GW är tydligen redo för mental sjukhuset lol...

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

GW är tydligen redo för mental sjukhuset lol...

Inlägg  Danne i lör jul 04, 2015 12:34 pm

De nya Age of Sigmar Reglerna verkar vara totalt galna de har tydligen någon regel med att "OM MAN HAR STÖRRE SKÄGG ÄN SIN MOTSTÅNDARE FÅR MAN SLÅ OM ETC" hahaha...

79 sidor av epic tears på Warseer hahaha.. Sista posten var "Mat Ward come back, all is forgiven" LOL........

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?410599-Age-of-Something/page79

De har även startat en liten poll LOL "is GW insane?" Hahaha länk nedan
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?410788-is-GW-insane

citat från upprörd GW fanboy;

"AOS is .... strange, i mean for now

we do not know how to build an army
we need to have big mustache or to yell to have bonuses"

Börjar nästan bli sugen på att spela det.. Med tanke på att det endast är Chrille "med sitt stora skägg" som möjligen kan få lika mycket bonusar som mig!!!.. Jocke vad säger du ska vi lira lite Age of Sigmar hahahahahahaha..... med din bara haka ser det mörkt ut för dig, känns inte som att du skulle gilla att skrika dig blå i fejset heller haha.. Wink.. Vi får tacka de högre makterna att det finns vettigare speltillverkare än GW och att de åtminstone vet hur man skriver regler Cool

Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Sv: GW är tydligen redo för mental sjukhuset lol...

Inlägg  Jocke i lör jul 04, 2015 1:59 pm

fan.. jag orkar inte Razz

Jocke

Antal inlägg : 2145
Registreringsdatum : 11-07-20

Inlägg  Danne i tis jul 07, 2015 4:21 pm

Jocke skrev:fan.. jag orkar inte Razz

hehe tycker nästan jag är värd en tårta för att ha räddat dig från ödet som ny drabbat de stackars WHFB spelarna, genom att spendera över 6 månader med att tjata och gnata att du måste testa Warmachine/Hordes... Jag må vara en tjatig och jobbig jävel ibland men jag har oftast Rätt haha..

Lord Tremendous (över 200 battlereports på youtube, har nu sålt sin arme på Ebay.. och bränner nu sin Warhammer fantasy bok "EPIC Tears")... Video nedan... han är bara en i raden av galna Rants på Youtube, där the White Knights of GW, faller en efter en med en DOLK i ryggen av the EVIL Empire som är Games Workshop hahaha  Twisted Evil

Junkhouse podcast video över alla hemskheter, med en mera sund inställning, men ändå rätt skrämmande hur mycket detta beslut från GW tycks drabba de stackars White Knightsen haha

Danne

Inlägg  Danne i tis jul 07, 2015 5:21 pm

hahaha bästa videon!!

Danne

Inlägg  Martin i tis jul 07, 2015 6:05 pm

Fantasy är ju tydligen helt slut nu efter sådär 30 år, chaos vann.
Nu börjar dom med Age of sigmar istället, ny storyline, nya regler och nya figurer. Även om det nya kommer vara skirmish artat som 40k så säger dom iaf att ens gamla figurer kommer att vara kompatibla.

Martin

Antal inlägg : 408
Registreringsdatum : 13-02-04

Inlägg  Bjorn i ons jul 08, 2015 9:35 am

Kommer finnas kvar en marknad för dom som vill spela WHFB , inte för att de rör någon i föreningen då så vitt jag vet spelar ingen WHFB?

Sedan tror jag och andra att AoS i den form som släppts gratis inte är de fullavärdiga spelet utan de kommer mera. Kanske stämmer, kanske inte. Men tänk själva, skulle GW släppa regler och arme böcker gratis? De tror inte jag.

Sedan tänker inte jag hoppa på internetts gnäll vagn innan jag spelat spelet som de ska spelas. Tänk på att detta inte är WHFB utan ett nytt spel som folk spelar som om de vore WHFB.

Bjorn

Antal inlägg : 77
Registreringsdatum : 14-11-24
Ålder : 47

https://www.facebook.com/bjorn.almgren.31

Inlägg  Jocke i ons jul 08, 2015 9:44 am

jag kastade ett snabbt öga på reglerna till lizardmen (dom är tydligen inte helt avskaffade som det ryktades om...) och det är helt klart annorlunda, men jag tycker det var ett ganska najs format. väldigt tydligt och streamlajnat, men med ganska många options ändå. varje trupp har egna "magic items" eller "upgrades" och det är tydligt vad alla saker gör. Tydligheten i dom reglerna verkar faktiskt ha blivit betydligt bättre. Jag har inte alls tittat på core rules. dom verkar ha ändrats en hel del.

Det verkar helt klart vara ett annorlunda spel, men det betyder ju inte nödvändigtvis att det är ospelbart (tvärt om faktiskt, lol). Jag är helt ointresserad av att gå tillbaka till warhammer, men jag är inte säker på att detta är dödsstöten för WHFB. många (alla?) veteraner försvinner nog, men om spelet är lättillgängligt, enkelt och coolt så kan man nog bygga upp en ny kundbas.

ps. omg space marines...

Jocke

Inlägg  Oskar i ons jul 08, 2015 1:24 pm

Jag har flera WHFB armeer i garaget....

High elvers, skaven, nightgoblins, dark elves .....

Oskar

Antal inlägg : 945
Registreringsdatum : 14-08-07

Inlägg  Jocke i tor jul 09, 2015 1:05 pm

Tittade lite på reglerna. boken är på FYRA sidor... Det verkar inte finnas någon poängkostnad för modellerna. Det finns några armeer föreslagna i slutet på varje lags regelbok. lite underbara quotes:

Armies can be as big as you like, and you can use as many models from your collection as you wish. The more units you decide to use, the longer the game will last and the more exciting it will be!

...
1 Dreadlord, Dreadlord on Black Dragon or Dreadlord on Cold One

- Jag undrar vilket val som kommer vara mest populärt...

THE MOST IMPORTANT RULE
In a game as detailed and wide-ranging as Warhammer: Age of Sigmar, there may be times when you are not sure exactly how to resolve a situation that has come up during play. When this happens, have a quick chat with your opponent, and apply the solution that makes the most sense to you both (or seems the most fun!). If no single solution presents itself, both of you should roll a dice, and whoever rolls higher gets to choose what happens. Then you can get on with the Fighting!

Japp... Sista spiken för mig i alla fall...

Jocke

Inlägg  Bjorn i tor jul 09, 2015 1:28 pm

Den sista regeln har finnist i GWs alla regel system dom senaste 30 åren, så den är inte ny Smile

Bjorn

Antal inlägg : 77
Registreringsdatum : 14-11-24
Ålder : 47

https://www.facebook.com/bjorn.almgren.31

Inlägg  Jocke i tor jul 09, 2015 1:35 pm

jo jag vet. tyckte bara det var kul att dom kallar det för "detailed" game när man skurit ner regelboken till fyra sidor. Very Happy

Jocke

Inlägg  Marcus i tor jul 09, 2015 5:37 pm

Om man känner för att spela WH kan man ju alltid spela någon annan edition än de senaste Wink

Marcus

Antal inlägg : 655
Registreringsdatum : 13-08-23

Inlägg  Oskar i tor jul 09, 2015 7:00 pm

Ja som first edition

Oskar

Antal inlägg : 945
Registreringsdatum : 14-08-07

Inlägg  DanielBerg i lör jul 25, 2015 12:39 pm

Jag fattar varför de "behövde" göra det, de skrev in sig i ett hörn och visste inte hur de skulle ta sig ut det.
Jag fattar de nya reglerna, men så konstigt att alla WS BS S T är borta. Bara "Min hero träffar på 3+!" >.>
"BRING ALL YOUR MODELS!!" osså den där "om du är utnumrerad så kan du peka ut ett target och ändå vinna" etc.

Vill nästan spela bara för att testa, men... urgh, wtf?!

DanielBerg

Antal inlägg : 490
Registreringsdatum : 12-10-02

Inlägg  Martin i sön jul 26, 2015 1:05 pm

Dom har ju också nåt flummigt som att kan du uttala en spell baklänges utantill så får du kasta den lättare Razz

Martin

Antal inlägg : 408
Registreringsdatum : 13-02-04

Inlägg  Sponsored content Idag på 10:36 am

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet