Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hirst Arts

4 posters

Gå ner

Hirst Arts Empty Hirst Arts

Inlägg  Micke mån jan 28, 2013 1:07 pm

http://www.hirstarts.com/

Finns mycket coola grejer. Man köper färdiga gjutformar sen massproducerar man med billigt gips. Finns riktigt coola grejer både till Fantasy och sci-fi.

Jag är ju fortfarande väldigt lockad på att skapa "space hulk/zone mortalis" terräng både för en eventuell 40k match utan även till Warmachine. Ni gnäller ju om för lite terräng på bordet, låt oss bygga en rymdstation med massa väggar och hinder som man kan använda för att "slamma" jacks. Razz
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Hirst Arts Empty Sv: Hirst Arts

Inlägg  Danne tis jan 29, 2013 6:47 pm

Jo de har rätt coola grejor.. dock har jag tyckt att det känns lite bökigt att bygga ihop dem.. Forge World har rätt bra grejor för Mortalis och kanske kan vara värt att lägga ihop till det? så är det klappat och klart?

Även Jonas läte lite intresserad av att spela små fighter i Korridorer.. Vanlig 40k är ju som sagt så sjukt obalanserat att jag bara Känner Urk... när jag tänker på det. Men små fighter med Mortalis reglerna skulle man kanske kunna balansera så att det blir kul det håller jag med om Smile

Lade in Hirst art i Sticky listan på conversion sidor också Micke bra att samla allt på ett ställe för framtiden Smile
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Hirst Arts Empty Sv: Hirst Arts

Inlägg  Danne tis jan 29, 2013 7:25 pm

Kollade in priserna och Moldsen kostar lika mycket styck som en platta Mortalis från forgeworld.. runt 270kr. Sedan tillkommer gjutkostnaden. Enda fördelen är att vi kan gjuta mera grejor, om vi har en form. Dock ska allt målas och fixas.. och efter massa arbete blir grejorna liggande som vanligt Sad..

Dock skulle man kanske kunna köpa någon Mold från Hirst Art.. med mindre grejor som man också kan använda på baser och till andra grejor? Men för Mortalis tror jag det är bättre och slänga de 2000kr som det kostar att få 8 plattor Mortalis från Forge world och sedan har man ändlöst med olika kombinationer att utgå från.. Deras fyra cityscape plattor ser riktigt bra ut också och de kan vi absolut använda till warmachine också..

Hirst Arts City-sector
Hirst Arts Generatum-sector1

sedan kan man smälla på pegasus grejor, som är billigare än GW och ser bättre ut, plus skära till de ruiner vi redan har så de passar till bordet

Hirst Arts 782912b

sedan är det klappat och klart... Vi kan bygga det själva med, men kommer att ta mig månader att göra det själv.. och vi har redan så mycket delar att de där fyra grundplattorna och ett par byggnader från Pegasus skulle göra allt rätt komplett.. för city terräng..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Hirst Arts Empty Sv: Hirst Arts

Inlägg  Danne tis jan 29, 2013 7:35 pm

hittade lite bilder på terräng som jag tycker vi kunde sno lite idéer från och som skulle passa warmachine etc.. Man håller sig runt 5-6 Inches i diameter max per Terräng bit.. tror det kommer funka bäst..

Hirst Arts Terrain7

Hirst Arts Terrain5
Hirst Arts Terrain9

närbilder bilder på Pegasus chatedralen

Hirst Arts Cathedral5

Hirst Arts Cathedral1
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Hirst Arts Empty Sv: Hirst Arts

Inlägg  Jocke ons jan 30, 2013 2:20 pm

detdär (sista posten) såg jäkligt bra ut. jag föredrar helt klar många små bitar med terräng över några få stora men intrikata. ger mycket mer flexibilitet och passar ofta bättre till hur ett sådant här spel fungerar. bara för att det finns en stor byggnad så betyder det inte att man går in i den. ofta blir det bara en stor död zon på spelbordet. då tar jag hellre fler små hus som man inte kan gå in i, men som kan användas för cover och allmänt taktiskt spel.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Hirst Arts Empty Sv: Hirst Arts

Inlägg  Jonas tor jan 31, 2013 2:50 pm

Håller med föregående talare!

Tycker vi borde slakta dom stora plattorna och ta det som går för att bygga mindre terrängbitar. Främst blir det väl pumpstationen samt bunkern det gäller. Mer småhus och LOS blockande terräng på borden!
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Hirst Arts Empty Sv: Hirst Arts

Inlägg  Danne fre feb 01, 2013 11:42 pm

Första bildens små kullar/berg är väldigt lätt producerade, kan göra en 5-6 stycken på några timmar.. sedan tar det väl en lite längre stund att fixa en flod.. Och jag håller med dig Jonas ska ta och sätta sågen i lite grejor under nästa vecka.. Ska såga av den stora klumpen på Snake Templet bland annat.. då kan vi ha den som en hörn grej i alla fall utan att den sabbar spelplanen helt.. då blir det ju bara 3 pelare och lite vatten och det kan man ju använda sig av.. Samt såga sönder pumpstationen(kommer göra lite ont för den blev så bra, men vi kan inte använda den som den är Sad..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Hirst Arts Empty Sv: Hirst Arts

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet