Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mer skurkstreck!

4 posters

Gå ner

Mer skurkstreck! Empty Mer skurkstreck!

Inlägg  Erik fre okt 14, 2016 11:18 am

Hej på er!

Det är ju lite halvdant med uppföljning och ordnande av speltillfällen från min sida, tyvärr. Jag känner helt enkelt inte att jag har ork att lägga ner tid på att planera inför träffarna, med allt jobb jag har att stå i. Jag tycker dock att det är jättekul att rollspela med er, och vill inte sluta med detta! Men det måste få någon annan form än den som det är idag.

Antingen så fortsätter jag spelleda, men att det uttryckligen blir i princip 100 % improvisation, med undantag för att jag kan skapa nya karaktärer med stats, krafter, osv. som ni kan slåss mot. Den gång vi körde på detta upplägg så funkade det ju ändå bra eftersom ni är så drivande. Sen har jag väl kanske inte lyckats planera alla detaljer de gånger jag försökt planera ändå... =P (Jag har alltid haft några övergripande idéer om vart jag har tänkt att kampagnen ska gå, men sen krävs det ju lite mer detaljer för att få ihop det, och det är väl där det blir krångligare. Sen vill jag ju gärna att det ska passa in i de mer klassiska sakerna ni vill göra, typ bankrån osv.)

Ett annat alternativ är att någon annan tar över som spelledare - det är ju trots allt inte satt i sten att det är jag som tar den rollen, bara för att det var jag som drog igång T&J! Ytterligare idé är att spela något helt annat spel, om ni hellre känner för det. Jag vill bara kunna fortsätta spela med er på ett eller annat sätt utan att det ska bida till den redan icke-oansenliga mängd stress jag känner. Det är spelandet och stämningen kring bordet jag gillar, detaljerna kring spelar mindre roll för min del ^^

Tankar?
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Mer skurkstreck! Empty Sv: Mer skurkstreck!

Inlägg  Marcus fre okt 14, 2016 12:45 pm

Jag är öppen för det mesta, byte av spel, byte av spelledare, byte av upplägg.

Det enda som jag vet är att jag inte har tid att spelleda just nu och att jag behöver hålla det ganska cassual (max 1 gång i månaden). Sen gillar jag att vi har korta möten det tycker jag är schysst.

Ett annat alternativ är ju att vi träffas och spelar typ zombicide ett tag bara för att hänga lite och ha trevligt.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Mer skurkstreck! Empty Sv: Mer skurkstreck!

Inlägg  Jocke mån okt 17, 2016 9:04 am

jag kan bara hålla med marcus i allt. jag är helt öppen för att vi gör själva skapandet av äventyr lite mer gemensamt, så att vi helt enkelt bestämmer i förväg vad vi skall göra nästa gång, och så får vi alla improvisera fritt från det. det har ju funkat hittills.

Själv är jag inte jättesugen att ta över spelledandet, men om någon annan vill göra det, och vi då byter spelsystem så är jag på.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Mer skurkstreck! Empty Sv: Mer skurkstreck!

Inlägg  Magnus fre okt 21, 2016 10:50 am

Jag kan ta över spelledandet (men då spela drakar och demoner. De arvlösasönernassällskap behöver gå ut på nya rackartyg!)

men jag är hel okej med att bara improvisera skurkspel också Smile
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Mer skurkstreck! Empty Sv: Mer skurkstreck!

Inlägg  Jocke fre okt 21, 2016 3:01 pm

jag säger inte nej till adels-upptåg... Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Mer skurkstreck! Empty Sv: Mer skurkstreck!

Inlägg  Marcus fre okt 21, 2016 11:36 pm

Jag är på.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Mer skurkstreck! Empty Sv: Mer skurkstreck!

Inlägg  Erik mån okt 24, 2016 8:52 am

Funkar för mig :-)
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Mer skurkstreck! Empty Sv: Mer skurkstreck!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet