Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Reptile Rex

4 posters

Gå ner

Reptile Rex Empty Reptile Rex

Inlägg  Marcus tis okt 01, 2013 12:45 pm

En stund efter det att Vectron svurit att bistå Dwar i hans roll som alfa (om han nu vill acceptera Vectrons hjälp) har hans blick blivit glasartad och han har stått och tittat på en holografisk bild utan att egentligen se den. Tankar rusar genom hans huvud, hur ska han få tag på en karta över "the sword" för att hitta strategiskt viktiga punkter? hur många bröder finns i livet och i vilken kondition är de? kommer de att ha tillräcklig eldkraft utan broder Raziel för att dra alla tyraniderna till dig? och hur ska broder Mordecai kunna få ut sin fulla potential med en 4 meter hög flagga? Den är inte direkt gjord för bordningar.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Reptile Rex Empty Sv: Reptile Rex

Inlägg  DanielBerg mån okt 07, 2013 4:16 pm

Dwar continues to repair and maintain the massive armoury together with techpriests, his serfs, and other techmarines. Voxlinking over to this team, begining with Vectron:
Brother Vectron; Status report, and... thoughts about the incoming mission? I assume after I overheard you and the others thoughts that you all want to hasten the rescue.
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Reptile Rex Empty Sv: Reptile Rex

Inlägg  Marcus mån okt 07, 2013 11:27 pm

Han såg Sacris mörkgröna moorer framför sina ögon, hans klans hemvist och hans förfäders land. Sedan bilder från långt senare, från den ständiga kampen mot Xenos. Hur han och hans bröder försvarade den norra sektorn mot monster som han var glad att mänskligheten inte visste existerade. Monster endast hade möts av de modiga och ärofyllda Storm Wardens och vars framryckningar hade fått stå tillbaka för deras ständiga vakande öga. De var få nu, ett av de mindre chaptren. Men han var fast förvissad om att vaktkaptenen skulle råda bot på det. Lorgath Maclir var en av de största vaktkaptenerna som hans chapter hade skådat, ja kanske en av de största som något chapter hade skådat (men han var självfallet partisk det måste han erkänna... men ändå)

Plötsligt vaknade han till och den glansiga blicken återgick till att återigen spegla hans skarpa grå ögon. Hans voxcom hade låtit. Han hade missat samtalet (han hade en ovana att göra det ibland) men han hade spelat in det. Han spelade alltid in allt som gick genom hans voxcom, han hade gjort det länge nu och för en drömmare som han hade det visat sig mycket effektivt. Vissa bröder var så snarstuckna om man missade något de sade, det var faktiskt något som var bättre hemma, där kunde man få upprepa saker både en och två gånger innan alla hade hört. Storm Wardens var ett drömmande chapter men säg vilka astartes som var utan brister.


[Dwar pratar]


Så han skulle få vara med i operation Reptile Rex och broder Dwar ville ha hans åsikt.

+++Incomning transmission from Vectron MacManus+++

- Broder Dwar, som jag lovade dig står mitt svärd och min kunskap till ert förfogande då ni leder operation Reptile Rex. Broder, jag i likhet med vad jag gissar alla andra bröder från the hallowed sword är mycket angelägen om att snabbt komma kapten Marius till undsättning. Men missförstå inte min angelägenhet för brådska. Brådska är aldrig något jag har sett ha goda företeelser och kan ofta stjälpa en broder istället för att hjälpa. Nej, jag skulle istället vilja säga att jag vill skynda långsamt.

Nog om det. Ni ville ha min åsikt och jag är i likhet med Kapten Pellas för att vi slår till hårt och på bred front. Kaptenen har gett en order och den ska inte stå motsagd från min sida även om jag kanske hade velat göra saker något annorlunda, dock har Kapten Pellas mycket mer erfarenhet än jag och jag böjer mig för hans kunskap som det anstår. Jag tror däremot att vi fortfarande kan skapa ett brohuvud genom att befästa vår landningsplats. Nu när operation Atrabilious Snake sköter själva sökandet är det vårt uppdrag att dra till oss så mycket uppmärksamhet som vi kan. Från vårt brohuvud kan vi sedan göra raider ut i the sword för att skapa förvirring hos fienden. Men vi måste kunna ha en säker plats att retirera till och omgruppera. Vi kan inte lämna dockan obevakad för då blir vi omringade och även om vi är starka tror jag att det skulle innebära slutet för oss. När operation Atrabilious Snake har lokaliserat kapten Marius kan vi sedan göra ett massivt utfall för att hjälpa dem att bana väg till vårt brohuvud. Sen kan vi ta in fler och fler förstärkningar och kommer då att till sist att kunna rensa skeppet.

Som första åtgärd föreslår jag att vi ser om vi inte kan få kontakt med någon ombord på the sword, antingen via voxcom eller genom telepati. De har kunskap om vilka Xenos som finns ombord och med den kunskapen kan vi beväpna oss rätt. Som det gamla ordspråket säger: kunskap är makt. Jag har ingenting mer att tillägga just nu förutom att vi skulle behöva en karta över the sword där vi kan markera viktiga poster som vi kan avancera till för att försvara och för att öka vårt manöverutrymme. Vectron slut.


Med de orden gjorde han sig redo för att gå tillbaka till träningsrummet. Han hade ingen förhoppning om att broder Raziel skulle vara kvar där, han borde varit klar för länge sedan. Men han hade lovat att bistå brodern i hans träning och han hade lovat att komma ikapp honom med repetitionerna.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Reptile Rex Empty Sv: Reptile Rex

Inlägg  DanielBerg tis okt 08, 2013 12:38 am

As he hear his fellow Marines words, he nods in silence, tinkering with a spare part for the boarding craft they are going to be carried in. Hearing Vectron's reasonable arguments, he smiles.
+++Tranmission to Vectron+++
Indeed Brother, securing out landing location so more reinforcements can flow in. A wise approach indeed, as well as confusion. Find and destroy synaptic creatures should be our top priority, aiding our offences and defences at the same time.
Everything will be clear once we have all information and proper planing, though of course, improvising is certain. Glad to have your thoughts on it brother. Over and out.


Dwar schematics and planing runs through his head... hard and brutal. That is what he expects of this battle, like he always does. Flamers the thought pops into his head as he walks to the racks holding the ships Weapons, looking over one of the flamers, taking it down, saying a prayer while doing so. Before he check it out, he had gone through them and many of the other weapons and arms with the other techmarines and serfs. Constant Vigilence another thought appears in his mind.

+++Multi Local Channel Transmission,
+++Recivers: Alessio Carnak, Uriel Danoth,  Aetius Mordecai, Nesadrite Dendronien

Status report brothers. We have perpered and blessed many Hellfire Rounds and maintained our flamers to highest standard. Though I wonder if we are going to meet anything bigger into this Maw we dive... Missle Launchers are at the ready for us as well. Report Brethren.


Senast ändrad av DanielBerg den tis okt 08, 2013 4:16 pm, ändrad totalt 2 gånger
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Reptile Rex Empty Sv: Reptile Rex

Inlägg  Martin tis okt 08, 2013 2:18 am

+++Multi Local Channel Transmission
+++Recivers: Kill team reptile rex
 
Brother techmarine, flamers and hellfire rounds will do us good in the coming fight, especially against the enemy we face. Keep in mind though, I have in previous boarding actions against the tyranids seen carnifexes being used as boarding shock troops. They can cause a lot of destruction aboard the ship but due to the cramped up corridors they loose much of their speed and flexibility. The gaunt and warrior strain is the most commonly used by the hivemind in borading action.
Like most imperial warships the Swords corridors are most likely long and narrow with strong points for defenders to set up fortifications. I am glad we have brother Nesadrite with us, as we make progress through the ship we can capture these strongpoints and with his help set up defences to cover our backs.
Soon we will bathe in the enemys blood, it's going to be a massacre!
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Reptile Rex Empty Sv: Reptile Rex

Inlägg  Jocke tis okt 08, 2013 8:26 pm

After seeing to the wounded, Nesadrite had time to see to his gear. The power armour had been breached and was fixed with cement by the servitors. It would have to be more thoroughly repaiered later. The Sword was everything now.

+++Vox+++
Nesadrite here. I am heading for the armory for requisition. I agree that flamers and Hellfire rounds ought to be prioritized for fighting in close quarters. I plan to see to my gear and some studies until it is time for take off. Our fines hour is ahead of us and we will not disappoint. Go with the Emperor.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Reptile Rex Empty Sv: Reptile Rex

Inlägg  DanielBerg fre okt 11, 2013 2:36 pm

+++Vox+++
Good to hear brothers, good indeed. The hour is soon at hand.
Be bold, be brave and scrape of the parasites beneath our bootheel!
Tomorrow brethren, tomorrow, Dwar out... And with it we shall smite the Emperors foes.


The last part, a small prayer, all most echoing in the comunication as Dwar ends the transmission.
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Reptile Rex Empty Sv: Reptile Rex

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet