Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kort Äventyr I Augusti/september!

5 posters

Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Danne mån jul 07, 2014 7:20 pm

Under någon av helgerna I Augusti/september kommer jag lira ett kort äventyr med skrivna karaktärer.

Min förhoppning är att vi kan få ihop 5-6 spelare plus mig..

Detta Rollspel kommer att bli helt Karaktärsdrivet och alla spelare kommer att ha klara mål/planer innan spelet börjar.

Målet är att bli klara på en kväll... Så det kommer vara rätt högt tempo och händelserikt...

Det kommer att bli något av nedanstående Scenario

1. Arvet
Spelarnas karaktärer är släktingar i en stor Adelsfamilj och kommer att vara inbjudna till en middagsbjudning där uppdelningen av detta arv skall klaras upp. Det kommer bli mycket sheeming och Backstabbing. Händelserna kommer att utvecklas allt eftersom olika karaktärer försöker lägga vantarna på pengarna etc...
Tidsepok: Medeltid circa 1200-1500 ..
cred: Till Marcus Apelgren för koncept idén till detta scenario  Wink 

2. The Biker Gang Freaks of the Heartland
Spelarnas Karaktärer är alla medlemmar i 1% Biker gänget Deaths Desciples. Klubben är hårt ansatt från rivaliserande gäng. Detta scenario handlar mera om att samarbeta mot yttre hot. Och rädda klubben från undergång  Cool 
Tidsepok: Nutid

3. "Cerberus Security"
Spelarnas karaktärer är alla x militärer från olika arméer världen över. De Jobbar nu som privata kontraktörer i den privata sektorn. Detta scenario kommer att utspela sig i Sydamerika och kommer att utspela sig i en krigszon av något slag. Tänk Blackwater Twisted Evil 
Tidsepok 90talet

Som sagt planen är att vi ska prova på alla dessa under hösten och jag tror det kan bli riktigt skoj Smile.. Mera info om varje scenario kommer jag posta i denna tråd allt eftersom de blir aktuella Smile...


Senast ändrad av Danne den tis jul 22, 2014 1:19 am, ändrad totalt 1 gång
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Marcus mån jul 07, 2014 9:21 pm

Jag är gärna på. Riktigt kul om vi kan greja det på 1 dag med.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Magnus mån jul 07, 2014 9:54 pm

Klart man e på Smile
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Danne mån jul 21, 2014 5:38 pm

Första scenariot är valt, Det blir Biker Gang...

Kort Äventyr I Augusti/september! Image

Kort om scenariot:

The Deaths Disciples är ett fiktivt(påhittat av mig) 1% Outlaw Motorcycle Gang. Klubben skapades efter Vietnam kriget av veteraner som inte kunde återanpassa sig till samhället. De har charters i Missouri, Kansas, Oklahoma, Illinois och de jobbar på att etablera sig i de närliggande delstaterna  Kentucky och Arkansas.
Kort Äventyr I Augusti/september! Independence-vinyl-banners

Handlingen kommer att utspela sig i Independence  en stad i Jackson County i den amerikanska delstaten Missouri med en yta av 203,2 km² och en befolkning, som uppgår till ca 114 000 invånare. Av befolkningen lever ca 9% under fattighetsgränsen. Independence är också en sovstad till Kansas City och ligger på gränsen mellan Missouri och delstaten Kansas. Området är drabbat av hög kriminalitet och fattigdom.

The Deaths Disciples moder Charter ligger i Independence och det var där som de första fyra medlemmarna startade allt 1969. Klubben har en Bil och Motorcykel verkstad här The V-Twin Garage, som också är en Shop Chop för stulna fordon. Klubben dealar Crystal Meth och Moonshine som tillverkas av lokala White Trash individer, som bor i området.

Gänget måste dock handskas med två rivaliserande Motorcykel grupper, Sinister Souls (SS) MC och The Tribe MC. De har också problem med det lokala Street gänget Northside Crips..

När vi Kommer in i handlingen så har Deaths Disciples Missouri President, Independence original medlemmen Cuck Ross just blivit arresterad för triple homicide, och riskerar nu "25 to life", livstids fängelse. Så klubben har startat en "RUN", till Independence, alla Charters, plus deras Nomads grupp är nu på väg dit.

Spelaren kommer att ingå i dessa 5 olika grupperingar

Death Disciples Independence Missouri
Death Disciples Kansas City, Kansas
Death Disciples Oklahoma
Death Disciples Chicago, Illinois
Death Disciples Nomads


Senast ändrad av Danne den mån jul 21, 2014 5:48 pm, ändrad totalt 2 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Danne mån jul 21, 2014 5:43 pm

Kommer slänga in post med en PDF om regler och alla karaktärer som ni har att välja på etc HÄR!
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Martin mån jul 21, 2014 8:41 pm

Jag är på, Nomad ftw  Cool 
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Marcus mån jul 21, 2014 11:38 pm

Jag är gärna på. Skulle vara fördelaktigt om detta kunde ske i september istället för augusti för min del. Men men jag kan väl inte alltid få som jag vill Wink
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Magnus tis jul 22, 2014 12:22 am

föredrar även jag i september... för i augusti kan jag inte alls.
Om det visar sig att det blir fullt är jag dock villig att ge upp min plats (FYI)
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Danne tis jul 22, 2014 12:51 am

Jag hade tänkt i september efter att vi varit på turneringen etc... Jag har rätt mycket Jobb kvar att göra innan jag är klar med alla gubbar osv...

Kan även bli så att vi skjuter det till oktober beroende på lite hur mycket andra aktiviteter vi har...

Jag har hittat ett riktigt bra spelsystem som heter Crime Network(som Jonas hade), som är som klippt och skuret för att användas till detta. Ett gangster spel ska ha gangster regler hehe.. De är ett riktigt smart system där de har Hardcappat så att man aldrig slår mera än 6 tärningar i strid eller för färdigheter.. Det är också väldigt lätt att dö, och det är det i verkligheten också vilket också passar Smile. Man överlever inte en hagelsalva i magen i IRL heller hehe...

Det är ett t10 system där man slår mot svårighetsgrader.. Så om du har Drive 3 och försöker komma undan snuten så sätter jag en svårighetsgrad på sig 6.. då slår du 3T10 och ska få 6 eller mera på en av dem för att lyckas. Sedan kan man vara expert på en färdighet då får man +1 tärning(på det området man är expert på, köra fort till exempel). Och sedan kan jag som SL ge en extra tärning om du till exempel sitter i en Ferrari, som går mycket snabbare än polisens bilar... Men hur mycket bonusar du än kan komma åt får du aldrig slå mera än 6 tärningar, vilket jag tycker är ett riktigt bra system..

Vill snuten försöka jaga fatt dig ja då blir det flest lyckade slag vinner...

Striderna är också väldigt smidiga att genomföra, Finns inte en massa konstiga extra regler utan det är väldigt lätt.

Möjligheten att sätta svårighetsgrader gör också att man snabbt kan anpassa alla situationer med normal Logik. Att hoppa mellan två tak är logiskt svårare än det skulle vara att ta ett skutt på marken etc..  Att köra fort med en motorcykel på natten utan att ha strålkastarna påslagna är så klart svårare än att göra det mitt på dagen då det är ljust osv...

Jag kommer att använda detta regelsystem till alla de olika små äventyren/kortscenarion som vi kommer att spela. Eftersom spelsystem går lika bra att använda om ni är Legosoldater, Eller medlemmar i en medeltida adelsfamilj.. Finns ett Respekt system som går från 1-6, vilket är ett väldigt bra sätt att hålla koll på vem som har mest att säga till om och störst inflytande. Detta översätter bra till alla tre scenarion som jag tänkte vi skulle spela. I Freaks of the Heartland(MC scenariot), så visar respekten vilken Rank ni har inom den kriminella organisationen. I Blackwater legosoldats scenariot kommer respekten visa vilken gradbeteckning ni har i armen. Och i vårt lilla medeltida Familjefejds scenario kommer respekten avgöra vem som kommer åt mest tillgångar och pengar.. Kommer bara ändra lite på färdigheterna så att de passar tidsepokerna bättre... Fanns inga automatvapen och bilar på medeltiden etc hehe..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Jonas ons jul 23, 2014 6:44 am

för att spela legosoldater finns det en version av crime network som heter terror network. Kanske skulle passa bättre? Som jag fattar det är det typ samma regler, men med en del anpassningar i skills osv.
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Danne ons jul 23, 2014 3:26 pm

Jonas skrev:för att spela legosoldater finns det en version av crime network som heter terror network. Kanske skulle passa bättre? Som jag fattar det är det typ samma regler, men med en del anpassningar i skills osv.

Låter bra som sagt jag gillade systemet Jonas.. Det var väldigt smidigt.. Och att de satt en begränsning att man max får slå 6 tärningar. Tycker att T10 systemet med svårighetsgrader är väldigt bra(liknar ju Storyteller white  wolf systemet), men det har förbättrat och streamlinat det riktigt bra.. I WoD slår man för att attackera, och sedan slår försvararen för att skydda sig. Sedan slår man för att skada och slutligen slår försvararen för att soaka skada, totalt fyra slag.. I crime network slår man bara för att träffa mot en svårighetsgrad och sedan slår man för att skada mot en svårighets grad. Alltså 50% mindre slag för att uppnå exakt samma resultat....

Att man max kan ha 3 i färdigheter gör också att det blir mycket mindre tärningar att rulla vilket är mycket bra Smile.. Dock behåller de flexibiliteten av Storyteller systemet, och i och med att man har svårighetsgrader så kan alla färdighetslag och actions som en karaktär gör anpassas efter situationen med hjälp av normal logik. Man behöver inte bläddra i massa böcker utan jag kan snabbt bestämma hur svårt jag tycker något är och så slår ni ett slag. Vilket gör att detta system kommer att bli väldigt enkelt att hålla koll på... Både för mig som SL och för er som spelare Very Happy 
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kort Äventyr I Augusti/september! Empty Sv: Kort Äventyr I Augusti/september!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet