Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Minions smått o gått, djävla Tough

3 posters

Gå ner

Minions smått o gått, djävla Tough Empty Minions smått o gått, djävla Tough

Inlägg  DanielBerg tis mar 05, 2013 11:26 pm

Med lite tanke över hur tex Gorman, Eiryss och andra Mercenaries som finns som vi/ni använder så var det nog dags att titta över Minions lista på saker som mitt lag och andras kan använda, och är liiite extra jobbiga:

Bog Trog Ambushers: alla hordeslag kan använda detta.
Rätt farlig melee enhet med reach, powerfull charge, pathfinder... och
Ambush; Deploy models after your control phase after your first turn, on any tableedge except your opponents back. Deploy 3" in.
Så... de deployar 3", SPD 5, de kommer 10 tum extra+reach. Så de har en 15" threat range på andra turen.6 av dem för 5 pts, 10 för 8 pts.

Wrong Eye&Snapjaw alla hordeslag kan använda detta.
Wrong Eye själv kan crippla en aspect på en enemy warbeast, och influence är väldigt nice. Kaaan vara roligt att slänga mot Danne's jobbiga paladiner. En lesser warlock och en rätt farlig heavybeast för 9 pts, prisvärt!

Farrow Bonegrinders: alla hordeslag kan använda detta.
2 pts för leader+3 killar, 3 pts for leader+5 killar. Magic ability 6 och har +1 cumulative on rolls för varje model i enheten.
Leadern har en Arcane bolt, rng 12, pow 11 magic attack.
också en Bone Magic, "this model cast the animus of one friendly destroyed warbeast without spending fury points" lite konstig och låter rätt situationellt.
Dock jag själv skulle ta han för: Carft Talisman, friendly warlock withing 3 of a model in this unit, if the warlock is in range, when he casts a spell and is its point of origion, the spell gains +2 RNG, (inte SELF, SP eller CTRL).
Om jag tänker på mitt Legion, så är en övergripande majoritet rng 10. De där 2" kan betyda väldigt mkt!

Gatorman Witchdoctor alla hordeslag kan använda detta.
Fy. Fy fan. I want this one. 3 pts, solo, magic ability 7.
Dominate undead (attack): rng 10, tar controllen över en undead model
Sacrifical Strike (action): cmd 8 rng. Target a model in this models cmd. Remove friendly faction trooper within 1" of this model. Target model suffers magical dmg roll with POW equal to the base ARM of the removed model. Bara för gatormen...
BUT, egentligen är denna modell till varför jag skriver detta:
Zombify: (Action)
Hej Tough till allt och alla warrior models i Hordes. RNG 5 Target friendly nonwarcaster, nonwarlock warriot model/unit. If in range, model/unit gains Tough and Undead for one round.
Suddenly Legion och Circle kan ha Tough... och Skorne kan ha det på killar de inte har det på. Fyyyy säger jag! (otroligt användart till allt) OCH denna solo är FA 2!!

Synd att den andra minion solot (i Domination boken) är till för +2 warlock play med minions som allierad. Hans Ancillary Attack, aka Friendly Faciton warbeast kan skjuta eller slå en gång till, skulle så velat haft det på min Ravagore ;_;.

DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Minions smått o gått, djävla Tough Empty Sv: Minions smått o gått, djävla Tough

Inlägg  Danne ons mar 06, 2013 10:23 am

Jag använder Gatorman Witchdoctor en del, fixade den när den kom ut.. är riktigt bra måste jag säga Smile
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Minions smått o gått, djävla Tough Empty Sv: Minions smått o gått, djävla Tough

Inlägg  Jocke ons mar 06, 2013 1:42 pm

en av anledningarna till att jag ville spela troll är att jag ville använda bog troggs. har bara inte blivit så... dom kan vara extremt farliga på charge, för att dom kan närtan garantera en back strike, och har powerful charge, så det är mat 9. då träffar man de flesta casters, och pow 11 + 3d6 blir ju som bekant 21-22 i skada. det gör ont, oavsett vilken caster man har (ok, Robbin skiter i det, men alla vi dödliga casters har det tungt Very Happy)
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Minions smått o gått, djävla Tough Empty Sv: Minions smått o gått, djävla Tough

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet