Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ingame Tråden

+2
Oskar
Danne
6 posters

Gå ner

Ingame Tråden Empty Ingame Tråden

Inlägg  Danne sön nov 09, 2014 3:00 pm

Tänkte att vi kunde använda denna tråden för Ingame kommunikation mellan spelmöten. Så om era karaktärer vill fråga varandra om något eller om det händer något på grund av era PM, mellan spelmötena så kommer den informationen att finnas här... Vill man skriva en sammanfattning/resumé över saker som hänt kan man göra det här också..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Ingame Tråden Empty Sv: Ingame Tråden

Inlägg  Oskar lör nov 29, 2014 11:29 pm

Hur lång tid har gått mellan spelmötena? Jag vill göra ett par publika saker ska jag då skriva om dem här? Gör jag det som en short story eller vill du att vi spelar scenen öppet här på forumet?
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07

Inlägg  Danne sön nov 30, 2014 6:46 pm

Morkai skrev:Hur lång tid har gått mellan spelmötena? Jag vill göra ett par publika saker ska jag då skriva om dem här? Gör jag det som en short story eller vill du att vi spelar scenen öppet här på forumet?

Beror på om den involverar de andra i gruppen till den graden att du behöver deras medgivande eller hjälp etc.. Om så inte är fallet och det bara berör dig kan du köra det som en short story inga problem (jag förbehåller mig dock rätten att veto nått som inte skulle funka, ett exempel vore att du skriver att du mördar folk eller nått i den stilen hehe)
Danne
Danne

Inlägg  Oskar mån dec 01, 2014 9:34 am

Jonathan kommer att göra två saker:

1) Vara "Hatt modell" enligt tidigare önskemål. Jag förväntar mig att detta postas i tidningen och att det renderar i att jag får min hatt gratis och lite extra cash?

2) Startar läsundervisning för RWU. Två grupper en bas kurs i att läsa överhuvudtaget och lite mer avancerad för dem som vill lära sig läsa kontrakt etc. Jag kommer att ta en rimlig summa för detta dvs någon form av standard arvode som sen halveras.... jag kan ju inte jobba helt gratis Cool
Oskar
Oskar

Inlägg  DanielBerg tis dec 02, 2014 6:34 pm

Loclann försöker upprätthålla den allmäna ordningen i fängelset... och stödja vakternas arbete.
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Inlägg  Danne tis dec 02, 2014 11:17 pm

DanielBerg skrev:Loclann försöker upprätthålla den allmäna ordningen i fängelset... och stödja vakternas arbete.

Hehe Jo du Du ska få ett PM om din "tid I finkan"... Long bay correctional facility är ett otrevligt ställe, får hoppas att dina glad kamrater får ut dig innan de stoppar in Loclann i the "squirrel cage" hehe
Danne
Danne

Inlägg  Oskar ons dec 03, 2014 8:09 am

Cool Jag såg detta som en så stor grej att vi måste faktisk spela dem när vi ses, eller?
Oskar
Oskar

Inlägg  Danne ons dec 03, 2014 12:12 pm

Morkai skrev:Cool  Jag såg detta som en så stor grej att vi måste faktisk spela dem när vi ses, eller?

OOC :
Danne
Danne

Inlägg  Martin tis dec 09, 2014 10:15 pm

Ingame Tråden 24l7zo2

I am the only person in the small back alley, the only thing that breaks the silence is the noice coming from the pubs and taverns nearby and the distant sound of the labour jacks and steam engines down at the docks.
I lean against the wall and pull out a cigarette from the package, I light it and inhale the smoke.
Need to get some sleep tonight, though I am tired I am also tense and on the edge. The last days have been hectic...to put it mildly.
We signed the contract for the magazine down at the dock, the crew is working to get the printer going and we are all on the hunt for good stories to put on the paper.
These last few days has taken its toll on me, I even had to close my private office. I opened a new office in the magazine for my side business.
It is good to see my old commanding officer again, but damn the poor sod is just a vague shadow of the man I once knew. But stil, I respect the man. He may be crippled but he stil possess the sharp mind I recognise from before our time here.
I'm stil trying to wrap my head around our companions. The dwarf seems decent, he takes his job seriously and seem to know what he's doing. Then there is my old officers...servant? At least he seems to look after my old friend.
The ogre, well, I can see what qualities he was hired for. At least he is straight forward, and I have seen him in action so I'm glad he is on my side.
Then there is that shady guy, taken by the guards to the island. Don't know what to make of him but time will tell.
A couple of patrons from one of the pubs walk by, singing and laughing. They don't notice me. I drop the cigarette and put it out with my boot.
I hear footsteps and I see a well dressed gentleman walking down the back alley. He bumps into me as he is walking by.
-"I beg your pardon sir, didn't mean to bump into you."
He puts a hand on my shoulder and shakes my hand with the other. I nod at him and he walks away.
That was it, my job here was done for tonight. I look down at the palm of my hand, a piece of paper.
I got a name and a location, it will have to wait until tomorrow. Right now I need to get home and get some sleep.
I put the paper in a pocket on the inside of my coat. I have my Cygnaran .45 with me in a shoulder holster, luckily there was no need for it tonight.
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Inlägg  Oskar sön dec 14, 2014 3:34 pm

Mäster Dvärg!

Jag skulle behöva följande:
4 enheter biolumminescent extract
2 enheter arcane extract
4 enhet mineral acid
1 enhet mineral crystals
3 enheter alchemical waste (crystal)
1 Gunsmith kit
Material att göra amunition av, plus metal castings (för 8gc)

Kan du se till att få ett bra pris och att det levereras till oss?
/Jonathan
Oskar
Oskar

Inlägg  Oskar tis mar 03, 2015 5:10 pm

Johanthan kommer in med en liten trä behållare, som ser ut som en liten tunna, under armen. "Tunnan" ser ut att inehålla 1-2 kg ungerfär.

-Mäster dvärg!
-Kan du förvvara den här i källaren åt mig. Den behöver stå mörkt och torrtoch håll den borta från värmekällor....

-Vi har dessutom ett möte inbokat.... eller rättare sagt du har ett möte. Jag vet en bra väg som jag kan visa dig.

/Jonathan

Oskar
Oskar

Inlägg  Mack mån jul 13, 2015 11:12 am

Hopper sneakar bort från tryckmaskinsarbetet under kvällen och stryker omkring i gränderna kring Tinkertown för smussla lite med sina källor i den undre världen samt bråka lite med Uncle shithead!

Söker efter ;
- Bra priser för ett mekaniskt öga till hans majestätiska mount.
- Någon som kan custom-fitta pistoler åt honom, han är ju alldeles för liten för att nyttja en egen blacksmiths hammare!
- Om det finns någon fence som är sugen på lite adelsmanna-glitter.
Mack
Mack

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 15-01-27

Inlägg  Oskar mån jul 13, 2015 12:29 pm

(Hopper har sett att Jonathan har ett gun smith kit.... Jonathan kanske kan hjälpa till.... Nu gäller det vara att hitta Jonathan.....)
Oskar
Oskar

Inlägg  Chrille sön aug 16, 2015 9:34 pm

The day after the fight in the sewers, after resting and tending to his wounds, Tul-Duru hits the town.
He first heads to the mechanika workshop where he ordered the runeplate for his new weapon and at the same time manages to trade in his two great swords. The mechanic gives him a pretty bad price for them but Tul-Duru settles with it anyway.

When the business is concluded he meets up with Simone and her friend Liliana at (insert name of Iosan restaurant) for some lunch.
Simone is chocked when she sees the big stitched up wound on his face (luckily on the same side where he lost his eye) and complains, in a worried tone, that he puts him self in too much danger. TD says he's fine and she need not worry. During the lunch that follows TD tells the girls in vague detail how he bravely fought some very dangerous enemies and probably vanquished a threat to the entire city! Simone and her friend are impressed and Simone promises a nice reward later that night for his heroism. Before they part she tells him not to get into any more trouble. He needs to rest and heal his wounds.

He then spends the rest of the day walking around the Artisan District, browsing various stores. He buys a little necklace for Simone (not anything expensive).
When the evening comes he goes back to The Smelly Dagger and has dinner. He also takes a beer or two with some of the regulars who he has befriended.
After a few hours Simone comes into the tavern, she has brought her friend from earlier that day.
The two girls walk up to the bar and orders a bottle of spirits and three glasses. They put it on Tul-Duru's tab.
They walk through the bar to Tul-Duru's door and smiling they both beckon him to follow and then enters the room. Tul-Duru is not slow to accept the invitation and hurriedly walks to his room and shuts the door behind him. That is the last anyone sees of either of them for the rest of the night, tho they can be heard almost until dawn.
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Ålder : 41

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum: