Deathwatch mechanics

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Deathwatch mechanics

Inlägg  Jocke i sön aug 18, 2013 4:32 pm

Jag läste på lite extra om hur combat funkar. Det vore helt klart bra om så många som möjligt kollar upp combat reglerna (sid 233-249 i core rulebook) samt verifierar vilken skada era vapen gör i erratan (typ alla vapen har fått förändrad skalda). om någon inte har regelboken så kan jag dela med den till er på dropbox (ladda ner på: www.dropbox.com kostar gratis och är jäkligt bra att ha i allmänhet) om ni skickar er mail adress till mig här på forumet.

erratan hittar ni i länken nedan. se speciellt sid 10-14
http://www.fantasyflightgames.com/ffg_content/deathwatch/news/faq/Deathwatch%20Living%20Errata%20v1-1.pdf

ju fler som har bra koll på hur combat funkar desto smidigare kommer spelmötena gå. det blir helt klart mycket bättre flyt och känsla i spelet om man slipper fråga om regler hela tiden. ta en halvtimme och kolla igenom reglerna så kommer vi alla ha mycket roligare Smile

Jocke

Antal inlägg : 2145
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Deathwatch mechanics

Inlägg  Martin i sön aug 18, 2013 11:46 pm

Jag har en chain axe och bolt pistol. pistolen går lätt att kolla men chain axen var det lite frågetecken runt, har chain axe egna stats eller är det Counts as chain sword?

Martin

Antal inlägg : 408
Registreringsdatum : 13-02-04

Inlägg  Jocke i mån aug 19, 2013 8:20 am

verkar ju inte finnas några regler för chain axe, så jag gissar på "count as chain sword"

Jocke

Inlägg  Martin i mån aug 19, 2013 9:55 am

okidoki

Martin

Antal inlägg : 408
Registreringsdatum : 13-02-04

Inlägg  Micke i mån aug 19, 2013 1:15 pm

Martin, hittade inte Danne din chainaxe i någon annan bok? Någon chaos bok med Khorne berzerkers?

Micke

Antal inlägg : 889
Registreringsdatum : 12-03-05

Inlägg  Jocke i mån aug 19, 2013 2:15 pm

i "mark of the xenos" finns "berzerker axe". den har damage 1d10+4 med pen 4 och "tearing".
det finns ingen errata om den.

Jocke

Inlägg  Danne i mån aug 19, 2013 10:55 pm

Jocke skrev:i "mark of the xenos" finns "berzerker axe". den har damage 1d10+4 med pen 4 och "tearing".
det finns ingen errata om den.
Dock är det special yxan för followers of khorne(Chaos god)..Så vi kommer köra alla space marine Axes som andra Astartes vapen alltså som ett vanligt chainsword.... Om ja inte hittar något annat i någon bok... alternativt skulle vi kunna köra yxan eftersom den förlora balanced men får +1 i skada vi kan testa lite... och se... mer skada, man kan inte dra nytta av lightning strike med ett vapen som inte är balanced har jag för mig.. kan vara mera saker som förlorar effect etc.. får kolla upp det...

Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Inlägg  Sponsored content Idag på 4:48 am

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet