Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Wacky Wednesday 19/11

+2
Micke
Marcus
6 posters

Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Jocke mån nov 17, 2014 2:56 pm

Hade tänkt ta upp den gamla traditionen att försöka köra lite galnare listor emellanåt. Det är långt kvar till nästa turnering, och det vore kul som omväxling att köra lite mer galna matcher med icke optimerade listor som gör (försöker göra) något mer eller mindre (helst mer) galet.

Tanken är att man bygger en lista som gärna har udda saker i den, och gärna har någon komplicerad combo som man kan försöka få in, eller som gör något väldigt annorlunda mot vad man är van vid. ju galnare desto bättre. Här gäller det inte att vinna, utan att vinna med stil!

Jag tänker till exempel göra en lista som kan ställa gubbar på motståndarens AD line tur 1. Troligen dör sagda gubbar en mycket tragisk död, men det känns jäkligt manligt, right? Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Marcus tis nov 18, 2014 10:48 am

Vinna med stil? Är det inte förlora med stil som gäller Wink
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Jocke tis nov 18, 2014 11:06 am

skillnaden är hårfin Razz
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Micke ons nov 19, 2014 10:21 am

Jag kanske kan (och vill) komma. Får se. Är väldigt otaggad på warmachine just nu. Väntar på grejer så jag kan fixa gubbar och köra helt andra menothgrejer mot vad jag brukar göra.
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Johan ons nov 19, 2014 5:56 pm

Jag, å andra sidan är skitpeppad på warmachine och tänkte börja spela mer! Har snickrat ihop 35 poäng Rhyas som jag tänkte inhandla nästa månad Very Happy
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Jocke ons nov 19, 2014 9:11 pm

underbart!

jag och danne hade ganska kul med vår cripple fight. Grayle vs Jarl. Det visar sig att Grayle faktiskt har en bra match up mot jarl. Kul ändå Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Danne tor nov 20, 2014 2:09 am

Johan skrev:Jag, å andra sidan är skitpeppad på warmachine och tänkte börja spela mer! Har snickrat ihop 35 poäng Rhyas som jag tänkte inhandla nästa månad Very Happy

Kul som fan Johan att du är laddad på lite Warmachine Smile...

Jocke skrev:underbart!

jag och danne hade ganska kul med vår cripple fight. Grayle vs Jarl. Det visar sig att Grayle faktiskt har en bra match up mot jarl. Kul ändå Smile

Jo det var rätt skoj att spela lite "ej optimala options Smile"..  Hade hoppats att jag skulle få kasta något med min Shadowhorn Sad, men istället lyckades den inte ens döda en enda grej (trotts att den bankade vettlöst 5 gånger på en Long rider Lolz) hehe... Fail Stalker Charge också lite skoj att mina Large Warbeasts inte gjorde ett dugg nytta under hela matchen... men jag lyckades skrapa hem vinsten tack vare följande Circle Hjältar hehe

Woldstalkers, Reeve hunter,  och Trusted Moonhound(mina nya favo beast),  Una the Falconer med Rotterhorn var de som fixade biffen  cheers

Jockes Hjälte Modell denna match var: Horthol; Först blev han biten av min Moonhound, sedan gnagde min Griffon på honom men det sega trollet var fortfarande kvar på sin Mount.... Så det blev Dags för "Stalker Sword to the Face". Efter att ha huggit av Mounten på mitten visade det sig dock att Horthol var alldeles för kvick för stalkern som missade tre slag i rad Sad......

Wacky Wednesday 19/11 Horthol-long-rider-champion
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Oskar tor nov 20, 2014 7:39 am

Go Horthol!
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Jocke tor nov 20, 2014 9:11 am

Jag tror att detta var en ganska bra idé. jag tror faktiskt att listan jag spelade igår kan vara riktigt bra (efter att ha funderat på saken) men inte mot circle (placement från stenar ignorerar ju clouds). Om man inte springer och jammar med burrowers, utan använder dom normalt, och så springer man upp med infanteriet och hotar med alpha strike bakom clouds så lär listan funka riktigt bra. Blev lite sugen på Jarl faktiskt...
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Wacky Wednesday 19/11 Empty Sv: Wacky Wednesday 19/11

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet