Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

4 posters

Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Danne lör mar 10, 2012 5:17 pm

Idag städade vi ut lokalen och slängde allt som vi inte ville ha kvar...
Tack till
Jonas, Makke, Johan, Chrille, Micke och Jocke för att ni tog er tid att hjälpa till...

Vi har också köpt de saker vi behöver för att bygga SpelBorden på Byggmax. Johan har tagit på sig att såga till dem och om allt går vägen kan vi montera upp dem snart..
Efter detta är klart kommer jag att sätta fart med att ordna till den sista terrängen för 40k bordet. Om någon känner att de vill vara med och bygga är det bara att höra av sig. Jag kommer att börja bygga mera fantasy scenario också men.. Med 40k kampanjen, RPG och Målande av mina egna gubbar plus allt jobb med att fixa mera scenario till 40k kommer detta tyvärr långt ned på listan. Så de som vill ha mera fantasy grejor snabbare får gärna komma ner och hjälpa till....
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Jonas sön mar 11, 2012 10:05 am

Kul att så många kom!

När kommer benen till borden att vara tillbaka i lokalen? Jag hjälper gärna till så gott det går med att skruva ihop, sopa eller bara stå och heja på!


Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Ang. borden

Inlägg  Johan Nyberg mån mar 12, 2012 9:17 pm

Har skruvat ihop alla delar förutomen benen, går inte in i bilen annars. Sen kunde jag ta 4-6 stolar utan problem. Om inte borden behövs innan tors/fredag så tänkte jag dra dit me lite verktyg och få ordning på allt. Har fullt upp fram tills dess. Drar gärna oxå en 40k match, typ 600 poäng, för att testa kampanjlistan lite =) I såfall passar fredag bäst, dvs runt 17 tiden.
Johan Nyberg
Johan Nyberg

Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 12-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Danne tis mar 13, 2012 6:46 am

Grymt jobbat Johan. Jag tänkte gå ner till lokalen under veckan. för att börja jobba klart mera scenariot. Jag och Jonas pratade om att bygga lite i helgen som kommer med... Så hör av er när ni ska ner med borden så kommer jag ner och hjälper till med...

Dennis har bara lyckats fixa fram en nyckel dock.. Crying or Very sad så vi måste göra flera... Jobbar på att ordna fram mera kort också... Dock tror jag inte nycklarna är så svåra att göra... Ska se om Jonas och jag kan fixa det.
Dörren är öppen nu men kunde vara bra om vi kan låsa den när vi börjar fylla lokalen med saker.....

Scenario listan ser ut som följer

5 plattor klara (Jonas vill att vi ska såga om dem.... Men det får bli ett senare projekt)
Diverse, barrikader och andra små saker..

Saker att göra som vi har...
Vi har 6 Ruiner att fixa klart
Har en massa extra saker.. så som ett par IPG tanks.. som är demolerade eftersom freddan inte skött om dem, mycket bitts och saker I en stor låda som Chrille donerat, Jag har också en massa Necrons rester och andra saker jag fått av folk som slutat lira. Grus och gravel i mängder. Mycket frigolit... Färg har jag en hel del med... Fogskum, Fog med mera har vi också...

Vad vi behöver...
Jag måste införskaffa mera Lättvikts filler.. Eftersom vi använt upp allt Crying or Very sad. Ska höra om Jonas kan ordna det han får rabbat i målar butiken och vi skickar ju kvittona till studie cirkeln...
Jonas har mera av min älskade masonit skivor hemma som jag ska kolla om han kan ta med sig...
Kan behöva lite mera färg med... Men det är inte dyrt.. vi kör med Provburkar (det är matt färg i dem som man vanligen målar på betong med.. så det är rätt bra klass på flüggers burkar..

Borde ha allt material redo för användning och instoppade i lokalen till början av nästa vecka... sedan kommer jag att vara där 24/7 tills det är klart...(ska höra om Chrille vill vara med också.. vilket jag tror han vill) Makke kunde hjälpa till i slutet av månaden.. under en hel vecka med. Och alla andra är väldigt välkomna att komma förbi när de kan. Om någon har något material som de vill bidra med så ta kvitton och sedan är det bara att lämna in det i lokalen.
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Danne tis mar 13, 2012 7:41 am

Fick tag i Jonas. Han och jag ordnar alla saker vi behöver på fredag Very Happy. Så från och med nästa vecka kommer jag att vara i lokalen alla dagar... Känns bra.

Vi hade en tanke att vi skulle måla bordsskivorna med. Men vi kan gå igenom det mera i detalj hur vi tänkte göra det när vi träffas senare i veckan. Och höra vad ni andra tycker om det.
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Jonas tis mar 13, 2012 7:53 am

Bra jobbat Johan!

Nycklarna kan vi ordna på fredag i samband med färgen. Kanske vi skulle ta en tur förbi rusta eller motsv. för att införskaffa en sop/skyffel att ha i lokalen samt svarta sopsäckar.
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Danne tis mar 13, 2012 8:18 am

Kapaskiva, cellkartong, stark och lätt skiva, foamboard, skumkartong, centafoam, pannå, foamcore etc. Eftersom kapaskivan är lätt och stark är den lämplig för nedanstående användningsområden!

Användningsområden:

- Modellbygge

- Skylt

- Anslagstavla

- Affisch

- 3D-inramning

Produktbeskrivning

Kapaskiva består av en styv och lätt skumskiva med kartong på båda sidorna. Skumskivan består av ett hårt polyuretan-skum vilket gör dem lätta, mycket styva och stabila. Kapaskivan är lätt att skära i och man får "rena skär" vilket underlättar bearbetningen, de är fria från CFK, värmetåliga och blanka. Vanliga användningsområden som kapaskiva är lämplig för är: skyltar, modellbyggen, anslagstavlor och affischer. Ändamålsmässigt för butikskommunikation, grafisk presentation, fotocollage, 3-D inramning och bakre paneler. Kapaskivor är utskrivbara med UV-ljus och lösningsmedelsbaserat bläck. Dessutom är ytan lämpliga för screentryck och digital flatbed utskrift. Kapamount och Kapafix besitta utmärkta lamineringsegenskaper. Dessutom är båda flammsäkra och uppfyller B2 standard enligt DIN 4102. Enbart för inomhusbuk

Detta är vad jag snackade om tidigare jonas. Tror detta kan vara nått att titta på senare. Funderar om man inte skulle kunna bygga allt möjligt kul med det. Om man kombinerar det med lättvikts filler/glasspinnar tror jag man skulle kunna bygga Korsvirke hus till Mordheim och fantasy.. Plus att man kan göra bunkrar och sönderskjutna hus till 40k

Tror man skulle kunna bygga det som micke pratade om också ned hjälp av dem. Mortalis Set. Man kan bygga korridorer och liknande med hjälp av dem...

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Wartburg-Eisenach_Ingo2802
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Jonas tis mar 13, 2012 9:00 am

Sweet!

jag ska kolla om jag hittar det någonstans i stan och fixa det.
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Jocke tis mar 13, 2012 11:56 am

kapaskiva är asbra. man kan köpa det på kontorsbutiker och "konstbutiker". det är ganska dyrt men helt klart värt det. jag ar byggt min mordheim terräng av det. det är helt klart värt att betala lite extra för att köpa den svarta varianten, eftersom man kan slarva lite med målningen utan att det blir fult då.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Jonas tis mar 13, 2012 12:28 pm

jag hittade kapaskiva som inte var så fasligt dyr men det kanske bara var för företag?

http://www.svexo.se/butiksmateriel/textmtrlupphangning/stora-textark--kapa-skivor-c-433-1.aspx

vilka storlekar är det vi behöver?
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat Empty Sv: Lokalen städad och Tömd, Spel bords Material införskaffat

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet