Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

colossals / gargantuans ?

2 posters

Gå ner

colossals / gargantuans ? Empty colossals / gargantuans ?

Inlägg  Mattias fre okt 23, 2015 11:02 pm

De enda colossals/gargantuans som jag har sett spelas på klubben är Storm Wall & Prime Axiom...
Är de vackra modeller men inte värda sina poäng för turneringsspel?
På samma sätt som att infanteri ofta är effektivare än Jacks?
Eller bara j-ligt dyra?

Prime Axiom
Mattias
Mattias

Antal inlägg : 126
Registreringsdatum : 15-09-11

Till överst på sidan Gå ner

colossals / gargantuans ? Empty Sv: colossals / gargantuans ?

Inlägg  Jocke lör okt 24, 2015 9:14 am

Det har mer med vilka factions du sett spelas tror jag.

Troll och Legion har haft dåliga gargantuans fram till för några veckor sedan. Modellerna till de nya gubbarna är inte släppta ännu dock.

Khador och Menoth använder colossals ibland, och ibland inte. dom är helt ok.

Cryx kan tänkas använda colossals också.

Mercenaries och cygnar använder sina colossals mycket ofta. convergeance också.

Skorne hade den bästa gargantuan fram till den nya omgången för några veckor sedan, men dom brukade oftast inte använda den, eftersom deras heavies är sjukt bra.

Circle använder i princip inte sin gargantuan alls. den sög, och den nya är inte så bra den heller.



I korthet så fungerar colossals bättre än gargantuans. det har med focus effektivitet att göra. det är bra att kunna spendera en focus för att göra en POW 20 attack istället för en POW 17 attack från en heavy. Det är inte like uppenbart att det är bra att ha en gargantuan för 20 poäng som genererar 4-5 fury istället för två heavies som kan generera 8-10 fury för samma kostnad. Dessutom skjuter colossals generellt mycket bättre än gargantuans.

Som troll spelare kommer jag att gå från att aldrig någonsin spela en gargantuan till att kanske ibland göra det i och med att den nya Glacier king kommer ut. Men kom också ihåg att det finns tusentals listor som är "tournament viable" och du kan inte ha sett särskilt många av dom Wink
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet