Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

The Weekly Review Drag 6 25/5!

+3
Magnus
Jocke
Danne
7 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jonas ons apr 30, 2014 6:36 am

Marcus skrev:Kontenta: Jonas is a bitch

WTF!

Nu är det fan krig!!!!
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Marcus ons apr 30, 2014 8:32 am

Jonas skrev:
WTF!

Nu är det fan krig!!!!

Du får ha krig med magnus och doffe Wink
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne lör maj 03, 2014 7:59 am

Tur tre är klar Dags för drag 4...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Micke lör maj 03, 2014 11:11 am

Är det bara jag som är förvirrad över vart någonstans och vem Dynamocorp har attackerat? Eller är det mystiska fulspel bakom kulisserna på gång... Razz
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Krisdoffer lör maj 03, 2014 11:13 am

jocke betalade piraterna för att spränga magnus bro Wink
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Micke lör maj 03, 2014 11:15 am

Misstänkte att det var något sådant. För Dynamocorp vill ju bara vårt bästa! Very Happy
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Krisdoffer lör maj 03, 2014 11:16 am

kanske ska förklara att det här bara är nått som jag tror hänt Wink (även om det är uppenbart)

btw. jag tycker ordet smutsig var lite väl osympatiskt av tidningen ^_^
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Krisdoffer lör maj 03, 2014 12:10 pm

såg också att jag har 10 stadsrutor, inte 9. så 13 p för Obsidiska riket den här rundan.
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jocke lör maj 03, 2014 1:39 pm

Dynamocorp tillbakavisar alla anklagelser!
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jocke lör maj 03, 2014 1:40 pm

btw, vi måste ta bort att det är 5 actions. annars kommer jag att springa ifrån för mycket. behåll 3 actions så kan jag använda mina poäng till RP
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Micke lör maj 03, 2014 4:13 pm

Jocke skrev:btw, vi måste ta bort att det är 5 actions. annars kommer jag att springa ifrån för mycket. behåll 3 actions så kan jag använda mina poäng till RP

Eller så får vi enas mot Övermakten och krossa Dynamocorp...? Razz
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jocke lör maj 03, 2014 6:12 pm

och mickes fina bro, den dök visst upp omgående... jag har ett minne av att det var en viss bro som INTE dök upp omgående i förra draget, eller hur var det?
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne lör maj 03, 2014 7:07 pm

Jocke skrev:och mickes fina bro, den dök visst upp omgående... jag har ett minne av att det var en viss bro som INTE dök upp omgående i förra draget, eller hur var det?

Alltså magnus bro dök upp dirket, Det var inte därför att den inte dök upp direkt Som han inte kunde styra om handeln.. Det var inte där problemet låg. Det låg i att han lika bra kunde väntat en tur med Bron eftersom jag var tvingad att ge Jonas utdelning på sin scheem med Muren. Alltså hade jag inget allternativ än att Neka honom möjligheten att få gå runt handeln. Han hade dock kunnat gå över den samma tur om han ville.. Trodde detta var kart och förklarat nu att enda anledningen till Att magnus handel inte fick byta håll förra gången var för att Jonas Mur var byggd före(och fortfarande inte fått användas, och Magnus inte skickade in att han bygde bro före han fixade handel Med Kristoffer(hade han haft lite framförhållning där så hade jag också låtit bron hjälpa honom förra turen, Men nu reagerade han bara på vad Jonas gjorde hela tiden och det kunde jag inte belöna honom för.. Gazetten var ute innan han upprätade handel med Kristoffer, Han hade alltså möjlighet att fundera på vad det kunde innebära, han hade också redan börjat sitt verbala krig på forumet mot grodmännen.. Jonas Pröjsa först eller rättare (Han
Shot first! https://www.youtube.com/watch?v=xxODU7RK730 get over it haha)
Jag sa också klart och tydligt till Magnus att han kan inte gå runt handeln den turn om han valde bro istället för Damm.. Vet inte hur mycket mera tydlig jag måste vara för att få alla att förstå, att Om man vill ha en effekt "fråga mig Innan, eller lyssna på det jag säger över PM" så undviker ni att drabbas av skit. Jag assisterar alltid alla efter bästa förmåga, jag talar om exakt vad nackdelarna kan bli och vilka risker som finns. Om man frågar innan.


Senast ändrad av Danne den lör maj 03, 2014 7:41 pm, ändrad totalt 2 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne lör maj 03, 2014 7:09 pm

Krisdoffer skrev:såg också att jag har 10 stadsrutor, inte 9. så 13 p för Obsidiska riket den här rundan.

Du har helt rätt fel räkning av mig 13 poäng till Obsiderna.. som sagt tidigare bra att ni dubbel kollar för jag kan göra missar...speciellt då jag varit uppe hela natten hahah..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne lör maj 03, 2014 7:21 pm

Micke skrev:Är det bara jag som är förvirrad över vart någonstans och vem Dynamocorp har attackerat? Eller är det mystiska fulspel bakom kulisserna på gång... Razz

Bara att Jocke tar in så mycket mera poäng än er andra kan vara orsaken till ett Vinst Kort.. Sedan Var det en massa Pirat anfall på havet som uppenbart inte drabbade Dynamocorp/inzektii, och sedan blev en bro förstörd.. 4 spelare gick back på dessa två händelser, de utlöste en kedjeraktion som kostade sammanlagt -13 poäng.. Bara två personer blev inte påverkade av detta; Inzektii och Dynamocorp, sedan får ni dra era egna slutsatser utav detta. Dock finns det 5 möjliga kandidater till Bro sprängningen... Vem som helst kan ha gjort det... behöver ju inte nödvändigt vis vara de som inte förlorade några poäng.. Andra står ju att vinna en hel del också..

Jocke har en rätt bra ledning i poäng och hans båtar undvek mirakulöst attacker från Piraterna, men det gjorde Micke också detta behöver dock inte betyda att någon av dem är skyldiga till att ha sabbat Magnus bro också..


Senast ändrad av Danne den sön maj 04, 2014 1:13 am, ändrad totalt 3 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne lör maj 03, 2014 7:27 pm

Jocke skrev:btw, vi måste ta bort att det är 5 actions. annars kommer jag att springa ifrån för mycket. behåll 3 actions så kan jag använda mina poäng till RP

Eller så får de andra sätta igång och kriga lite :)vi har ju det allternativet också Muhaha.. Ville ha kvar Fem actions denna tur också men du kan ha en poäng i att du troligen redan har en sådant kraftigt övertag att om inget händer nästa tur, så blir det kanske för svårt.. Kan gå rätt snabbt dock med rätt byggda trupper att jämna ut oddsen lite. Men om de väljer att låta dig hållas, ja då kommer du dra ifrån det är helt klart Smile

Vi får see hur vi gör, Vill att folk också ska kunan uttnyttja sina poäng.. Men vi kan sänka till 3 actions och sedan får vi see om det blir för lite...

Ps är din Inbox full för jag skickade ett PM till dig i morse som inte gått iväg?
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jocke lör maj 03, 2014 8:24 pm

såg det nu.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Marcus lör maj 03, 2014 8:56 pm

En fråga: Det står att jag har 10 poäng för stadsrutor och 4 poäng för handel. Men jag har väl 10 stadsrutor och 5 handel. Detta ger ju 13 poäng denna omgång.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne sön maj 04, 2014 1:08 am

Vectron skrev:En fråga: Det står att jag har 10 poäng för stadsrutor och 4 poäng för handel. Men jag har väl 10 stadsrutor och 5 handel. Detta ger ju 13 poäng denna omgång.

Var riktigt trött i mössan i natt tydligen helt korrekt du skulle fått 15 poäng -2 på handel så 13 poäng.. MY bad..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Marcus sön maj 04, 2014 9:28 pm

Ingen fara, men då vet jag att jag har 13 poäng. Jag ska spendera dem väl.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Marcus mån maj 05, 2014 10:35 am

Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Krisdoffer tis maj 06, 2014 5:13 pm

Jag vill uppmärksamma alla spelare på att Danne ändrat tillbaka till 3 actions den här rundan. Det är alltså inte 5 utan 3 actions.
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Micke tis maj 06, 2014 8:09 pm

Krisdoffer skrev:Jag vill uppmärksamma alla spelare på att Danne ändrat tillbaka till 3 actions den här rundan. Det är alltså inte 5 utan 3 actions.

Skandal! Jag kräver ett officiellt uttalande från GM som bekräftar och förklarar!
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne ons maj 07, 2014 12:57 am

Micke skrev:
Krisdoffer skrev:Jag vill uppmärksamma alla spelare på att Danne ändrat tillbaka till 3 actions den här rundan. Det är alltså inte 5 utan 3 actions.

Skandal! Jag kräver ett officiellt uttalande från GM som bekräftar och förklarar!

Det är på begäran av Jocke.. Han anser med all rätt att han kommer krossa er andra om vi inte sänker tillbaka till 3 actions igen denna tur...och jag kan nog tänka mig att hålla med lite.. Han har fått breda ut sig i 3 turer helt obehindrat och jag ser inga tecken på att någon som kan (du, kristoffer och Marcus) gjort något direkt offensivt mot honom

Men vi får se hur det utvecklar sig.. Dock kan ni inte förbli passiva i flera veckor till för Jocke är mästaren på Attrition strategi, och om ni kollar på den kraftiga poäng skillnaden mellan honom och alla er andra så är det lätt att se att han har er exakt där han vill muhahha

Konflikten mellan Jonas och Magnus har ju hållit tillbaka deras utveckling och även Kristoffer har blivit lite påverkad utav detta.. Marcus fick lov att techa väldigt mycket också innan han ens kunde komma av ön.. och du hade inte heller det bästa läget.. detta har ju också bidragit till att Jocke som inte haft några hinder i vägen Fiender/vatten etc. Lättare har kunnat avancera..

Men jag kan tänka mig att öka Actions igen när jag ser att det är fullt Världskrig på kartan hehe..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne sön maj 11, 2014 10:08 pm

Uppdaterat inför drag 5...

Var mycket PMande fram och tillbaka denna vecka så hoppas jag fått alla förflyttningar rätt...och allas poäng rätt också hehe...

Saker som dök upp:
Hittade inget drag för att gå med din settler(som du stod still med förra turen Marcus?),
Magnus du hade gjort en placering på din ny stad Rakt ut i vattnet, så jag hoppas det var den ruta jag nu valde som du tänkt? Som sagt om jag missat nått annat säg till....

Kan bli så att vi kommer få skjuta till måndagarna på dragen om alla kommer in så sent som de gjorde denna vecka... Fick i stort sätt alla drag på fredags kvällen utom av två personer.. Så blev att jag fick sitta i 8 timmar idag och jobba med allt...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 2 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet