Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hanger 3 Hallowed Sword

3 posters

Gå ner

Hanger 3 Hallowed Sword Empty Hanger 3 Hallowed Sword

Inlägg  Pellas Mir'san. ons okt 23, 2013 11:50 pm

The Hanger doors open and a dark green thunderhawk with flame stripes painted across its sides lands in the hangerbay. its exhaust pipes vents steam and heat, as it sets down. It's jet engines turns off.

The hydraulics opens it front hatch, and a loud metalic sound echos through the Hanger as it hits the floor....

Two figures approaches from the darkness within


OOC SL:
Pellas Mir'san.
Pellas Mir'san.

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-09-24

Till överst på sidan Gå ner

Hanger 3 Hallowed Sword Empty Sv: Hanger 3 Hallowed Sword

Inlägg  Krisdoffer tor okt 24, 2013 7:39 am

Opthalmitus fullbepansrade kropp stiger ut ur skeppets inre. Han ser direkt broder Vectron som hastat till hangaren.

Ah Broder Vectron, er punktlighet uppskattas. Av någon aledning känns det som om jag ramlat mellan stolarna i tiden och upplevt saker jag inte borde och sett saker som aldrig skett... Det är faschinerande hur warpresor påverkar ens sinnen.

Vaktkapten, vi möts åter när jag funnit broder Dwar och broder Mordecai.

Broder Vectron, har ni kännedom om deras nuvarande position?
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Hanger 3 Hallowed Sword Empty Sv: Hanger 3 Hallowed Sword

Inlägg  Marcus tor okt 24, 2013 8:36 am

OOC:

När Thunderhawken öppnar sin landgång står Vectron uppställd i slutet av den och gör en snärtig honnör mot Pellas Mir'san när denne kommer fram till honom.

-Vaktkapten Pellas Mir'san, välkommen ombord på The Hallowed Sword.

Han vänder sig sedan mot Opthalmitus.

-Broder Opthalmitus, gott att se dig igen, jag hälsar dig välkommen tillbaka. För att svara på din fråga broder har vi stora problem med de interna voxkommunikationerna på skeppet och jag har haft svårt att kontakta mina bröder. Jag vet således tyvärr inte var broder Dwar är någonstans. Däremot vet jag att broder Mordecai är påväg till the Librarium för att ansluta sig till Vaktkapten Marius.

-Eftersom tid nu är en bristvara ber jag er broder kapten Pellas att följa med mig till the Librarium för att du ska kunna få en fullständig rapport av läget direkt från Marius Avincus själv. Ska vi?
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Hanger 3 Hallowed Sword Empty Sv: Hanger 3 Hallowed Sword

Inlägg  Krisdoffer tor okt 24, 2013 1:11 pm

Föga förvånande att Broder Dwar söker undvika oss. Han måste skämmas över sitt beslut att föra Mogos Vayaki från the Thounder's word. Jag skall honom finna och sedan föra med honom till Biblioteket som ni önskat Vaktkapten. Meddela mig om Broder Mordecai inte är med Vaktkapten Marius så skall jag söka även honom.

Medan jag har er här Broder Vectron, ni sade över vox att Magosen var säker, vet ni möjligen numera var han befinner sig?

Om ni ursäktar jag har en Tech-marine att finna.


Med dessa ord lämnar Opthalmitus hangaren för att leta reda på var Dwar är någonstanns. Väl utanför grabbar han tag i första bästa tjänare och beordrar denne och övriga tjänare han kan komma i kontakt med att leta reda på Broder Dwar och föra honom dit.
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Hanger 3 Hallowed Sword Empty Sv: Hanger 3 Hallowed Sword

Inlägg  Marcus tor okt 24, 2013 3:05 pm

-Efter vårt samtal bad jag bröder Dwar och Carnak att säkra Vyakai. Efter detta har jag inte fått någon ny information i frågan och kan tyvärr inte vara behjälplig.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Hanger 3 Hallowed Sword Empty Sv: Hanger 3 Hallowed Sword

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet