Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hjälp att börja med Warmachine

3 posters

Gå ner

Hjälp att börja med Warmachine Empty Hjälp att börja med Warmachine

Inlägg  Jocke tor sep 06, 2012 10:51 am

OK, jag skall ge det en chans Very Happy

Jag ar kollat igenom vilka coola gubbar som finns, och jag tror att jag vill börja med Mercenaries (inte dom fula piraterna Wink)

Jag har ju ingen koll alls egentligen på vad som är bra och inte, men jag skulle vilja börja med en liten arme (15p är det va?) som jag kan måla och som ser cool ut och som fungerar hyfsat på spelbordet. sedan när jag lärt mig mer av reglerna kan jag börja köpa andra gubbar. Skulle man kunna få lite hjälp att plocka ihop en fungerande liten arme så att jag har något att börja med?

Jag tyckte mercenaries hade jäkligt coola warjacks, och vill ha med minst en sån (man kanske måste det till och med?) Jag föredrar plast framför metall, men det är ingen stor concern. I övrigt tyckte jag att de flesta modellerna var rätt coola. Såhär i början är det inte så viktigt att ha den bästa armén, men jag vill inte bara köpa några coola gubbar på måfå. Om någon kan tipsa om en fungerande setup så blir jag jätteglad Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att börja med Warmachine Empty Sv: Hjälp att börja med Warmachine

Inlägg  Jonas fre sep 07, 2012 10:52 am


Privateer press forum-Merc
http://privateerpressforums.com/forumdisplay.php?27-Mercenary-Community

list discussion-Merc
http://privateerpressforums.com/forumdisplay.php?37-Mercenary-List-Discussion

Battlecollege-står om alla gubbar som finns och lite hur man kan lägga upp det.
http://battlecollege.wikispaces.com/mkiiMercenaries

Det finns ingen officiell Battlebox för mercs men som jag har fattat det så brukar man köra Magnus the traitor (pMagnus), Mangler, Renegade och Talon sen har du 3 pts att lägga på nåt annat. Då är det caster, en heavy och 2 light warjacks plus någon solo eller liten unit. Andra alternativet är Rhulic (dvärgarna) som är ungefär samma med Gorten Grundback, Driller, three Gunners (heavy och 2-3 light jacks) plus någon extra poäng. sista battlebox alternativet är Bartolo Montador, Mariner, Freebooter, Buccaneer (men det är nog sjörövare så dom går väl bort!?).
Men kolla på de olika warcasters som finns och se om det är någon som har en spelstil som tilltalar. På battlecollege står det ganska mycket om de olika fraktionerna och hur man kan lägga upp det plus information om alla gubbar man kan använda. Kolla också stickies på privateer press forum-mercs där borde det stå vad som funkar bra med varandra.

Har inte så mycket koll på mercs så det där är nog det bästa jag kan bidra med.

Välkommen ombord på Warmachine-tåget!!
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att börja med Warmachine Empty Sv: Hjälp att börja med Warmachine

Inlägg  Micke fre sep 07, 2012 7:51 pm

Roligt! Go Jocke!

Men som Jonas säger, det finns ingen låda. Och väldigt lite plast. Så det mesta du köper kommer vara i metall, men det kanske du inte har något problem med. Mercenaries är nog ett ganska bra val. Det är ju flera lag i ett kan man säga, flera mindre factioner. Varje faction har ju inte så många alternativ som ett av de större lagen, men alla factions tillsammans gör att du kan större variation inom laget.

Mercenary Mule Heavy Warjack är ju en bra start eftersom den innehåller bitz för olika jacks. Om det är standardmercs du är intresserad av. Eller är det Rhul kanske?

Oavsätt vad är det mycket skoj att du vill börja.
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att börja med Warmachine Empty Sv: Hjälp att börja med Warmachine

Inlägg  Jocke fre sep 07, 2012 9:58 pm

tackar tackar Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att börja med Warmachine Empty Sv: Hjälp att börja med Warmachine

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet