Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Warmachine Tactics beta...

2 posters

Gå ner

Warmachine Tactics beta... Empty Warmachine Tactics beta...

Inlägg  Micke tor jun 26, 2014 2:13 am

Har som sagt fått min pre-beta nyckel och testat EN match. So far, not very impressed. Men det är ju beta.

Det som stör mig är framför allt reglerna, se säger att de vill hålla spelet så nära originalet som möjligt eftersom det är ett så TESTAT och FUNGERANDE spel. MEN de ändrar ändå reglerna och funktioner i spelet. Tex, alla attacker görs med 3D6 istället för 2D6 (boostat = 4D6). Disruption gör att en jack kan alocate en mindre focus istället för inget alls, detta stackar dock. Sen har tydligen Winterguard Rocketeer fått knockdown på sina AoE's...

Sen flyter det på riktigt kasst även på låga grafikinställningar. De har en del jobb kvar på denna produkt.

Ska testa mer under dagen imorgon, men vi får väl se hur detta utvecklas. Men än så länge känns det flopp!
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Warmachine Tactics beta... Empty Sv: Warmachine Tactics beta...

Inlägg  Jocke tor jun 26, 2014 8:19 am

jag trodde att dom INTE skulle göra en kopia av spelet, utan bara behålla grunkoncepten med någon typ av focus mechanic och liknande abilitets på gubbarna.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet