Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kan man komma förbi och spana in läget?

5 posters

Gå ner

Kan man komma förbi och spana in läget? Empty Kan man komma förbi och spana in läget?

Inlägg  DragonCake fre okt 17, 2014 1:01 pm

Tja!

Under sommaren satt jag helt ensam i Dragon's Lairs källare och målade figurer. Satt där och satt där och någon gång så kom det in en person och vi började småprata lite. Jag kommer inte ihåg namnet på personen (om jag ens fick veta det) men han erbjöd mig att kolla in denna spelförening som är känd som Bosses lakejer. Han sa om att posta på forumet innan jag går dit så nu gör jag det!
Håller mest på med Warhammer 40k, så jag undrar när är nästa gång (om det finns en nästa gång) något schysst folk kommer att sitta och hålla på med sånt i föreningen?

DragonCake

Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 14-10-17

Till överst på sidan Gå ner

Kan man komma förbi och spana in läget? Empty Sv: Kan man komma förbi och spana in läget?

Inlägg  Jocke fre okt 17, 2014 1:28 pm

Hejsan

Du är hjärtligt välkommen att hälsa på och spela lite. Just 40K är det dock lite dåligt med. Vi har några som har spelat det tidigare, men vårat huvudspel är helt klart warmachine. vi håller även på med en del rollspelskampanjer och andra nördiga aktiviteter vid sidan av.

Allt vi gör finns under subforumet "föreningsaktiviteter", där kan du kolla själv. Vi har "monday machine" som stående aktivitet. varje måndagskväll (plus oftast minst en dag till i veckan) finns det folk (typ 6-8 pers i vanliga fall) i lokalen. generellt är det warmachine som gäller, men du kanske kan övertyga någon svag skäl om att spela 40k istället. eller ännu bättre, du kan komma ner och testa ett spel för riktiga män Wink. vi har alla kommit från en GW bakgrund och vi konverterade oroväckande fort till warmacine efter att ha testat.

Vi finns på Karins väg 3 i upplands väsby. hoppas du vill komma förbi någon gång, och bara snacka lite om inte annat. Du är hjärtligt välkommen!
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Kan man komma förbi och spana in läget? Empty Sv: Kan man komma förbi och spana in läget?

Inlägg  Chrille fre okt 17, 2014 6:53 pm

Absolut! Klart du ska komma och hälsa på. Du är så välkommen!
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Till överst på sidan Gå ner

Kan man komma förbi och spana in läget? Empty Sv: Kan man komma förbi och spana in läget?

Inlägg  Martin sön okt 19, 2014 2:31 am

Ja, jag och Micke om jag har förstått det rätt går ju som katten runt gröten när det gäller 40k. Bara en tidsfråga innan det tittar fram lite warhammer modeller med Smile
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Kan man komma förbi och spana in läget? Empty Sv: Kan man komma förbi och spana in läget?

Inlägg  Danne mån okt 27, 2014 9:14 am

Dragon Cake Om du var intresserad att komma förbi Smile.. så säg gärna till här När du kan komma Smile.. så fixar vi adressen till lokalen till dig osv..

Måndagar passar som sagt var bäst.. Då vi då är flest på plats...

Ps: Det var mig du träffa inne på DL förresten och du är väldigt välkommen att titta förbi...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kan man komma förbi och spana in läget? Empty Sv: Kan man komma förbi och spana in läget?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet