Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

RPGet Lördag 9/11

+4
Krisdoffer
DanielBerg
Avalanche
Danne
8 posters

Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Danne tor nov 07, 2013 11:38 am

Eftersom det varit ganska rörigt med forum RPget(och jag haft för mycket andra saker att göra den senaste tiden). Har jag inte haft tid att lägga upp posts och för storyn framåt. Så vi kommer RPa från där vi är istället. Eftersom vi inte kommer lira speciellt mycket med gubbar på lördag kommer detta att funka rätt bra...

De som sagt sig kunna på lördag är följande, samtliga av dessa är också på något sätt inblandade i det som hänt på forumet ( de är också ungefär på samma platser)

Banne(Dwar), är direkt inblandad i Magos delen är någonstans på skeppet hehe
Lars(dominicus). är direkt inblandad i Magos deln, är för tillfället i the Librarium Vault
Johan(Mordecai) är direkt inblandad i Magos deln, och stölden ombord Är för tillfället i the Librarium Vault
Magnus(Joshua). är inte direkt inblandad i något, men har heller inte någon direkt information om något, och är i the Librarium Vault.
Marcus(sovruc). är i de Librarium Vault, och har hört det mesta av det som har hänt.
Roine(Avalanche). är i på Bryggan, men vet om stölden osv....kan lätt dras in i handlingen.

Alla här kunde båda datumen, vilket är lite viktigt för denna del... Kan bli så att jag lägger om lite av de andra datumen så att så många som möjligt av de som inte är här nu kan vara med...


Svara gärna i denna tråd och säg  att ni kommer att dyka upp på lördag... Om någon av er skulle ha fått förhinder säg till om det också för

Chrille, Martin med flera, kan tänkas kunna ta en reserv plats om det skulle behövas..


Nya tider som gäller är

10:00-11:00, kommer jag vilja spela ut Librarium Vault grejen ingame. Som det ser ut nu kommer både Chrille och Micke kunna närvara lite här, Roine och Dwar är inte på plats och får ta en fika och ladda lite medans de väntar på att vi blir klara med detta... har avsatt en timme till det men kan troligen gå fortare än så...Vad som kommer fram i the Librarium vault kan också snabbt få dem båda inblandade i situationen, Avalanche kan bi ombedd att komma ner med "the message from the tratiors", och Dwar kan också få lov att inställa sig och förklara vad han gjort och inte gjort hehe...

11:00 drar 6 manna gruppen igång med Avlos Prime story Archen...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Avalanche tor nov 07, 2013 1:09 pm

Har redan meddelat min närvaro direkt till Danne men signar även här. Denna post kanske skulle göra sig bättre under kampanjen. det var av ren uttråkad nyfikenhet som jag gick in i denna tråd. Bor normalt sätt endast i "Kampanj"-forum delen.
Avalanche
Avalanche

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 13-08-12
Ålder : 45
Ort : Järfälla

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  DanielBerg tor nov 07, 2013 6:05 pm

Danne skrev:Banne(Dwar), är direkt inblandad i Magos delen är någonstans på skeppet hehe
Någonstans? Har ju både skickat messages till flera och rpat vart Dwar varit. Dwar och Opthalmithus är på väg till... ja vart nu vi ska, Librarium till Marius för att möta med Pellas etc.
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Danne tor nov 07, 2013 7:47 pm

DanielBerg skrev:
Danne skrev:Banne(Dwar), är direkt inblandad i Magos delen är någonstans på skeppet hehe
Någonstans? Har ju både skickat messages till flera och rpat vart Dwar varit. Dwar och Opthalmithus är på väg till... ja vart nu vi ska, Librarium till Marius för att möta med Pellas etc.
Ni irrar runt i korridorerna Wink... På väg mot hangaren antar jag om ni ska möta Pellas... Men som sagt vi kommer RPGa ut detta.. Om Kristioffer dyker upp på morgonen kan han också vara med en stund.. tills vi fått lite ordning på kaoset hehehe...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Danne tor nov 07, 2013 7:59 pm

Avalanche skrev:Har redan meddelat min närvaro direkt till Danne men signar även här. Denna post kanske skulle göra sig bättre under kampanjen. det var av ren uttråkad nyfikenhet som jag gick in i denna tråd. Bor normalt sätt endast i "Kampanj"-forum delen.
Posten i kampanj forumet uppdaterades sammtidigt som denna tråd Roine.. Det lönar sig att titta efter lite... Har även strukit möten etc... Men sist fick jag gnäll för att folk inte hittade den i kampanj forumet så jag la upp det här med... Och det var väl tur för du har tydligen inte sett uppdateringen i kampanjforumet.. Uppenbart var inte två posts på två olika ställen nog heller lol hehe.. får göra tre stycken nästa gång, med en i subforumet också kanske??

Som tur är så har jag också idag messat alla inblandade om lördagen... Så två posts på två ställen, plus SMS till alla.... Jag har ju absolut inget annat för mig än att dubbel posta information etc... och tydligen var inte heller det tillräckligt...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  DanielBerg tor nov 07, 2013 11:25 pm

Hehe, jo, blivit lite kaos med allt Smile
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Krisdoffer tor nov 07, 2013 11:36 pm

Danne skrev:
DanielBerg skrev:
Danne skrev:Banne(Dwar), är direkt inblandad i Magos delen är någonstans på skeppet hehe
Någonstans? Har ju både skickat messages till flera och rpat vart Dwar varit. Dwar och Opthalmithus är på väg till... ja vart nu vi ska, Librarium till Marius för att möta med Pellas etc.
Ni irrar runt i korridorerna Wink... På väg mot hangaren antar jag om ni ska möta Pellas... Men som sagt vi kommer RPGa ut detta.. Om Kristioffer dyker upp på morgonen kan han också vara med en stund.. tills vi fått lite ordning på kaoset hehehe...
Vi är på väg till The Vault, i enlighet med de instruktioner Opthalmitus fått av Pellas. Om du prompt känner för det kan jag skicka dig en vox och fråga om det fortfarande är rätt plats Smile
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Danne fre nov 08, 2013 12:18 pm

Krisdoffer skrev:
Danne skrev:
DanielBerg skrev:
Danne skrev:Banne(Dwar), är direkt inblandad i Magos delen är någonstans på skeppet hehe
Någonstans? Har ju både skickat messages till flera och rpat vart Dwar varit. Dwar och Opthalmithus är på väg till... ja vart nu vi ska, Librarium till Marius för att möta med Pellas etc.
Ni irrar runt i korridorerna Wink... På väg mot hangaren antar jag om ni ska möta Pellas... Men som sagt vi kommer RPGa ut detta.. Om Kristioffer dyker upp på morgonen kan han också vara med en stund.. tills vi fått lite ordning på kaoset hehehe...
Vi är på väg till The Vault, i enlighet med de instruktioner Opthalmitus fått av Pellas. Om du prompt känner för det kan jag skicka dig en vox och fråga om det fortfarande är rätt plats Smile
det är lugnt kristoffer, ville bara få klarhet i om ni var på väg mot Pellas eller följde de order Pellas gett dig Wink

Var lite oklart först vad som menades
Någonstans? Har ju både skickat messages till flera och rpat vart Dwar varit. Dwar och Opthalmithus är på väg till... ja vart nu vi ska, Librarium till Marius för att möta med Pellas etc.
Tar inga risker med wording i RPG längre.. för många missförstånd av för många personer(inklusive mig själv lol)..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  FrenziedMarcus fre nov 08, 2013 3:58 pm

Jag måste tyvärr medela att jag inte kan medverka på rpet imorgon då jag fått förhinder på eftermiddagen. Jag kan dock komma in där på morgonen runt tio och stanna tills ungefär klockan två då jag behöver åka. Jag är ledsen över att jag inte kunnat informera om det tidigare!
FrenziedMarcus
FrenziedMarcus

Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 13-09-29

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Danne lör nov 09, 2013 12:17 am

Vi kommer att ha två platser över nu på RPGet på lördag, under dagen, så om någon är intresserad att vara med en stund, på dagen så  funkar det. förhoppningsvis kan Magnus dyka upp på eftermiddagen och vara med..

Går dock utmärkt att lira detta på fyra plus mig... Men blir det flera avhopp i sista minuten, kan det bli lite knapert...

Folk som kommer vara i lokalen under morgondagen

Banne
Lars
Roine
Johan
Magnus = kanske

Chrille = hund, svårt att vara med på RPGet med full fokus då
Micke = Knatte med sig...
Jocke = var ej uppskriven Kommer lira Warmachine
Kristoffer = var ej uppskriven, kommer lira warmachine

Om det är någon annan som vill vara med, Fredrik, Martin, eller om Kristoffer eller Jocke känner för att hoppa med en stund på dan så funkar det... som det ser ut nu...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Johan lör nov 09, 2013 1:51 am

Är det korrekt att vi spelar till 23? Känns rätt saftigt med ett 13-timmars rollspelspass?
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Martin lör nov 09, 2013 2:08 am

Kommer lite sent men jag hoppar gärna in och gästspelar en stund, kommer ändå vara i lokalen imorgon Smile
smsa mig om vilken tid, ifall jag fortfarande skulle ligga och tryna Razz
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Danne lör nov 09, 2013 9:38 am

jomblr skrev:Är det korrekt att vi spelar till 23? Känns rätt saftigt med ett 13-timmars rollspelspass?
inte direkt Johan, heldagar är snarare så vi brukade spela RPG... dessa kortare pass vi lirat, har dock visat sig vara rätt nice.. när jag spelat två grupper Smile, på samma dag...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Bra Rp möte

Inlägg  Lasseman lör nov 09, 2013 10:09 pm

Hej!

Tack alla för en bra och rolig Rp dag:D Very Happy . Mycket bra Rp:at av samtiliga!!
Lasseman
Lasseman

Antal inlägg : 12
Registreringsdatum : 13-08-15
Ålder : 45
Ort : Kungsängen

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Avalanche sön nov 10, 2013 2:02 pm

Håller med föregående talare när det gäller mötet. Spännande intriger och insikter i karaktärs djup. Mycket trevlig och lyckad omgång. Avalanche emotser kommande uppföljning.
Avalanche
Avalanche

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 13-08-12
Ålder : 45
Ort : Järfälla

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  DanielBerg sön nov 10, 2013 2:23 pm

Detsamma! technolignica +++53 c3 a5 20 6d 79 63 6b 65 74 20 74 65 63 68 6e 6f 6d 61 67 69 63 6b 73 2c 20 6f 20 73 c3 a5 20 75 6e 64 65 72 62 61 72 74+++ (HEX format)
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

RPGet Lördag 9/11 Empty Sv: RPGet Lördag 9/11

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet