Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Themepocalypse!

4 posters

Gå ner

Themepocalypse! Empty Themepocalypse!

Inlägg  Jonas lör sep 30, 2017 8:57 am

Allt finns i warroom!

Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Jocke lör sep 30, 2017 10:04 pm

jag e superglad Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Jonas mån okt 02, 2017 1:26 pm

Jag med! cheers rabbit
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Jocke mån okt 02, 2017 9:44 pm

Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Oskar ons okt 04, 2017 8:44 am

Legion är tydligen för bra och nerfas Sad

Ja OoA var kanske för bra men nu är alla teman mäh och i gämförelse med andras.... kass.... Trist....
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Chrille ons okt 04, 2017 8:49 am

Du får spela mera cygnar då! Wink
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Jocke ons okt 04, 2017 1:39 pm

Oskar skrev:Legion är tydligen för bra och nerfas Sad

Ja OoA var kanske för bra men nu är alla teman mäh och i gämförelse med andras.... kass.... Trist....

Oracles blev sämre, men du kan spela Blackfrost Shard nu i alla fall utan att skämmas... Plus att tillgång till swamp gobbers för scoring är ju inte dåligt.

Ravens får Hellmouths (jag har varit SÅÅÅ nöjd att jag sluppit se dom på ett tag...) och att ta bort ambush (samtidigt som man själv får ambush) är inte helt fel. Känns som en rimligare theme bonus, även om den blir mindre applicerbar.

Children of the dragon blir bara bättre

Ogrun theme ger GRATIS hellmouths... med +2" deployment. Det måste ju vara bättre än man kunnat vänta sig, även om jag fattar att man vill ha 8 boxar som Posse. hade inte du en Kryssa-lista på G som kan vara lite stygg nu?
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Oskar ons okt 04, 2017 2:33 pm

Jocke skrev:
Oskar skrev:Legion är tydligen för bra och nerfas Sad

Ja OoA var kanske för bra men nu är alla teman mäh och i gämförelse med andras.... kass.... Trist....

Oracles blev sämre, men du kan spela Blackfrost Shard nu i alla fall utan att skämmas... Plus att tillgång till swamp gobbers för scoring är ju inte dåligt.

Ravens får Hellmouths (jag har varit SÅÅÅ nöjd att jag sluppit se dom på ett tag...) och att ta bort ambush (samtidigt som man själv får ambush) är inte helt fel. Känns som en rimligare theme bonus, även om den blir mindre applicerbar.

Children of the dragon blir bara bättre

Ogrun theme ger GRATIS hellmouths... med +2" deployment. Det måste ju vara bättre än man kunnat vänta sig, även om jag fattar att man vill ha 8 boxar som Posse. hade inte du en Kryssa-lista på G som kan vara lite stygg nu?

Oracles behövde det där extra för att Hordes bestar är så dyra... Speciellt Legion bestar. Temat i sig är nog helt ok nu men jämför med exempelvis Khador..... Eller annan warmachine fraktion Wink

Hellmouths visst de är super, men Ravens saknar punch för att cracka armour. Hellmouths är bättre om dem får något stort att dra runt istället för infanterister, men kan täcka en stor yta så inte alls dåligt. Att inte ge motståndaren Ambush är inte så hett eftersom det är sällan folk spelar med Ambush över huvudtaget, så jag köper inte riktigt motiveringen det är ju precis lika som för dem som spelar AD att trupperna är prissatta efter den förmågan.

CoD blir bara bättre men det var för att startpunkten är så låg Razz Mer i ARM hos legion är inte så tufft som plus i ARM hos troll Razz Nu får man ju in vissa hevies men igen blir det mäh och listan löser inga problem....

Ogryns ser mäh ut. Igen Hellmouth med +2 Deploy skitkul men listan gör väldigt lite för Ogryns... De enda som får något är Warmongers och det är Vengence på en enhet med 5 modeller så måste man förlora först minst en femtedel för att få någon benefit överhuvudtaget.... Sen triggar väl inte berserk out of activation? Det kanske kan bli bra om de får en UA. Som det ser ut så går det inte att leverera Ogryns alls....

Så min summering:
* Ni kommer se mer Hellmouths igen Razz
* Fortfarande dyrt (Poängmässigt) att spela Hordes
* FOrtfarande samma figurer som kommer att finnas i spel... ingen större variation....



Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Jocke ons okt 04, 2017 6:45 pm

Vad tror du om arch angel + hellmouth. dra fram en heavy, ät den, och backa så att du inte blir stormad nästa tur...
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Oskar ons okt 04, 2017 10:27 pm

Måste nog testas men mot fyra Warmachine Heavies så slår ÄrkeÄngel i bästa fall ut en med drag från Hellmouth. Sen slår tre heavies ihjäl Hellmouth och ÄrkeÄngeln kan få en till sen slår två heavies ut ÄrkeÄngeln..... men det måste testas.
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Jocke tor okt 05, 2017 8:03 am

https://conflictchamber.com/#ca201b_-0laJaPcqbvfxcob9aXfTfTeLeL

Legion Army - 75 / 75 points
[Theme] Ravens of War

(Absylonia 1) Absylonia, Terror of Everblight [+31]
- Angelius [17]
- Archangel [37]
- Naga Nightlurker [8]
Grotesque Assassin [0(4)]
Spell Martyr [1]
The Forsaken [0(4)]
Blighted Nyss Raptors (min) [11]
Hellmouth [6]
Hellmouth [6]
Strider Blightblades [10]
Strider Blightblades [10]


Verkar asjobbigt att spela mot. Grievous wounds och Blight Burst hjälper om du inte kan one rounda en heavy. Cripplade heavies och heavies som inte får boosta får jättesvårt att one rounda dina gubbar, och då funkar ju featen. Plus en massa ninjas som kutar runt och hotar både support och casters med CMA. Man kan knappast bara låta dom vara. Och sen lite hellmouths som draggar heavies hit och dit. Tänk bara att klumpa ihop ett gäng och sedan dra en blight blast på samtliga. No charge for you! Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Oskar tor okt 05, 2017 9:23 am

Ja det måste helt enkelt testas Cool Jag får proxa striders...

Vem vill spela i helgen?
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Jocke fre okt 06, 2017 9:27 am

Pagani va med i en podcast och sa att ogrun theme ser kass ut nu, men att den bygger mycket på framtida releases, så hoppet är inte ute Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Oskar fre okt 06, 2017 9:32 am

Vilken podcast?

Ja hela temat osar nya saker och jag misstänker att det även kommer ett UA til Warmongers.
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Jocke fre okt 06, 2017 10:17 am

Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Themepocalypse! Empty Sv: Themepocalypse!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet