Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Regeltolkning?

2 posters

Gå ner

Regeltolkning? Empty Regeltolkning?

Inlägg  Oskar fre okt 13, 2017 10:28 am

Hej,

Jag vänder mig först till er här innan jag kolla med PPs regelforum. Jag behöver hjälp att tolka interaktionern mellan Zuriels quick work och eLyliths feat som ger extra attack och Gun fighter....

Zuriel har två initials och Fury 4. Han har även Quick work på sina melee attacker. Jag tolkar som att han har det på ALLA? Melee attacker eftersom det inte står bara på initials utan melee attack during Combat activation. Så i teorin OM Zuriel använder alla sina fury till att köpa fler attacker så kan han göra Quick Work 6 gånger???? Låter lite Crazy... Men man kan ju inte gör Quickwork OM man är i melee med en motståndare så det är i detta läge lite hypotetiskt eftersom Zureil måste vara i Melee med 6 st modeller som är knockade eller motsv för att det ska funka.

Nu till det extra krångliga: Lylith 2s Feat. Som ger en extra RANGED attack och Gun fighter. Gun fighter gör att du får skjuta i melee men bara på motståndare som du är i Melee med.
1) Zuriel har Melee range på 2 inch är det den som räknas eller måste man använda 0,5 inch?
2) Hur interagerar Gun fighter med detta? Tolkar jag det rätt i att Zureil då kan andvända sin quickwork mot någon som han är i melee med och på så vis spraya max 6 gånger?
3) När han sen är klar med det och inte längre är i melee med någon får han då använda sin extra attack från Featet? Jag gissar på nej eftersom man inte får blanda Melee och Ranged attacker, eller???

Någon som har åsikter? Jocke?

Tacksam för svar
/Oskar
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Regeltolkning? Empty Sv: Regeltolkning?

Inlägg  Jocke fre okt 13, 2017 10:34 am

1) Gunfighter blir 2" för honom (gäller även till exempel Raevyn)

2) Gunfighter gör att du får använda quick work även om du är i melee, men bara mot dom du är i melee med.

3) Du får inte "dual attack" så om du börjar göra melee attacker (för att trigga quick work) kan du inte göra en "additional ranged attack".
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Regeltolkning? Empty Sv: Regeltolkning?

Inlägg  Jocke fre okt 13, 2017 10:36 am

men om han kommer till en drös liggande gubbar kan han göra en massa quick work attacker, ja. då kan han även targetta saker längre bort med quick work eftersom han inte är "in melee"
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Regeltolkning? Empty Sv: Regeltolkning?

Inlägg  Oskar fre okt 13, 2017 10:42 am

Very Happy Very Happy Very Happy

Tack då tolkade jag det på rätt sätt. Låter väldigt bra med en massa spray attacker men det är nog mest teoretiskt Cool
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Regeltolkning? Empty Sv: Regeltolkning?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet