Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

+4
Johan
Danne
Chrille
Marcus
8 posters

Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Danne tor jan 01, 2015 7:02 am

De som tackat Ja till att vara med på fredag är följande

Jocke
Martin
Kristoffer
Marcus
Erik
Magnus
Johan
Chrille
Banne
Fredrik

10 Personer Nice!

Jonas kunde eventuellt komma på kvällen också Smile

Viktiga saker

1: Vi kan inte hinna klart detta på 6 timmar så detta är en heldags grej.. Dock kan man hoppa in och hoppa av när man vill, Dock behöver jag några som är villiga att stanna hela dagen och kvällen för att detta ska fungera..

Magnus kan bara under dagen och då kommer Johan också bara kunna vara med under dagen, så jag har bestämt mig för att dela upp er lite, om sedan folk vill stanna kvar ur grupp ett så är det bara att göra det..

11:00 samling grupp ett
12:00-18:00 = Start grupp ett

Magnus = Kommer åka hem
Erik = osäker om han kommer kunna stanna..
Johan = kommer att åka hem, eftersom han åker med Magnus..
Banne = osäker
Fredrik = osäker
Martin = Hardcore kommer troligen att kunna stanna
Chrille = Hardcore Kommer att stanna

16:00/17:00-framåt = start Grupp två, Om alla tre i denna grupp kan tänka sig att lira både dag och kväll är det bara att dyka upp med resten klockan 11:00..  Jag kan hantera 10 spelare, Dock krävs det att alla försöker hålla sig in Character hela tiden..... Det är planerat så att ingen ska behöva gå ut med SL och göra något själv..

Kristoffer
Marcus
Jocke

18:00 = matbreak

19:00 = Jonas och Micke kan eventuellt dyka upp...

Om någon känner att detta schema inte funkar för Dem hör av er snarast och om ni inte tänker komma säg också till.. Jag kommer att försöka höra av mig till alla ikväll och bekräfta att de dyker upp..


Senast ändrad av Danne den sön jan 04, 2015 6:18 pm, ändrad totalt 2 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Danne tor jan 01, 2015 7:14 am

Allmänt upplägg för att detta ska rulla så smidigt som möjligt..

1: Sjukt enkelt regelsystem
2: Skrivna karaktärer med klara mål! och personligheter
2: Prospects: Alla spelare har tillgång till en prospect pool från den Charter de tillhör, dessa kan man skicka iväg och de kan även agera som extra liv, de tar kulan istället för eran karaktär om de är närvarande.. Detta betyder att om ni tänker hitta på något slugt bakom ryggen på era "kompisar" så skriver ni en lapp och betalar med en Prospect token och sedan slår jag ett dolt slag och ser om det lyckas eller inte...
3: Ni kommer under stora delar av den inledande delen av spelmötet vara samlade runt "the Club Table", Där ni gemensamt ska fatta de viktiga beslut ni behöver göra för att er "klubb" ska kunna överleva... Om ni får för er att ge er iväg kommer ni troligen göra detta tillsammans... för hög risk att splittra upp er...och ni litar dessutom inte på varandra heller hehe.. Om något behöver göras (få tag på information/kolla in en lokal/kräva in en skuld) så skickar man först Prospects att göra det och de återvänder med information till klubben... (eller så återvänder de inte alls och ni måste alla gemensamt agera på det som hänt)
4. Två kartor över Kansas city med omnejd. Den ena visar vilka gäng som finns i området och den andra visar ställen som kan generera inkomster och vad ni redan äger..
5. Ni kommer att behöva få in pengar hur ni löser detta kommer dock vara helt upp till spelgruppen.. Ni kan ta över andra kriminella gängs områden, utöka era Methlabs, råna banker, sno motorcyklar, skaffa flera prostituerade eller vad ni nu kan tänkas komma på.. men Ni behöver stålar och det NU!! hehe
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Danne tor jan 01, 2015 8:21 am

The Missouri Charter

Ansvars område: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" 82453b237206e8f71132790cc48955a8The rolling meth lab. It is a transportable laboratory that is used to illegally produce methamphetamine. Rolling meth labs are often moved to a secluded location where the strong, toxic fumes of methamphetamine manufacture cannot be detected and where the toxic manufacturing byproducts can be discarded.

Ivan "Smokey" Norquist är President och en Rasistisk vapengalning som inte litar ett smack på "the Government"
Spelad av: Chrille

Robert "Shifter" Scott gillar att ha "the Rebel flag", på allt från vest patches till att måla tanken på sin motorcykle. Han diggar "white supremacy" music
Spelad av: Martin

Neil "Nitro" Shultz farfars far var en "Grand Dragon" i the Ku klux Klan i Arkansas, innan familjen flyttade norrut till Missouri.. Han kallar alla svarta för negrer och "porch monkeys"
spelad av: Erik

The Arkansas Charter

Ansvars område: Motorcykel stölder, de driver klubbens alla "chop shops" In motor vehicle theft, a chop shop is a location or business which disassembles stolen automobiles/bikes for the purpose of selling them as parts..

David "Chief" West, Vill utveckla klubben och ta in nya medlemmar, drömmer om att Soulless Nation ska sträcka sig från kust till kust.. Men om detta ska lyckas måste han få de andra att gå med på att patcha över Dead Donkey(mexicans eller ta in "dirty Wetbacks" som the Missouri Charter skulle kalla dem)
Spelad av: Jocke

William "Ironhorse" Morris, Totalt lojal mot David "chief" West, och grym på att reparera motorcyklar och bygga choppers/customs. Och plocka isär stulna Bikes!
Spelad av: Banne

Sid "Wrench Head" Veltkamp, Gillar att spöa fruntimmer och poppa i sig piller.. men han är bra på att stjäla motorcyklar och spöa på folk också Smile så David "chief West" ansar att han kan vara bra att ha... Sid gillar inte Svarta/mexikaner/Asiater eller araber och är inte nöjd med beslutet att Soulless kanske ska börja plocka in en massa Wetbacks i klubben...
Spelad av: Johan

Billy "One Eye" Ray, enögde billy är en riktigt cowboy och har alltid hatt och boots på sig, han har varit med länge i klubben och har en rätt avslappnad inställning till det mesta.. hans enda last är att han kanske gillar flaskan lite väl mycket...
spelad av: Fredrik


Vi får möjligen göra om lite vem som spelar vem beroende på vilka som är med i start gruppen etc..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Marcus tor jan 01, 2015 3:53 pm

Låter bra, vi andra då? vad ska vi tänka på. Går det bra att hoppa in vid typ 13-15, jag kan vara på plats hela kvällen sedan.

EDIT: Jag och Doffe kommer till 12, då har vi ätit och är redo att rulla Smile
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Danne tor jan 01, 2015 5:22 pm

Marcus skrev:Låter bra, vi andra då? vad ska vi tänka på. Går det bra att hoppa in vid typ 13-15, jag kan vara på plats hela kvällen sedan.

EDIT: Jag och Doffe kommer till 12, då har vi ätit och är redo att rulla Smile

Nice Smile.. Som sagt detta är planerat för att ni ska kunna vara väldigt många på samma gång... Eftersom jag jag använder mig av "prospects" istället för att ni går ut med mig..

Alltså om ni vill göra nått som inte inblandar resten av gruppen (även om de vet vad ni ska göra), använder man sig av en "Prospect" som sticker iväg och gör det...

Tror det kommer funka bra för att alla ska få så lite död tid som möjligt...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Chrille tor jan 01, 2015 7:46 pm

Jag kommer inte kunna vara med hela dan. Jag kommer vid 16 tiden.
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Martin tor jan 01, 2015 8:59 pm

Jag kan vara med hela dagen typ Smile
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  DanielBerg tor jan 01, 2015 9:02 pm

Jag o Fredrik kommer vid 11 =)
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Danne fre jan 02, 2015 3:37 am

Karta över området Smile om någon kan ta med sig en padda, bärbar dator kan vi lätt titta på den i morgon Smile

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Kansas_city_Gangs
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Danne fre jan 02, 2015 11:05 am

Jag kommer bli 30m sen håller på och skriver ut det sista nu!
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Johan lör jan 03, 2015 1:58 pm

Sååååå hur slutade allt?
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Jocke lör jan 03, 2015 2:17 pm

doffe överlevde mitt förräderi och knivade mig Evil or Very Mad
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  DanielBerg lör jan 03, 2015 5:45 pm

Fett kul o enkelt regelsystem. Måde anus eftet pizzan dock =(
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Martin lör jan 03, 2015 7:10 pm

Sjukt kul! och lätt en av dom roligaste karaktärerna jag spelat Smile
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Danne sön jan 04, 2015 6:14 pm

Vad Hände!

Out Bad dessa medlemmar är inte längre medlemmar av Soulless MC...


Neil "Nitro" Shultz
Charter: The Missouri Charter
spelad av: Erik
hälsotillstånd:Alive
Vad Hände: Medans större delen av klubbens medlemmar sprängde F.W Lowriders Chop Shop och mördade mexare, passade den svekfulle Neil "Nitro" Shultz på att sno större delen av bytet från värdetransport rånet och fly i skydd av mörkret. Trotts tappra försök att hinna ifatt honom visade det sig "Nitro" var skicklig på att hantera sin motorcykel och kom undan.. OUT BAD! AND STILL ALIVE!"

Sid "Wrench Head/Nova" Veltkamp
Charter: The Arkansas Charter
Hällsotillstånd: Alive
Spelad av: Johan
Vad Hände: Efter sin mentala kollaps, då han tvingades bevittna misshandeln av Elijah"Dirtbeard" Hayes, av Jesters/Jokers MC, flydde Sid till ett student hem där han raggade upp några villiga student tjejer att ha sex med honom. Dock hittade klubben honom rätt snabbt och avbröt hans orgie! skrikande och bönande blev han utsläpad av "Ol Doc" Frank Sullivan och fick två av sina fingrar avknippsade med en bultsax.. Franks ord "Pussyman kommer inte finger pussy no more!". Efter detta släppte klubben av honom naken i West side Crips område (DIe hard 3 style), Rykten från the street gjorde gällande att några Gheto niggers senare våldtog och förnedrade honom. Han var den första medlemmen som visades upp på klubbens nya hemsida(som han själv skapat) med texten "OUT in bad Standings"  OUT BAD! AND STILL ALIVE!"

David "Chief" West
Charter: The Arkansas Charter
Hällsotillstånd: Dead!
Spelad av: Jocke
Vad hände: Efter att ha försökt att göra en " Misslyckad POWER GRAB", där han lurade flera medlemmar i en fälla med hjälp av Weetbacksen i Dead Donkey's MC, och sedan försökt skjuta ihjäl kvarvarande medlemmar vid Kubb bordet blev han "shanked to death" med en stor kniv av  "Ol Doc" Frank Sullivan.. Då han missade att träffa Frank på "point blank range"..  OUT BAD! AND DEAD!"

Dead Members Who Got KIA

William "Ironhorse" Morris
Charter: The Arkansas Charter
Hällsotillstånd: KIA Dead!
Spelad av: Banne
Vad hände: William blev nedskjuten inne i klubblokalen av sin forna hispanic flickvän (som tydligen var planterad av the Weetbacks).. Framför näsan på Nikolaj och David West.. Han överlevde inte sina skador.. the "Chief" var dock väldigt snabb att skjuta ihjäl henne innan någon hann fråga ut henne varför hon gjorde det... hedrad medlem "WHO GOT KIA" killed in action

Robert "Shifter" Scott
Charter: The Missouri Charter
Hällsotillstånd: KIA Dead!
Spelad av: Martin
Vad Hände: Var en av de medlemmar som blev lurade in i en fälla av David "Chief" West och fick en hög med kulor i sig.. Han dog ärofullt för klubben med huvudet i rännstenen!

Att lägga till denna lista är också 3 Dead Prospects och 4 Prospects arresterade av polisen..

Överlevande Medlemmar nu medlemmar av Soulless MC NOMADS

Klubben klarade inte situationen i Kansas city och fick lov att fly "into the Sunset" för att undvika att bli mördade eller arresterade av polisen.. JOKERS/Jesters MC tog över deras område i Kansas CIty.. De få kvarvarande medlemmarna kallar sig nu för Soulless Nomads MC..

President
Ol Doctor Frank sullivan
Spelad av: Kristoffer

VP
Ivan "Smokey" Norquist
Spelad av: Chrille

Treasurer
Elijah"Dirtbeard" Hayes
Spelad av: Magnus

SGT at ARMS
Nikolay "Knucklehead" Victorovich
Spelad av: Marcus

Enforcer
Billy "One Eye" Ray
spelad av: Fredrik

Full Patch Members
All överlevande Prospects!
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Chrille mån jan 05, 2015 2:17 pm

Riktigt bra summering Danne. En liten edit bara, det va Ivan "Smokey" Norquist som klippte fingrarna på Sid med en sekatör. ^^
Bra SLat som vanligt. Jag hade riktigt kul. Även fast jag inte va med hela dan så var det lätt att komma in mitt i och börja spela. Min karaktär va helt perfekt skapad för mej också.
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Martin mån jan 05, 2015 8:50 pm

Fan att Shifter dog, var helt sjukt kul att spela den karaktären Sad
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Erik tis jan 06, 2015 12:16 am

Haha, fan vad nice! Att Nitro lyckades ta sig iväg med alla stålar - det känns bra ändå ;-)
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände" Empty Sv: Fredag 2/1 Soulless MC RPG Med sammanfattning "vad hände"

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet