Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Allmän info om Lokalen/föreningen för alla nya..

Gå ner

Allmän info om Lokalen/föreningen för alla nya.. Empty Allmän info om Lokalen/föreningen för alla nya..

Inlägg  Danne fre feb 15, 2013 9:41 am

Tänkte surra lite allmänt om föreningen och vad vi är på väg, vilka spel vi lirar och varför. Och lite om vad vi bestämde på årsmötet förra söndagen..

Som sagt jag finns tillgänglig, vardagar och de flesta helgdagar, Man kan också svänga förbi Jonas och låna kort och nycklar (han bor uppe i rundby) om man inte skulle få tag på mig. Om man vill kunna ta sig in och spela någon dag.. Detta gäller speciellt alla nya medlemmar. Lokalen är väldigt tillgänglig eftersom jag jobbar där nere.. även om jag själv måste ägna mig åt andra saker på dagtid ibland, så kan jag öppna upp lokalen om några skulle vara sugna på att komma förbi och spela.. Very Happy.

Det finns intresse för Warhammer Fantasy/40k med mera också.. (Pontus, Micke och Johan och Martin) har alla sagt sig vara intresserade av att spela det ibland. Men det gäller för er andra nya (Alex, Mikael och Andreas med flickvänner Smile. Att ni driver på det lite.. Annars blir det bara Warmachine/hordes för hela slanten tyvärr... Finns ju tre killar till som kanske kan få upp intresset för att spela igen(inte troligt men vem vet). Som kanske vill bli aktiva igen, om vi får till lite Regelbundet 40k/fantasy spelande...

Jag och Jonas kommer troligen börja testa lite andra typer av spel under det kommande året med. Malifaux har Jonas snackat ett tag om nu. Detta spel kräver än ännu mindre modell mängd än Warmachine.. Fullt lag för en match är mellan 5-10 modeller och man spelar med kort(lite magik känsla). Men detta kommer nog inte hände förrän i slutet på detta år.. Vi ska också försöka göra i ordning ett Mortalis bord, där vi tänkte använda Deathwatch rules från fantasy fligth games...blir 40k som det var tänkt att spelas Smile. Deathwatch RP regler är gjorda för att man skall använda modeller, men det är vida överlägset regelmässigt om man jämför med 6th edtion 40k, som med sin Owerwatch/stand and Shoot och att man får mäta allt och får gå och skjuta med heavy weapons gör det helt obalanserat, beroende på vilket armée man använder. Om vi får det att funka kanske vi kan titta på att göra nått liknande med WHFB, där vi använder Warhammer Fantasy Roleplay reglerna istället(har alla böcker som givits ut till det spelet). För att Fixa till Mordheim, så det också fungerar bättre än vad det gör idag... Tror att flera skulle bli intresserade att spela dessa spel då..

Warmachine/Hordes är ju primär spelet för de flesta i Föreningen just nu, och kommer troligen så att förbli under den överskådliga framtiden. Anledningen till detta är att det är Välbalanserat, Har stabila grundregler, Går snabbt att spela(man hinner med en match på ett par timmar max). Kräver mindre figurer och Kortsystemet är överlägset än att behöva skriva ner sin arme på papper och bläddra i en massa böcker. Och man slipper cheesy Over Powered rules, som tyvärr är regel, snarare än undantag i andra spel... Neutral

Poängen är att vill man lira nått spel, måste man Driva på det lite själv, Jag kan göra vad jag kan för att assistera och bygga saker osv.. GW spelen är också en bra inkörnings port för nya spelare, eftersom det ofta är det första spelet som alla startar med i denna hobby. lyssnade på senaste weekendern från Beast of War och de tar upp rätt bra saker där angående hur hobbyn utvecklas, rätt intressant att kolla på.. De tar upp det att GW nu gått ner på 1 mans affärer och att veteraner förväntas hitta andra platser att spela på till exempel. Känns som att GW, mer och mer blir en rekryterings verksamhet för Table-top gaming... länkar den nedan..



Vi bestämde också på Årsmötet att vi skulle starta upp en RP del av föreningen.. finns flera stycken, Matte och hans spelgrup(de är runt 3-4 stycken), stefan, Theblin och Danne Bs Kompis Fredrik som visat intresse för att deltaga i föreningen, men de håller inte på med table-top spel. Så vi kommer bara köra en låg årsavgift för dessa.. och sedan använda dessa pengar för att köpa in RP böcker och Brädspel etc... Ska även prata med Chrilles Magic, spelare polare och se om de är intresserade att hoppa med också.. Blir vi tillräckligt många, så är Kommunen skyldiga att fixa en lokal åt oss. Och vi kan få bidrag för hyra och annat om vi kan fixa en lokal som vi som förening står helt själva på.. Vilket betyder att det blir billigare för alla Smile

Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet