Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spoilers: Flame bringers

3 posters

Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Jocke tor nov 07, 2013 7:33 am

Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Danne tor nov 07, 2013 8:31 pm

De ser helt sämst ut... nått jag missar Jocke?? visst speed 9 är nice, men Def 14, Arm 15 och med en en riktigt dålig MAT på 6...  Power 9 Weapon Master är inte direkt super....Och med Large BASE ser jag problem med att kunna utnytta Sitestep effektivt.. och även om de rider fram hugger sidestepar bakåt, kan de bara röra sig ytterligare 5.. 7inches är inte nog för en hit an run.. allt hinner ikapp dem och då dog de..

Om man tittar på poäng och vad man får, finns det som vanligt mycket bättre allternativ, de är för dåliga på att mörda Warbeasts och Heavy Jacks, eftersom de inte har reach, Sämst MAT och är på Stor bas, typ tre stycken är allt du får in, med sämst MAT, så de kommer missa, och det de träffar lätt, kommer att ha 20-23 i armour, och då räcker inte power 9. Mot infantry får de problem att träffa allt med def 13 eller bättre.. deras stora bas kommer också ge dem problem när de ska utnyttja sidestep. Sedan är de glas kanoner själva, och dör rätt snabbt mot det mesta... Critical grevious Wounds... förutsatt att de träffar ens träffar, för att critta en Stalker eller en legion beast måste de får dubbel fyra, dubbel femma eller dubbel sexa.. inte super bra odds, du har tre stycken som skall hugga, chansen att det du hugger på står kvar är ganska stor.. och sedan dog de... du får in för få och de har för dålig MAT... SCORN/Trollblood beasts tål för mycket och har för hög armour. Mot Jacks är de helt super kassa...

5 stycken av dessa eller 10 stycken Knights Errents eller zelots(som kan vara odödliga en hel runda) lol vad ska man välja.. inte Flame bringers i alla fall lol..

Men som sagt jag kanske missar något??

Inget Light kavalleri för warmachine har varit direkt bra tycker jag... Vi får hoppas att Hordes heavy Kavelleri blir vettigare...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Jocke tor nov 07, 2013 9:04 pm

kolla på dom med thyra t.ex. MAT 8 och no tough, och tre attacker var? tre stycken mördar då en hel trupp infanteri på en tur, och sedan sticker dom 7" tillbaka. låter najs. eller så kan dom ha stealth om du inte oroar dig för tough.

Eller bara ashen veil verkar rätt hårt... eller ignite. POW 11 weaponmasters slår hårt...

How about kreoss? auto hit på feat och möjlighet att ha defenders ward? låter rätt jobbigt...

Allt blir ap-bra med pSevy. rerolls to hit och MAT8 POW10 OCH defenders ward?...


Dom kommer naturligtvis inte mörda heavies, men dom är enormt bra på att mörda infanteri, och dom är betydligt svårare att skjuta ner än vanligt infanteri. Menoth har ju så sjukt mycket buffar att alla units blir bra.




Angående light cav, så tackar jag min lyckliga stjärna varje dag att micke inte kör outriders, och chrille inte kör blazers. SÅÅÅÅ mycket infantry clearing...





Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Danne tor nov 07, 2013 9:09 pm

Jocke skrev:kolla på dom med thyra t.ex. MAT 8 och no tough, och tre attacker var? tre stycken mördar då en hel trupp infanteri på en tur, och sedan sticker dom 7" tillbaka. låter najs. eller så kan dom ha stealth om du inte oroar dig för tough.

Eller bara ashen veil verkar rätt hårt... eller ignite. POW 11  weaponmasters slår hårt...

How about kreoss? auto hit på feat och möjlighet att ha defenders ward? låter rätt jobbigt...

Allt blir ap-bra med pSevy. rerolls to hit och MAT8 POW10 OCH defenders ward?...


Dom kommer naturligtvis inte mörda heavies, men dom är enormt bra på att mörda infanteri, och dom är betydligt svårare att skjuta ner än vanligt infanteri. Menoth har ju så sjukt mycket buffar att alla units blir bra. du behöver typ offra fyra killar för att stoppa dem från att komma förbi, och de klarar inte att ta en free strike då dör de...



Angående light cav, så tackar jag min lyckliga stjärna varje dag att micke inte kör outriders, och chrille inte kör blazers. SÅÅÅÅ mycket infantry clearing...
Psev ger bara +1 till MAT för trupper I hans CTRL.. och då utsätter man sig för sjukliga risker om man skall utnyttja deras långa charge... ger thyra plus +2?  Kreoss auto hit är det enda jag kan se skulle funka med dessa... Men de kan inte rida över grejor med Light cavalry.. Så allt man behöver göra är att placera ut sina trupper så att de inte kommer förbi, är för lätt att kontra, så när de ska sidestepa runt når de inte fram till det bakre ledet...Och min poäng var att de där casterserna kan ge allt det där till bättre trupper också... 10 stycken Knights errents har Blessed, Ranged attacks, kan få hunter, quick work etc... Zelots kan bli odödliga... knight errents mår lika bra som dessa av att träffa automatiskt, få ökad power osv... men de kan få Tough själva av en piper... Ingen lägger tough på multiwound units.... De är också svårar att döda en dessa glas kanoner på stor bas... Med högre armour...

Stora basen är deras största hinder för att vara bra Infantyr Clearers... Om du stoppar ut fyra killar av dina 12(vanligt om man har atchment).. och sedan placerar man resten av truppen 3 inches bakom.. så kommer de inte förbi (för basen är för stor och de når inte med sidestep för de har inte reach), du kan förstås hit and run men då dog du nästa tur mot det mesta...

Outrider och Blazers har ranged attacks vilket jag ser som betydligt bättre.. de kan rida fram skjuta och rida tillbaka vilket är helt enormt bra.. Blazers har electro leap också, vilket gör dem riktigt otäcka... men dessa Flames är betydligt sämmre på alla sätt och vis tycker jag.. MAT 6 är klent, spelar du med dina (explosions killar) kan de inte göra ett skit mot dem till exempel... Där Knights errents och zelots skulle kunnat plockat ner dem från avstånd.. Knights errents slår också Ihjäl heavy beasts och Jacks.. och de har Blessed och skiter i saker som Över Bostar din armour och Def..

De är inte dåliga men de är mycket mera begränsade till att bara kunna göra en grej.. Charga långt, med halvdålig MAT, Ser ingen använding med dem alls för Pseve, eftersom jag då måste upp riktigt långt med honom också (vilket betyder att jag är död nästa tur). Finns kanske andra menoth Casters som kan använda dem bättre, men det finns betydligt bättre units också, så jag tror inte vi kommer att se dessa spelas på någon hög nivå...


Senast ändrad av Danne den tor nov 07, 2013 9:37 pm, ändrad totalt 4 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Micke tor nov 07, 2013 9:23 pm

Ni är så inställda på vad som är bäst. Kolla på vad som är coolt också!

Damn powergamers!
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Danne tor nov 07, 2013 9:38 pm

Micke skrev:Ni är så inställda på vad som är bäst. Kolla på vad som är coolt också!

Damn powergamers!
BÄST = COOLT Twisted Evil sorry enda sättet jag kan se det på hehe, du borde börja använda dina Ridande Graylord outriders dock micke de är både häftiga och ser rätt okey ut...

Cp grejor bara här både sprej och andra otäcka saker du gör saker Sationary vilket är helt sjukt bra

  Twisted Evil  Frostbite (Star Attack) – Frostbite is a RNG SP 8 magic attack. Models hit suffer a POW 12 cold damage roll
   Twisted Evil Winter’s Wind (Star Action) – RNG 5. Target friendly Faction model with Immunity: Cold. When an enemy model without Immunity: Cold ends its activation within 2” of the target model, the enemy model becomes stationary for one round. Winter’s Wind lasts for one round.

Kostar bara 9 pts, så för en poäng mindre än Menths Light cav, kan du strunta i cover och stealth, och göra enemy Jacks/beasts som attackerar dina Jack ( som har 25 armour eller mera lolz), och inte dödar dem direkt Stationary för en runda... Jag hade använt Outriders direkt kan jag säga... glöm inte att du kan rida fram 9 spreja 8 och fly tillbaka 5... De är helt klart värda att ta en närmare titt på. menoth Ligh Cav hade jag dock struntat i, tills någon kommer på ett listigt sätt att använda dem, för som de ser ut nu är de sämst(om man räknar vad de kostar och vad man får), ungefär lika dåliga som de är när de är till fots.. daugthers of the flame, ingen stealth etc etc...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Danne tor nov 07, 2013 10:07 pm

Direkt från PP forumet..

"That said, there is a real need for a "hit" bonus to be applied to these ladies, as Mat 6 will make triggering sidestep a bit rough. Carnage is nice, but suffers from the range issue of ~enemy targets within Ctrl~, while Eye of Menoth offers a lesser hit bonus and is also restricted to "while within Ctrl" (though admittedly, pSevy's Ctrl is huge). Guided Hand from Harby, sadly only helps with the first attack (which if a charge would already benefit from the Cavalry bonus). Kreoss2 has his feat (but again, range issues with these ladies and their speed)."
"As other posters have stated, less bringing of flame, more bringing of lame. Let loose the Lamebringers!"
plus min egen åsikt att om du vet att något med en stor bas har sidestep, är det inte svårt att helt blocka charge paths, och placera dina egna gubbar(Bloodtrackers, Banethralls, Jockes Explosions gubbar, Magnus weaponmasters med reach, Mickes Infantry units), på ett sådant sätt att bara fyra kan nås, och resten bakom är för långt bort för att man skall kunna utnyttja sidestep..

Exempel Charge, du dödar fyra gubbar får din sidestep... men tyvärr du nådde inget annat = EPIC FAIL... det är bara i happy land som man kan charge en trupp få in mount attacken side steppa två och nå ett nytt mål, döda en till sidesteppa igen och döda ytterligare en. En smart motståndare "tex Jocke, Daniel, Magnus" kommer inte placera sina trupper så att det kommer att gå vägen... Mera än första gången det händer, om man var omedveten om vad de kunde göra... One trick pony.. det är vad de är.. och med MAT 6 är de en rätt dålig one trick pony..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Micke fre nov 08, 2013 5:32 am

Danne skrev:Twisted Evil Winter’s Wind (Star Action) – RNG 5. Target friendly Faction model with Immunity: Cold. When an enemy model without Immunity: Cold ends its activation within 2” of the target model, the enemy model becomes stationary for one round. Winter’s Wind lasts for one round.

Hur många jacks som har Immunity: Cold finns det i Khador? None! Denna grej fungerar bara på dem själva, Zerkova och Sorscha. Och ingen av dem tre klarar av en charge. Däremot deras spray är bra, det kan jag inte säga något emot.
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Jocke fre nov 08, 2013 8:26 am

men danne... du kan ju inte förvänta dig att en ny trupp som kommer skall va bättre än errants på allt? till att börja med så är det bara fånigt att jämföra dom med två tarpits. detta är ingen tarpit. du kan ju lika gärna säga att gunmages suger jämfört med zelots för att zelots kan bli odödliga en runda. Sedan tror jag inte att man skall använda deras långa charge till att nå djupt ner i fiendens linjer, åtminstone inte som default. snarare skall du ha dom för att mörda av fiendens tarpit och sedan hoppa ut på flanken där dom blir jobbiga att komma åt. SEN kan man försöka gå efter support models. man kan ju charga en heavy, och sidesteppa runt den för att komma åt mumsiga saker som choir och annan support. då behövs ofta ingen MAT buff. efteråt kan dom (igen) springa bort 7" bakom linjerna och vara allmänt asjobbiga. Visst är MAT6 deras stora svaghet, men det är knappast oöverstigligt, och man kan ju inte göra en trupp som är strikt bättre än alla andra trupper. istället gör man trupper som är bättre på vissa saker och sämre på andra så att det blir ett intressant spel.

Observera att jag inte säger "dessa gubbar är det bästa som finns i menoth, och alla kommer alltid att ha en unit", utan att jag sa "dom är intressanta" eftersom dom gör något lite annorlunda. Både tempest blazers och outriders fick ett ganska svalt mottagande när dom kom, men gå till khador/cygnar forumen nu och se vad dom tycker Wink
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Spoilers: Flame bringers Empty Sv: Spoilers: Flame bringers

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet