Aros Kingdoms 2015-02-28

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Aros Kingdoms 2015-02-28

Inlägg  Jocke i lör feb 28, 2015 8:05 pm

Första dagen avklarad. Både jag och Jonas har 1-2, men vi fick ordentligt morstånd får man nog säga!

Första matchen fick jag möta Menoth, High Reclaimer mot eGrissel. Vi stod och slog varandra i fejjan i en timme, och sen lyckades jag döda ~12 gubbar på en runda (men det var Idrians och Errants, så inga "viktiga" gubbar). Han tyckte att han låg illa till och försökte gå på assassination med 15 focus plus tre idrians som blev tillbakasatta av featen. Han slog mycket dåligt på sina spells, och gjorde bara ett i skada plus en använd transfer. Idrians tvingade fram en transfer till, men sen blev det min tur. En High reclaimer utan focus mitt i klumpen med warders och champions hade ingen bra dag. Jag knockade honom med Grissel, och petade på han med en warder så var det klart sen.

Andra matchen fick jag möta Denis Korzun, AKA sveriges bästa trollblood player. Fyra trupper warders på planen... Jag fick en OK alphastrike med warders och calamity mot hans warders (och med min feat), men hade oflyt med tärningarna, och dödade typ 2 warder på hela feat turn. katastrof... In the long run så dödade vi lika mycker army points, men han hade bättre board position och han kunde rensa och dominera min zon innan jag kunde rensa hans, och sen förlorade jag på scenario. Jag kunde inte hantera Mulg med pGrissle listan, och han åt upp för många warders. Han spelade en grymt annorluna lista (pDoomshaper utan runes of war) och vi snackade lite efteråt. Han hade många kul ideer Smile

Tredje matchen fick jag möta Christoffer Wedding, AKA överlägsen ledare på gotapairs sverigeranking... Han blev nedparad... Han spelade Kaelyssa (retribution) mot pGrissel, och det gick RIKTIGT dåligt. Han spelade bra och försiktigt och jag kunde inte komma åt honom ordentligt med min alphastrike. Han slog tärningarna som en gud också, och kunde skjuta ner alla warders över ett antal rundor utan att förlora så mycket tillbaka. Han vann på attrition, och det fanns ingen möjlighet att ta någon assassination (eller att ens göra någon attack mot kaelyssa) så så gick det med det :p

Jonas kan berätta själv om sina matcher Smile

Jag är hyfsat nöjd med dagen. Hade varit kul att vinna mer, men det är svårt med det motståndet får man ju säga. Imorgon fortsätter äventyret "in the trench tiers" Razz

Jocke

Antal inlägg : 2145
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg  Oskar i lör feb 28, 2015 10:38 pm

Såg att ni fick tufft motstånd. Bara att köra på! Heja heja!

Oskar

Antal inlägg : 945
Registreringsdatum : 14-08-07

Inlägg  Jocke i sön mar 01, 2015 4:51 pm

Nu är vi tillbaka igen. Kanske inte så segerstinna vi hade hoppats. Jag knep en till vinst och slutade som nummer 15 av 28, och Jonas hade mer otur och slutade som 23a.

Min fjärde match var eGrissel mot father lucant. Kort sagt hände inget intressant. det slutade med att han hade 2:30 på sin klocka och jag hade 2:02. Ingen kunde döda någon caster eller ta scenariopoäng, och alltsp fick jag ge mig på death clock för att vi skulle slippa att ta 15 sekundrs rundor till att jag har slut på tid och han har 30 sekunder kvar Razz

Sista matchen var pGrissel mot eXerxis. Han kände att matchupen var kass, och försökte charga min caster tur två, bakom mur med fyra transfers. det gick inte, men han kinde sprinta tillbaka. Jag dödade hela hans armé med min feat och sedan gav han upp. Short and painful Razz

Är åtminstone nöjd med att två av mina tre förluster var mot dom som spelade finalen.

Jocke

Inlägg  Johan i sön mar 01, 2015 5:41 pm

Hur gick det för Magnus?

Johan

Antal inlägg : 206
Registreringsdatum : 13-08-24

Inlägg  Jonas i sön mar 01, 2015 6:36 pm

"Otur" vet jag inte riktigt om man kan kalla det...

Det där med placeringar är ju inte så viktigt när man är Best in faction! ;p

Viktiga saker att komma ihåg:
Butcher äter titaner till frukost och kissar en i ansiktet utan att blinka.

Hur som helst så kom jag inte sist!

Jonas

Antal inlägg : 523
Registreringsdatum : 12-03-06

Inlägg  Jocke i sön mar 01, 2015 7:11 pm

magnus var inte med. han kom och tittade på en match och hade skrivit fina plakat där det stod typ "hejja jocke" och "mulg har störst kuk". Tyvärr spleade jag mot trollbloods den matchen, och HAN hade mulg och inte jag, och mulg hade onekligen störst kuk och vann därför Razz

Jocke

Inlägg  Danne i sön mar 01, 2015 11:34 pm

Tycker du ska känna dig nöjd med en 15 plats Jocke och det faktum att du möte finalister i två av de tre matcher du förlorade.. Är mitt i fältet...

Vi visste ju att det skulle bli saftigt motstånd denna gång.. Jävla synds att jag och Magnus inte kunde vara med av olika anledningar Sad..

Och med tanke på hur mycket du hunnit spelat den senaste tiden Jonas så tycker jag du ska vara nöjd Smile..

Så bra jobbat gubbs!

Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Inlägg  Oskar i mån mar 02, 2015 8:05 am

Bra Jobbat! Hoppas vid tillfälle kunna åka med någon gång.....

Oskar

Inlägg  Jocke i mån mar 02, 2015 9:00 am

Jakob sa att han skulle fixa någon mer turnering under våren, så det skall nog gå att ordna Smile

Jocke

Inlägg  Oskar i mån mar 02, 2015 9:28 am

Den hamnar säkert på påsklovet ;-)

Oskar