Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Professorns drönare

Gå ner

Professorns drönare Empty Professorns drönare

Inlägg  Jocke ons sep 21, 2016 1:49 pm

Eftersom jag glömmer bort hur mina drönare är tänkta att funka mellan varje möte så tänkte jag skriva ner allt. Kom gärna med förslag och synpunkter så kan vi spika detta inför nästa spelmöte.

Drönarna styrs med ett chip som Aryan egenhändigt opererat in i sitt huvud. I praktiken med tankekraft alltså. De kan även ta verbala order om det skulle behövas. Alla drönarna är mer eller mindre sfäriska och ca 15cm i diameter. Alla drönarna flyger ljudlöst, och rör sig med max 50km/h. Det syns uppenbart på dom att dom är hemmabyggen...

Vet ej hur det skall funka att anfalla drones, men det kanske är regeltekniskt enklare om man i praktiken bara kan anfalla mig, men drönarna blir värdelösa om jag går ner…

Jag har för tillfället följande drones:

Indra ”Thunder God” (Gadget)
Skjuter blixtar/elektriska urladdningar. Funkar som en vanlig attack med skill 2. Tar en handling att aktivera.

Kurma ”the Tortoise” (Gadget)
Projecerar en sköld kring valfri target. Ger -2 i skada om man blir träffad. Effekten ligger kvar, men tar en handling att aktivera eller byta target med. Man kan alltså inte aktivera den för att "blocka" med.

Antariksa ”Atmosphere” (Super Gadget)
Invisibility. Kan projecera invisibility på ett mindre område. Även utrustad med kamera samt USB interface för att kunna användas för spaning och hacking. Effekten ligger kvar, men tar en handling att aktivera eller byta taregt med. Man kan alltså inte aktivera den för att "blocka" med.

Dhruva ”Motionless” ”The North Star” (Super Gadget)
Lyser ljus på ett target som då blir stillastående (långsammare i alla fall). Om attacken lyckas så gör den ingen skada, men andra attacker mot den olycklige får +2. Effekten ligger inte kvar, utan måste aktiveras på nytt varje runda.


vad sägs?
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet