Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Lördag och söndag 12-13/5

5 posters

Gå ner

Lördag och söndag 12-13/5 Empty Lördag och söndag 12-13/5

Inlägg  Danne tor maj 10, 2012 11:48 pm

Det är många som inte kan spela under helgen, Johan och Jonas är bortresta, Micke och Robin är upptagna. så det blir inga kampanj fighter på söndag...

Chrille fick för många Orc Grott bombs i skallen av pontus i måndags så han har sagt att han inte tänker slåss mot Pontus i kampanjen... (de kunde ha gjort det efter senaste förflyttningarna). Men Det ser ut som Necrons Bow down to the Mighty ORCS och kaster in handduken).
Patrik tycker att det är för lite poäng ( och jag håller med har pratat runt lite och vi ska se om vi inte kan höja baspoängen lite). Fredrik har inte rört sig och Makkans drag gör att han inte kommer i kontakt med någon denna gång. Så av de som är hemma finns det inga strider att göra Sad.

Jag, Pontus och freddan och Jonas har lirat en del warmachine den senaste tiden som ni vet. Så på söndag kommer vi troligen att lira det en hel del. Men det finns gott om plats om andra vill komma ner och spela Fantasy eller 40k slag. Det finns också möjligheten att komma ner och prova på Warmachine/hordes och lära sig spela det. Vi har armér att låna ut och man kan alltid test Proxa med andra lag bara för att se hur det funkar. Det finns också möjlighet att köra Team fights eftersom både Jag, Fredrik, Jonas och Pontus har nog med gubbar för det Smile.

Warmachine/hordes är rätt komplicerat och det märks snabbt hur taktiker ändras ju mera man spelar det. Freddan och jag och Jonas har lirat det en hel del den senaste tiden och det blir mera och mera sjuka moves som man lär sig att göra.

Så om någon är sugen på att testa Kom gärna förbi på söndag. Jag vet att vi alla skulle tycka att det var kul Smile

Det ska också bli kul att se hur min och freddans grudge fight går, vi är 2-2 just nu i vinster och förluster (med varannan fight vunnen/förlorad det är sjukt jämt, eftersom spelet är väldigt bra balanserat) . Så på söndag hade jag tänkt att tvåla till hans protectorate of menoth en gång för alla och visa att the Druids of the Circle och the devourer wurm reign supreme. Det kommer bli Paradox, Matematiskt Omöjligt för Freddans lilla Crusader styrka (hoppas jag hehehe..när jag drar fram mitt senaste secret Weapon muhaha, dock såg jag Freddan smussla in mera trupper i lokalen igår så jag antar att han har nya hemsk saker som väntar mig med Sad. Pontus har också informerat mig om att hans arme har nya rekryter som han införskaffat idag. Så det ska bli intressant att se vad de gör Smile. Jonas messade mig och sa att han också skaffat Banethrals(otäcka Cryx trupper), aldrig trodde jag att den dagen skulle komma när Jonas hade den största armen i ett spel, killen har snart 100 päng när vi andra ligger runt 40. Hur som helst det kommer bli KRIG! på söndag och under de kommande veckorna... Jag finner mig också vilja spela mera än jag målar vilket är något nytt för mig.

Ps jag kan nog klämma in en 40k fight om någon kommer ner och vill lira det. Vet att Pontus gärna vill släppa mera Grott Bombs på folk med hahah...

Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Lördag och söndag 12-13/5 Empty Sv: Lördag och söndag 12-13/5

Inlägg  JanneTheMachine fre maj 11, 2012 4:23 pm

Om någon är sugen på fantasy kan jag komma ner och lira as mycket.
JanneTheMachine
JanneTheMachine

Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Lördag och söndag 12-13/5 Empty Sv: Lördag och söndag 12-13/5

Inlägg  Chrille fre maj 11, 2012 4:45 pm

"bow down to the might of the orks" hmm, njae. Skulle snarare säga att det är slöseri med tid att få halva armén ostbombad på första rundan för att sen ha typ 200p kvar efter andra. (efter reanimation rolls!!!) xD Ban kanske?
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Till överst på sidan Gå ner

Lördag och söndag 12-13/5 Empty Sv: Lördag och söndag 12-13/5

Inlägg  Micke fre maj 11, 2012 7:26 pm

Chrille, tänk på att du kan sprida ut dig rätt så bra. 2" unit coherency.
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Lördag och söndag 12-13/5 Empty re

Inlägg  Pontius Sors lör maj 12, 2012 5:26 pm

Chrille! Nu vet du ju hur de fungerar, sprid ut dig och stå i cover så e d ju lugnt! du kan ställa dej så ja bara träffar 4-5 stycken modeller och cover på det 4+ sen får du tillbaka 1 necron med reanimation protocols. Då har ja plötsligt slösat bort 15/35 points för en warrior för 13 points.

Janne! jag vill försöka slakta dina ogres med mina ogres! Ta en match imorn eller i veckan?
(har även 8 ogres som väntar på dej i lokalen Smile om du fortfarande vill ha dom)

Pontius Sors
Pontius Sors

Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 12-04-24
Ålder : 37
Ort : Märsta

Till överst på sidan Gå ner

Lördag och söndag 12-13/5 Empty Sv: Lördag och söndag 12-13/5

Inlägg  JanneTheMachine lör maj 12, 2012 7:49 pm

jag kan ta en match imorrn! och jag tror jag vill ha dom ja Smile
JanneTheMachine
JanneTheMachine

Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Lördag och söndag 12-13/5 Empty Sv: Lördag och söndag 12-13/5

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet