13-08-23

Inlägg  Erik i mån feb 02, 2015 3:33 pm

Sweeeeeeeeeeeeeeeeet. Mycket potential här, måste jag säga!

Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 29

Inlägg  Jocke i mån feb 02, 2015 8:26 pm

THE IRISH BASTARD
Mannen med fyrklöver

Jocke

Antal inlägg : 2143
Registreringsdatum : 11-07-20

Inlägg  Magnus i mån feb 02, 2015 8:59 pm

Tror fan att Shaun, The Irish Bastard kan vara helt underbart!
Jag får fila lite på hans krafter bara...

Men two for the price of one man är också fantastisk ^^

Magnus

Antal inlägg : 281
Registreringsdatum : 13-07-12

Inlägg  Marcus i mån feb 02, 2015 10:41 pm

Jessica föreslår: Tuggummimannen: Han har med sig flera willy wonka tuggummin som är en hel trerättersmåltid i ett enda tuggummi. Nu behöver du och dina kamrater aldrig gå hungriga under ett äventyr, mycket bra.

Marcus

Inlägg  Jocke i tis feb 03, 2015 8:57 am

det vore ju coolt om han hade massa olika sorters tuggummi, och han kunde blåsa bubblor, eller dra långa strängar mm mm av tuggummi med olika egenskaper.

Skjuter någon mot dig? blås en bubbla av extremt hållbart tuggummi och studsa iväg kulorna!
Står det en vägg ivägen? Explosiva tuggummibubblor spränger bort den!
Behöver du komma upp på taket av ett högt hus? Tuggummibubblor fyllda med varm luft (andedräkt Wink) väger mindre än luft och kan sväva majestätiskt!
Är motståndaren för snabb eller stark för att slåss mot? Snärj honom i strängar av supersegt tuggummi!

Very Happy

Jocke

Antal inlägg : 2143
Registreringsdatum : 11-07-20

Inlägg  DanielBerg i tor feb 05, 2015 7:40 pm

Oh herre gud, denna tuggumiman låter rolig.

DanielBerg

Antal inlägg : 490
Registreringsdatum : 12-10-02

Inlägg  Krisdoffer i fre feb 06, 2015 11:42 am

Vars e Kapten Uppenbar? Mannen som alltid kan se den uppenbara lösningen på allt. Är fönstret stängt? öppna fönstret! Är dörren trasig? Gå in genom väggen!

Eller varför inte The builder, en hjälte med förmågan att skapa saker... hans enda problem är att han inte kan förstöra saker så om det han gör är skit så får det gott stå i garaget och sammla damm.

Krisdoffer

Antal inlägg : 298
Registreringsdatum : 13-04-21

Inlägg  Marcus i fre feb 06, 2015 1:13 pm

Eller varför inte en spinoff på The bulider (med stor inspiration från legofilmen). Everett, snubben som bara kan bygga väldigt konstiga och out of place saker. Sedan är det upp till fantasin att hitta användningsområden.

Marcus

Inlägg  Krisdoffer i fre feb 06, 2015 2:21 pm

Legofilmen är verkligen tokbra. Fast han heter Emmet Wink

Krisdoffer

Antal inlägg : 298
Registreringsdatum : 13-04-21

Inlägg  Marcus i fre feb 06, 2015 2:32 pm

Det var därför som jag sade baserad på Wink (eller det kan vara så att jag kom ihåg fel, tyckte att Everett inte kändes riktigt rätt).

Marcus

Inlägg  Sponsored content Idag på 5:36 am

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet