Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

+2
Danne
Marcus
6 posters

Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Marcus mån apr 27, 2015 12:14 pm

Hej glada mutantvänner.

Det har börjat klia i fingrarna och önska om att återigen återse våra vänner från Arken gör sig påmind. Jag vet att det ofta är jag som är den trånga sektorn men jag skulle tycka att det vore mäkta kul om vi kunde få ihop ett möte här i maj. Jag vet att jag är borta helgen som innehåller 8 maj annars kan jag nog pussla ganska bra om vi kör på kvällen.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Danne tis apr 28, 2015 4:57 pm

Alla spelarna är på för flera spelmöten Marcus... Du, jag, Magnus, Erik och Jocke... Men har inte sett eller hört nått från Johan på ett tag nu så vet ej vad han har för planer..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Jocke tis apr 28, 2015 8:10 pm

Doris kräver att få uppfinna en eldkastare för att få nytta av all spriten jag bränt!
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Micke tis apr 28, 2015 9:10 pm

Jocke skrev:Doris kräver att få uppfinna en eldkastare för att få nytta av all spriten jag bränt!

Är väl bara att kapa av en av Pyros händer och sätta dit en pistolkolv. Taadaa! HAND-flamer. Razz
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Johan ons apr 29, 2015 9:48 am

Om jag ska vara helt ärlig så tappade jag drivet efter förra spelmötet! Vet inte riktigt hur, när eller om jag kommer upp på banan igen men om någon känner sig manad att ta över SL-manteln så är det fritt fram.

Tänkte komma förbi och plocka upp boxen den här veckan eller nästa, men kan lämna kvar grundregelböckerna och ett tärningsset om ni vill fortsätta spela! (Har ju som bekant dom hårdinbundna böckerna hemma)
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Marcus ons apr 29, 2015 9:58 am

Det var tråkigt att höra Sad Lämna gärna kvar dem, jag tycker att det är väldigt skoj och fortsätter gärna spela.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Danne ons apr 29, 2015 2:43 pm

Johan skrev:Om jag ska vara helt ärlig så tappade jag drivet efter förra spelmötet! Vet inte riktigt hur, när eller om jag kommer upp på banan igen men om någon känner sig manad att ta över SL-manteln så är det fritt fram.

Tänkte komma förbi och plocka upp boxen den här veckan eller nästa, men kan lämna kvar grundregelböckerna och ett tärningsset om ni vill fortsätta spela! (Har ju som bekant dom hårdinbundna böckerna hemma)

Du behöver inte Oroa dig för oss Johan vi har redan pratat lite om det.. Och bestämt att jag tar över som SL... det var enhälligt beslut Wink och jag tror nog att det blir för det bästa...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Johan ons apr 29, 2015 2:48 pm

Danne skrev:Du behöver inte Oroa dig för oss Johan vi har redan pratat lite om det.. Och bestämt att jag tar över som SL... det var enhälligt beslut  Wink  och jag tror nog att det blir för det bästa...

Spännande. När hände det här?


Senast ändrad av Johan den ons apr 29, 2015 3:03 pm, ändrad totalt 1 gång
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Marcus ons apr 29, 2015 2:54 pm

Jag tycker också att detta är spännande, när hände detta?
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Danne ons apr 29, 2015 3:09 pm

Johan skrev:
Danne skrev:Du behöver inte Oroa dig för oss Johan vi har redan pratat lite om det.. Och bestämt att jag tar över som SL... det var enhälligt beslut  Wink  och jag tror nog att det blir för det bästa...

Spännande. När hände det här?

Magnus har hållit oss informerade Johan, vi pratar med varandra vet du Smile.. Jag älskar ditt drama dock är fan underbart.. men jag kan inte säga vad de andra tycker...

Så det var synd att du inte ville fortsätta som SL... Men jag är personligen väldigt taggad på att SL Mutant.. Och det är flera som inte kunde vara med tidigare, eftersom du ville hålla gruppen liten. Så de killarna kommer nu också få en chans att vara med och spela...

Du är såklart super välkommen att vara med och spela själv också, tror vi kunde ha riktigt roliga stunder tillsammans du och jag med mig som SL och du som spelare.. (hehe). Men du kanske är för upptagen med dina andra åtaganden?
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Danne ons apr 29, 2015 3:20 pm

Marcus skrev:Jag tycker också att detta är spännande, när hände detta?

PMar dig all info Marcus..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Jocke ons apr 29, 2015 3:52 pm

Tycker att du lägger lite väl mycket tyngd vid ett sms danne...

Trist att du inte vill SLa mer Johan. Vill danne ta över som SL så funkar det för mig. Hellre det än inget spel alls...
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Erik ons apr 29, 2015 5:02 pm

Danne skrev:Du behöver inte Oroa dig för oss Johan vi har redan pratat lite om det.. Och bestämt att jag tar över som SL... det var enhälligt beslut  Wink  och jag tror nog att det blir för det bästa...

Spännande indeed; jag undrar också när detta hände. Inget jag har fått höra något om, i alla fall!
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Danne ons apr 29, 2015 6:31 pm

Roligt att min svars post ger mera intresse än att Johan valt att sluta SL, jag skulle väldigt gärna vilja höra den fulla sanningen om det än att jag råkade skriva "enhälligt" istället för "Majoriteten", my bad hade inte hunnit fråga Erik och Marcus i skrivande stund.. Men trodde inte att de skulle ha några direkta problem med det.. Om så är fallet så är jag ledsen..

Faktum är dock att jag vill fortsätta spela mutant, och Johan har ingen lust vilket är tråkigt.. Och jag Erbjuder mig att ta över om intresse finns...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Jocke ons apr 29, 2015 8:15 pm

Jag skulle vilja lägga fram förslaget att vi istället låter mutant-kampanjen vila, och att Danne SLar en Warhammer Fantasy Roleplay kampanj. Våra karaktärer i mutant är ju redan utvecklade i Johans spelvärld, och jag tycker att det vore bättre om vi kan starta något helt nytt istället för att försöka vrida om våra karaktärer mot vad Danne kan ha i åtanke. Dessutom så var WHFRP-grejjen vi körde för några år sedan UNDERBAR och jag skulle jättegärna dra igång något nytt där. Det är en mörk och härlig värld och jag tror att alla skulle uppskatta den.

Låt Johan vila upp sig och återfå gnistan för Mutant, och så kan vi ta upp tråden då. Vi andra kan göra något helt annat under tiden!
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Kistan står orörd, dags att röra runt lite? Empty Sv: Kistan står orörd, dags att röra runt lite?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet