Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Godkända Handelskontrakt Vad innebär det?

Gå ner

Godkända Handelskontrakt Vad innebär det? Empty Godkända Handelskontrakt Vad innebär det?

Inlägg  Danne mån apr 28, 2014 5:08 pm

Så att vi alla skall vara på det klara med vad ett Handelsavtal är och vad det gäller i våran lilla värld tänkte jag bara klargöra några saker.

1. När ni har tecknat ett handelsavtal med ett annat Rike så börjar eran befolkning handla med det Riket. Eran befolknings välstånd och välmående blir snabbt beroende av dessa varor, och de vill helst inte leva utan dem igen.

2. Om en handelsväg blir Kapad eller blockerad, vill fortfarande ert folk ha de smaskiga varorna, så de anlitar smugglare, och köper från dyra mellanhänder för att fortfarande få lägga vantarna på dessa högt eftertraktade varor, som de nu inte längre har så lätt att få tag i. Detta gör att den svarta börs marknaden i ert rike ökar. Och era medborgare måste spendera mera pengar för att uppehålla sin nya höga levnadsstandard. Detta symboliserar vi av att ni nu faktiskt kan börja gå back (få minus poäng på er handel).

3. Handelsvägar kan bli brutna men kontrakt kan endast brytas om två Riken öppet förklarat krig med varandra. Vad detta innebär är att man kan inte bara avbryta en handel med ett annat rike för att den börjat gå på minus poäng(som kan tänkas hända nu med extra regeln som börjat gälla). Utan man får helt enkelt bita i det sura äpplet och Starta krig mot den som hindrar ens folks välstånd och välbefinnande...och tvingat in ert rike i finansiell kris..

Ville bara klargöra dessa tre punkter om handeln eftersom det kan bli viktigt längre fram...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Godkända Handelskontrakt Vad innebär det? Empty Sv: Godkända Handelskontrakt Vad innebär det?

Inlägg  Danne tis apr 29, 2014 3:28 am

Det var nödvändigt att justera handelsreglerna lite för att hålla kvar balansen i spelet.

Flera spelare har över PM velat ha möjlighet att öka inkomsterna av handeln(med borrningar etc). Och om jag skulle kunna bivilja detta fick jag lov att också införa vissa risker med ökad handel

Det handlar enbart om RISK VS Reward.. Därför har handeln nu förändrats lite.. Jag hoppas att alla förstår att jag inte skulle göra detta om det inte var absolut nödvändigt..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet