Håller på att göra lite ny terräng

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Håller på att göra lite ny terräng

Inlägg  Jocke i ons okt 16, 2013 8:35 am

Jag har gjort lite "desert mesas" och håller på med lite jättelika skelett, typ elefantkyrkogård. Skulle vilja göra ett nytt underlag som passar till mer ökenliknande terräng. typ såhär:

Brunaktig öken alltså.

för det första tänkte jag ta frigolitskivorna till malifaux (som vi haft som underlag till deathwatch) och måla andra sidan av dom i den tilltänkta bruna ökenfärgen. Har någon något emot det?

för det andra så vill jag gärna ha lite allmän inspiration till terräng man kan göra, så kanske jag gör lite mer.

Jocke

Antal inlägg : 2143
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Håller på att göra lite ny terräng

Inlägg  Danne i lör okt 19, 2013 7:04 pm

De blev väldigt coola måste jag säga Smile. Gillade benresterna, de blev riktigt nice, men de små bergen(förutom att min Mountin Kings fot fastna på en) blev väldigt bra också Smile.

Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Inlägg  Jonas i fre nov 15, 2013 9:22 am

jag såg i en av WTC2013 batrepsen hur dom hade gjort som en industri zon med rökmoln som agerade skogar, det var riktigt coolt. Ska se om jag hittar videon men det var Flanzer Hourluk1(?) och Emorvhana (nån östeuropé).

Kanske kan vara nåt att göra som variation till alla skogar vi har för en mer steampunkig atmosfär? Tips till dig Jocke om du känner för att bygga lite.

Jonas

Antal inlägg : 523
Registreringsdatum : 12-03-06

Inlägg  Danne i tis nov 19, 2013 5:23 pm

Jonas skrev:jag såg i en av WTC2013 batrepsen hur dom hade gjort som en industri zon med rökmoln som agerade skogar, det var riktigt coolt. Ska se om jag hittar videon men det var Flanzer Hourluk1(?) och Emorvhana (nån östeuropé).

Kanske kan vara nåt att göra som variation till alla skogar vi har  för en mer steampunkig atmosfär? Tips till dig Jocke om du känner för att bygga lite.
Låter coolt jonas

Danne

Inlägg  Jonas i ons nov 20, 2013 7:23 am

hittade videon

http://www.youtube.com/watch?v=vuYggsqlT3E

något sådant vore coolt!

Jonas

Antal inlägg : 523
Registreringsdatum : 12-03-06

Inlägg  Danne i ons nov 20, 2013 8:26 am

Vulcan terräng skulle kunna vara ballt också Smile, hittat lite saker på panduro som jag tror man skulle kunna göra lava sprikor av Smile

Plus att jag funderar om man skulle köpa lite hus från Plastcraft för att fixa i ordning lite stats terräng, deras hus är rätt billiga och tror de skulle kunna funka bra, de är inte så stora. har lite idéer på att fixa en fontän, och göra en stats Park, lika stor som en GW skog, och sedan använda Dungeon plattorna, som vi redan har. Jocke diggar ju inte om det blir för mycket terräng. Men tror att man skulle kunna göra ett vettigt stats scenario med Plast craft games byggnader.. de är helt klart prisvärda också, runt 210-250kr styck..

Denna är 15cmx10cm..  alltså ena sidan är runt 4 Inches

Denan är 10cmx10cm, =4x4 inches, vilket inte skulle vara i vägen alls...

De är ju gjorda för att mera vara hörn och sido pices, och tycker fortfarande att det Tornet som vi har funkar bra att använda... så om man tar bort tornet från bottenplattan, blir den mindre, och fixa runt 4 Plast Craft Carnivale byggnader, fixa en liten Park, och en fontän.. tror jag man skulle ha ett rätt spelbart Stats-scenario...

Insperationen är från detta warmachine Masters bord, alltså de använde detta i en Steamroller Masters turnering, vilket gör att jag ser liten anledning till att det inte skulle funka för oss också..

Danne

Inlägg  Sponsored content Idag på 7:10 am

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet