Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

GW Realm of battle spelbord

+2
Jocke
Lord Bosse
6 posters

Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Lord Bosse ons mar 21, 2012 3:04 pm

Tja!
Jag såg att gws spelbord hade prissänkts till 1800 och jag tänkte att det vore najs å ha. Jag betalar gärna men helst inte allt! Är nån annan sugen på att bidra? Ju fler ju billigare Smile



SATAN!
Lord Bosse
Lord Bosse

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-03-21

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Jocke ons mar 21, 2012 3:31 pm

hej patrik Smile

det är ju kul att dom har sänkt priset, men det låter lite onödigt. vi har ju fixat jäkligt schyssta bord som det är Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Lord Bosse ons mar 21, 2012 4:06 pm

Tjena Jocke!
Jaha, jag fattade det bara som att vi fixat ett bord men inga "plattor" än så länge Smile
Lord Bosse
Lord Bosse

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-03-21

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  JanneTheMachine tor mar 22, 2012 6:18 pm

Får ta och fixa det vi har först och jag tror det kommer vara bra, sen kan man alltid bygga lite saker.
JanneTheMachine
JanneTheMachine

Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Jonas fre mar 23, 2012 11:26 am

Vi har ganska mycket grejer att ställa på borden och ett GW bord ger egentligen inte något nytt, men vill man gärna ha ett sådant bord så är det bara att köpa för de som har lust.
Om det är något som vi skulle kunna använda är det fler byggnader till 40k. Mycket kan vi bygga själva men det gäller att man tar sig tid och engagerar sig lite, men det är ju roligt också. Material till fantasy skulle kanske behövas men där har vi också rätt mycket saker.

jag försökte lägga in lite bilder men jag vet inte om jag gjorde rätt?

https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/837/jonasiphone072.jpg/

https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/406/jonasiphone070.jpg/

https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/201/jonasiphone069.jpg/
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Danne fre mar 23, 2012 6:31 pm

Vi behöver inga plattor längre eftersom jag målat Borden istället (vi har 6 plattor som man nu kan använda som lösa scenario bitar, de är rätt stora eftersom deras ursprungs tanke var att fungera som GW border. Dock har jag ingen ORK och ser det inte som nödvändigt att spendera 40 timmar på att göra om dem. De fungerar bra med de andra sakerna vi har om man bara använder 1-3 stycken)... Ett bord är fixat för Stats scenarion(40k/mordhiem) det andra är fixat till Utomhus skogsmiljö(fantasy/40k/mordheim/).. På grund av brist på tid har jag inte hunnit måla fantasy bordet än. Men har pratat med Janne och han har godkänt hur vi ska måla det.. Kommer att shade det som stats bordet.. men använda mörkgrönt, brunt.. gräs gult etc kommer att bli snyggt... och passa kullarna. Om någon är villig att kasta pengar på gräs Flock kan jag göra det ännu ballare... genom att göra hela gräspartier...(jockes förslag). Då kan fantasy bordet bli sjukt snyggt...

Vad vi behöver mest till scenariot är...

40k = Mera byggnader plus bygga "strategems Markörer".. jag och freddan och chrille och jonas har fixat en del men vi behöver göra mera.. Vi har inga Iconer för Ammo depots (finns att köpa på Wenzels hobby). Jag har byggt ett Radar/command center idag.. Vi har 5 sewers uppgångs markörer(så man kan krypa under marken) Vi har grejor för att bygga både Fuel Depots och Medical station. Har en kanon som man kan flytta runt. Vi har runt 8 Barrikader..

Fantasy = gräs flock av olika slag, till bordet och kullar som vi har gjort..


Senast ändrad av Danne den fre mar 23, 2012 7:39 pm, ändrad totalt 1 gång
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Danne fre mar 23, 2012 7:12 pm

Olika steg i produktionen



GW Realm of battle spelbord 59331903

GW Realm of battle spelbord 25258738

GW Realm of battle spelbord 54154265

I don't think he will make it "BOOM!!"
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Danne fre mar 23, 2012 7:31 pm

Som sagt det har varit mycket jobb men allt börjar bli klart nu... En vecka till och både fantasy och 40k ska vara kart för spel. All som vill kan komma ner och hjälpa till att bygga under nästa vecka. Ju flera vi är ju fortare går det..

Makke kommer vara där från onsdag-fredag varje kväll har han sagt..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty spel bord

Inlägg  Mackan fre mar 23, 2012 11:24 pm

Ser riktigt bra ut danne! snyggt jobbat alla. kommer ner nästa vecka för att hjälpa till så gott jag kan. Från onsdag den 28/3 är jag i lokalen varje dag fram till påsk! vi syns
Mackan
Mackan

Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-03-08

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Jocke lör mar 24, 2012 11:08 pm

jäkligt cool Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Danne sön mar 25, 2012 11:15 am

Lord Bosse skrev:Tja!
Jag såg att gws spelbord hade prissänkts till 1800 och jag tänkte att det vore najs å ha. Jag betalar gärna men helst inte allt! Är nån annan sugen på att bidra? Ju fler ju billigare Smile



SATAN!

Om du är sugen på att bidra till scenariot Patrik, så skulle en lite donation för mera ruiner, gator med mera vara varmt välkommen.. Jag köper de ruiner vi använder nu från MiniArt och sedan moddar jag om dem med saker från GWs ruin set.. för att få dem att se Coolare ut, GWs ruiner ser plastiga och tunna ut, men de har snygga Ytterväggar, dörrar och golv som man kan använda sig av..
Det finns både Vägar, Stålbroar, murar och mycket mera på MiniArts hemsida som man kan använda sig av. Jonas vill på sikt att vi ska ersätta de stora plattorna.. Men för att göra det behöver vi mera grejor att bygga....
Jag har köpt de fyra Ruinerna vi har idag från http://miniart-models.com/

Hittat detta från pegasus Hobbies med som skulle vara COOL som fan att skaffa, som jag tror man kan göra en Fet jävla cathedral av Smile. Pegasus ser ut att ha väldigt överkomliga priser på sina grejor med.. Finns en massa andra balla grejor de säljer med
http://pegasushobbies.net/catalog/Peg.-Gaming-Accessories/c2/index.html?page=2
GW Realm of battle spelbord 10a51b91e4c35322ec8252b7a40b

Deras modeller är tjockare än GWs med men ser ut att gå bra att modda tillsammans med dem (bild nedan), så de kan vara en billigare alternativ än MiniART.. Deras grejor ser även ut att vara billigare än GWs saker... och de är snyggare.
GW Realm of battle spelbord P1000356



_________________________________________________________________________________________________________
Gw model.. Med väggar lika tunna som en Space marine arm...
GW Realm of battle spelbord IMG_20110330_201159

Gws modeller ser väldigt tunna och plastiga ut bilden ovan, men om man använder spursen på MiniArts Feta ruiner så blir effekten jävligt bra... Finns lite olika ruin set från GW.. men typ ett eller två hus kan man bygga en massa grejor av... Om man slaktar dem på delar... Vi hade bara ett GW Hus när vi konverterade de 4a Tjockare MiniArt modellerna. Hade vi haft flera kunde vi gjort mera Smile.
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Material

Inlägg  Mackan sön mar 25, 2012 2:19 pm

Vi måste ju köpa katedralen Smile nästa månad köper jag den!
Mackan
Mackan

Antal inlägg : 31
Registreringsdatum : 12-03-08

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Lord Bosse tis mar 27, 2012 4:58 pm

Det ser riktigt bra ut!
Jag tänkte komma ner i helgen nån dag/kväll och måla klart de fantasygrejer jag å makkan köpte förra året. Jag tror det va en skog å en ruin kvar, har för mig att jag å danne fixade kullarna förra våren. Jag får se vad jag köper, blir kanske nåt gw hus eller två till 40k eller så blir det fler saker till fanasy. Tar ett beslut när jag inventerat lite vad vi har Smile
Lord Bosse
Lord Bosse

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-03-21

Till överst på sidan Gå ner

GW Realm of battle spelbord Empty Sv: GW Realm of battle spelbord

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet