Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Idéer för framtida möten.

4 posters

Gå ner

Idéer för framtida möten. Empty Idéer för framtida möten.

Inlägg  Marcus tor maj 15, 2014 11:42 am

Hej. Tänkte skapa en liten spåntråd där vi kan lufta våra idéer om vad nästa möte kan behandla så att Magnus får lite hjälp och inte behöver sitta och fundera alltför mycket. Viktigt att tänka på tycker jag är att vi försöker att hålla oss inom vad ett uttråkat (självmordsbenäget, galet, intelligensbefriat, hämndlystet, försupet) adelssällskap med arvlösa söner kan tänkas hitta på. DVS alla har fria tyglar Wink

I alla fall. Senast så tände vi ju eld på tre gyllene vingars klubblokal, mordhotade deras ordförande, hög händerna av tre medlemmar och skrev penis på deras vägg. Samt stal en fladdermaja mördade tre vakter och förhörde en fjärde med metoden bad cop, bad cop och bad cop. Så idéer på hur efterföljderna kan vara är ju något som vi helt enkelt kan spela med.

Kom med förslag allesammans.

Själv föreslår jag att tre gyllene vingar kommer att slå tillbaka och det måste vi ju vara beredda på nu. Samt att vi kanske måste hitta någon med kontakter i den under världen som kan luska fram tre tiggare som får ta på sig skulden för detta och bli avrättade istället för våra heroiska hjältar.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Idéer för framtida möten. Empty Sv: Idéer för framtida möten.

Inlägg  Jocke tor maj 15, 2014 1:29 pm

kloakerna! där finns säkert pengar vi kan hålla fest för Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Idéer för framtida möten. Empty Sv: Idéer för framtida möten.

Inlägg  Marcus tor maj 15, 2014 3:58 pm

Att påbörja en verksamhet där vi samlar in förrymda eller efterlysta brottslingar kan ju också vara en idé. Men vi får tänka på att de flesta av oss inte är några enorma figthers så det kan ju kanske bli oss övermäktigt om vi inte är listiga som rävar.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Idéer för framtida möten. Empty Sv: Idéer för framtida möten.

Inlägg  Johan sön jun 08, 2014 7:01 pm

Jag vet att DOD är ett experiment i sandlådespel, men innan vi drar iväg på nya äventyr så skulle ivarjefall jag uppskatta lite closure och lite djupare återkoppling till vår mainplott: nämligen jakten på pengarna (som antagligen inte finns någonstans) och återannekteringen av Odågan. Jag känner även att jag saknar lite intriger och en känsla av att det händer något i spelvärlden förutom de kaotiska äventyren som vi själva kokar ihop.

- Vad var det för fest som vi stormade in på? Var det något djupare än ett simpelt födelsedagskalas? Var det måhända en alliansbildning med Pruskargränds Pråliga Prinsar? Förbereder sig Chronopias lågadel för ett nytt käppkrig, likt det som stympade torghandeln '84?

- Fanns det några djupare motiv bakom Mustafas avhopp till Gyllene Vingarna? Var det kanske ett försök att skaka om en stagnerad undre värld av uttråkade yrhanar? Är den omtalade älskaren en mäktig person, knuten till en av Chronopias större falanger som skulle kunna tjäna på ett huskrig? Kanske-ett-sätt-att-skapa-så-sjukt-mycket-kaos-i-Chronopia-att-kejsaren-blir-tvungen-att-sätta-in-svarta-gardet-vilket-lämnar-honom-själv-försvarslös-för-ett-shit-jag-vet-inte-men-vår-kampanj-behöver-troll-och-hängivna-och-mer-noir!

- Finns det något sätt att sätta De Arvslösa Sönerna riktigt i skiten och tvinga dem att kämpa för sina liv, sina skarfer och total återupprättelse?

- Finns det en metaplot?

Och

- Var fan är Odågan. Seriösly.
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Idéer för framtida möten. Empty Sv: Idéer för framtida möten.

Inlägg  Magnus mån jun 09, 2014 8:52 am

Bra inlägg johan!

Jag vet faktiskt inte riktigt själv något av detta (förutom var odågan är, naturligtvis). Jag har dock inte haft energin på att skriva en metaplott ännu, men tanken är att jag skall göra det... men jag har ju små idéer om vad jag skall göra.
Men det hela är i mångt och mycket ER kampanj. Jag har absolut inget emot att era paranoida galenskaper skapar en alldeles egen metaplott Razz
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Idéer för framtida möten. Empty Sv: Idéer för framtida möten.

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet