Skall jag annonsera om turnering?

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Skall jag annonsera om turnering?

Inlägg  Jocke i tis nov 12, 2013 8:58 am

Nästa turnering är planerad till mellandagarna som alla vet, så turneringen EFTER det borde hamna i slutet på januari/början på februari. jag funderade på att kanske annonsera på gotapair.se för att få in några gästspelare. Om vi har konferensrummet kan vi ha totalt 6 bord (ja det blir trångt, men det är möjligt), 3 i lokalen, och tre i konf rummet. då kan vi ha 12 spelare.

Finns det intresse av att försöka ta in lite utomstående folk för en sån turnering? jag pratar alltså inte om att ta in mer folk i föreningen, utan bara för att få lite färskt blod till turneringen. Jag tror att det kan vara fullt möjligt att locka dit några gossar från stockholmsområdet med en gratis-turnering.

Naturligtvis skulle jag ge företräde till föreningsmedlemmar. Vad säger ni? skulle det vara kul med lite nya ansikten?

Jocke

Antal inlägg : 2145
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Skall jag annonsera om turnering?

Inlägg  Danne i tis nov 12, 2013 10:18 pm

Möjligen... enda risken jag ser är att vi blir för många. Tror vi kan bli rätt många redan nu under jul turneringen. Om vi blir det kan vi ju diskutera då om vi ska se om vi kan plocka in några flera till nästa?

Du, jag, Magnus, Micke, Jonas, Banne, Chrille, Marcus, Martin och Kristoffer(antar att han är hemma i jul), och eventuellt att Johan vill vara med också om han hunnit bli varm i kläderna till dess.. Men det är i stort sätt bara Kristoffer som inte kommer kunna vara med i Januari..

Så vi kan redan nu vara runt 8 spelare plus dig i Januari, plus att det också är möjligt att Elias eller Simon, Robin? har lust att vara med då också... kan bli riktigt trångt hehe

Dock skulle vi kanske kunna åka in till Alpha någon dag och träffa lite av folket där som spelar... har ju snackat med dem förut, de var ju då rätt sugna på att träffas upp och äta något och lära känna varandra(folk är så oroliga och rädda för andra i denna hobby hehe), plus att vi också har Uppsala(tror att det kanske skulle vara intressantare att titta på att få hit lite folk därifrån).

Senast ändrad av Danne den tis nov 12, 2013 10:24 pm, ändrad totalt 1 gång

Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Inlägg  Jocke i tis nov 12, 2013 10:21 pm

som jag sa. 12 pers går på 6 bord. vi kan redan sätta upp 6 bord, även om det är trångt. jag snackar alltså om att annonsera, och säga att det finns 12 platser varav X är upptagna av våra redan anmälda killar. kan vara kul med en eller ett par nya killar bara Smile

Jocke

Inlägg  Chrille i ons nov 13, 2013 10:48 am

Jag tycker det låter som en bra idé. Kan bli kul.

Chrille

Antal inlägg : 508

Inlägg  Jocke i ons nov 27, 2013 9:32 am

Jag har kollat runt lite på svenska warmachine-forumet. Jag har inte talat om vilka vi är eller exakt var vi finns, men det verkar finnas lite intresse från folk att hälsa på. Jag tycker att det vore jättekul, och en perfekt uppvärmning inför vår (förhoppningsvis) nationella tävlingsinsats under 2014 Very Happy

Jocke

Inlägg  Danne i ons nov 27, 2013 1:32 pm

Jocke skrev:Jag har kollat runt lite på svenska warmachine-forumet. Jag har inte talat om vilka vi är eller exakt var vi finns, men det verkar finnas lite intresse från folk att hälsa på. Jag tycker att det vore jättekul, och en perfekt uppvärmning inför vår (förhoppningsvis) nationella tävlingsinsats under 2014 Very Happy
Låter kul Jocke Smile

Danne

Inlägg  Jonas i tor nov 28, 2013 8:44 am

Bra initiativ Jocke! Alltid kul med extra folk plus att få testa en annan meta än vad vi är vana med.

Jonas

Antal inlägg : 523
Registreringsdatum : 12-03-06

Inlägg  Danne i mån dec 09, 2013 1:10 pm

Läste din tråd på gotapair Jocke.. Har för mig att jag träffat några av de där snubbarna inne på Alpha... De är bland de mest aktiva...

Danne

Inlägg  Sponsored content Idag på 10:38 am

Sponsored content

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet