Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vinststatistik 2012

Gå ner

Vinststatistik 2012 Empty Vinststatistik 2012

Inlägg  Jocke sön dec 30, 2012 8:35 pm

Ja, nu var ju 2012 slut, och jag skrev av tavlan idag och skrev in den lite snyggt i excel och kontrollräknade alla vinstprocent och sådant. Som vi alla vet så var tavlan inte komplett så ni får ta statistiken för vad den är värd. Hur som helst så kommer tavlan att suddas och nollställas i och med att 2013 börjar. (ja vi skall skriva den med permanent penna istället... mycket smartare)

Här kan ni se tavlan som den såg ut på väggen, med lite nyckelstatistik markerad.
Vinststatistik 2012 Winrate2012_zps98a6b0cd


Här räknade jag ut vilken vinstprocent alla hade mot varje enskild spelare. Jag har inte kollat supernoga att det stämmer, så det finns risk för slarvfel. I de allra flesta fall så har man spelat så få matcher mot varje motståndare att det blir svårt att säga något om vem som "egentligen" är bäst av två spelare, men det kan ju va kul att se i alla fall.
Vinststatistik 2012 Winrate2012percent_zps672cfb01






Inför 2013 snackade vi om att man endast skulle räkna matcher man spelat med steamroller (alltså, om båda kommer överens om att spela en match "bara på kul" i förväg så skall man inte skriva upp den). Men detta hör nog hemma i en helt egen tråd.

Hur som helst, tack för i år, och hoppas att vi kan ha lika mycket kul även nästa år. Det borde inte vara något problem nu när vi börjar bli lite varma i kläderna Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet