Mold Making

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Mold Making

Inlägg  Jocke i lör aug 04, 2012 9:16 pm

Hejhopp

Jag hörde tidigare att det var några som höll på att göra egna gjutformar (vet dock inte riktigt till vad) och jag snubblade över denna sida när jag var ute på det där "internet" som ungdomarna har. Jag vet inte hur långt ni har kommit i gjutandet och ni kanske inte behöver fler tips och trix, men en länk skadar ju aldrig.

http://www.hirstarts.com/moldmake/moldmaking.html

cherios
/Jocke

Jocke

Antal inlägg : 2145
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Sv: Mold Making

Inlägg  Micke i mån aug 06, 2012 5:39 pm

Kollade igenom det där. Ungefär så jag gjort innan.

Har RTV 181 silikon från Kinn.com. Kan man göra riktigt bra formar av, funkar dock bara till harts INTE tenn. Ska prova gjuta igen. Lite enklare grejer, som typ murar och wreckmarkers till warmachine.

Ska beställa hem lite polyuretan harts också när de får in det på lager igen, gick bra att arbeta med, 50:50 ration, superenkelt att blanda. Tjocknar fort så man har typ 3 minuter på sig att hälla i formen. Sen är det typ stelnat efter en halvtimme. Massproduktion!

Ska ta med allt jag har till föreningen nästa gång jag tar mig dit.

Micke

Antal inlägg : 889
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet