Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

En andra fraktion?

5 posters

Gå ner

En andra fraktion? Empty En andra fraktion?

Inlägg  Oskar sön maj 17, 2015 8:38 pm

Så.... Jag funderar på att på sikt skaffa mig en andra fraktion.... Men vad?

Jag funderar fram och tillbaka och behöver lite input från er andra. Lite bakgrund: Jag vill ha en Fraktion som spelar helt olikt troll, någon som är bättre på assasinations. Jag skulle vilja ha en warmachine fraktion.

Cygnar: inom fraktionen finns en stor variation vilket är ett plus och flera assasinations casters. Spelar olikt troll vilket är bra. Nackdelen är att vi redan har två Cygnar spelare ( plus att en av mina kamrater i Västerås också spelar Cygnar).

Khador: känns inte helt rätt.... Hugh armor Jack likt troll men kan fixa Hugh def listor med deathstar och Kayazy assasins. Men vi har även två Kahdor spelare.....

Menoth: Finns många spännande listor, lite begränsade i vad som är bra...? Förutom Micke så spelar även en av mina andra kompisar Menoth....

Cryx: gillar inte figurerna och gillar inte hur fraktionen spelar......

Retribution: Gillar inte estetiken.....

Cyriss: gillar inte figurerna och gillar inte hur fraktionen spelar......

Mercs: finns flera alternativ. Gillar highborn men absolut inte dvärgar.... Känns lite begränsad i sina alternativ. Ville inte heller spela precis samma som Jocke :-)

Hordes:
Legion: gillar hur fraktionen spelar men gillar inte modellerna, dem är fula och tråkiga.

Skorne: gillar hur fraktionen spelar men gillar inte utseendet på elefanterna......

Circle: gillar att dem assasinerar och har en massa movement alternativ. Men jag gillar inte druid/skogsmulle konceptet eller teleporterande stenar.....

Gators: helt ok. Men känns som en halv fraktion få alternativ.....

Pigs: Gillar dem skarpt kul koncept. Men känns som en halv fraktion få alternativ.....


Synpunkter? Tips, förslag?
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Magnus sön maj 17, 2015 9:01 pm

Mer olikt än retribution blir det inte Razz
och man lär sig älska estitiken^^
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Jocke mån maj 18, 2015 8:56 am

bara for the record, så handlar Khador INTE om high ARM jacks. Det är en infanteri faction som kör mycket combined arms. Alla som börjar med khador tror att man skall ha en massa jacks, men det visar sig att en, max två är vad man använder. ARM 20 är dessutom inte högt i sammanhanget, för dom har inga ARM buffar. Cygnar har ARM 21-22 på sina jacks i praktiken på grund av arcane shield.

Estetiken på Ret är helt klart en "aquired taste". Andra färger och små conversions kan helt ändra hur gubbarna "känns".

Mercs är INTE begränsade i sina alternativ. Det är nog den mest mångsidiga factionen. att köra serforge commission suger balle, men man kan ha med dvärgar utan att spela searforge. men jag förstår om du inte vill ha precis samma saker som jag Very Happy
Du får gärna låna mina gubbar och testa om du vill.

Håller med om att legion är fula, men mycket av det hänger på det fula schemat som studion använder för beasts. Nya färger och små conversions kan rädda till och med scyteans Very Happy
Dom är ju helt klart olika från trolls.

Minions (ja, det är EN faction) är helt klart på väg uppåt i mängden alternativ. Dom är mer begränsade än alla andra factions men "where there is a will there is a way". Sacral vaults skadade helt klart inte Smile



Synd att du inte gillar cryx... Vi behöver någon som kan äta upp high ARM i metat Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Magnus mån maj 18, 2015 4:41 pm

Ja, det r synd att du inte vill cryx... har typ spelat mot det 2 ggr :S
Men jag har ALDRIG kört mot ret Wink
Jag förstår precis vad du menar med att du inte gillar hur de ser ut, det gör inte jag heller... inte när dom är vita... men dom är mycket roliga att spela Smile
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Danne mån maj 18, 2015 4:47 pm

Skulle inte rekommendera Cygnar = Tror du kommer tycka att det är jobbiga att spela eftersom alla deras grejor är gjorda av papper... De har också väldigt begränsat med bra Casters...

Khador är ganska lika troll... Man rör sig upp i samlad formation och slår hårt... Väldigt likt hur Troll spelas...

Menoth, Finns flera alternativa strategier här men de lider också av TOP casters är super bra och får resten att bli sämre alternativ..

Så om jag vore dig skulle jag titta närmare på Cryx, Retribution eller Cyriss om jag var sugen på en Warmachine Faction...

Cyriss är rätt Coola tycker jag och de har Jobbiga listor...

Du har ju också den Nya Merc factionen (glömt bort vad de heter).. Men de har rätt balla grejor och spelar annorlunda...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Jonas tis maj 19, 2015 6:22 am

Oskar skrev:Skorne: gillar hur fraktionen spelar men gillar inte utseendet på elefanterna......

Blasphemy!!!!

Spela det du tycker om oavsett om någon annan spelar det (men jag förstår hur du tänker) så får du det kanske roligare i längden!?

Jocke skrev:Synd att du inte gillar cryx... Vi behöver någon som kan äta upp high ARM i metat

Nu är mina cryx i stort sett "renade från synd" och från och med onsdag kommer jag köra cryx tills jag har målat Hydran (Hell Hydra!). Det kommer bli riktiga ostlistor (inte 30 bane knights, inte än iaf...) extra anti Dann...eh, circle Wink
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Oskar tis maj 19, 2015 10:51 am

Tack alla för input. Vet inte om jag blev väldigt mycket klokare. Jag har försökt snäva ner lite i vad jag vill prova:

Ashelynn: vore skoj att testa
Legion (eftersom det fanns en hel del att låna i lokalen)
Grisar.... eftersom jag gillar hur dem ser ut och ingen spelar dem.

Blev inte så mycket Warmachine i listan (Cephalyxerna känns som en sub Cryx fraktion).....

Vi får se. Ska fortsätta att bara spela troll fram till Masters och sen börja testa lite annat ibland.
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Jonas tis maj 19, 2015 12:07 pm

Legion måste ju vara väldigt olikt Trollen iaf så det blir nog kul!

Du kan ju modda grisarna så dom ser mer "warmachine" ut så kanske det inte känns som hordes Razz
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Oskar tis maj 19, 2015 12:51 pm

Jonas skrev:
Du kan ju modda grisarna så dom ser mer "warmachine" ut så kanske det inte känns som hordes Razz

Det var mest spelmekaniken jag tänkte på när jag vill bredda mitt spel att även spela warmachine. SÅ där tänka efter före och allokera Focus etc Cool
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Jocke tis maj 19, 2015 10:35 pm

ang skorne... det kommer ju skalbaggar nu, så man måste inte köra så mycket elefanter Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Jocke tis maj 19, 2015 10:41 pm

Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

En andra fraktion? Empty Sv: En andra fraktion?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet