Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Spelrapport session 2

4 posters

Gå ner

Spelrapport session 2 Empty Spelrapport session 2

Inlägg  Marcus mån sep 29, 2014 7:57 pm

Noteringar från Angus Jones skrivbordsröra.

Flygturen tillbaka från fäderneslandet var en pina. När jag i snabbt tempo har tömt mitt fjärde glas whisky och nerverna har börjat komma lite i kontroll gråter jag en stilla tår. 300 år av engelskt styre över världens stoltaste folk kommer att få fortsätta och det med folkets tillåtelse. Den skam jag känner är oändlig och blotta tanken på att den möjlighet vi hade att kasta av oss det imperialistiska oket nu är nedsänkt i Loch Ness gör mig illamående.  Aldrig hade jag kunnat tro att vår frihet skulle stupa på folkets feghet. Stockholmssyndromet har knäckt mina landsmäns vilja och det är lika bra att fly tillbaka till Redstone City.

Vad är det för buller jag hör nedifrån konferensrummet? Med flaskan i högsta hugg och glaset i ett starkt grepp i högerhanden tar jag mig in i rummet och ser en syn som får mig att tvivla på mina sinnen. En enorm person ligger avsvimmad på golvet medan Sheild och Farsight håller på och diskuterar något ovidkommande. Ser inte den där löjliga engelska fjanten i alla fall han kanske håller på med UPC (Useless Pice of Crap). Skönt!

….men vänta nu ett tag… är det inte herr Nalleman som ligger där avsvimmad? Jo det är det ju. Medan de andra två kivas passar jag på att slå honom hårt i magen. Jag hör att några revben knäcks men jag har fått information om att han kan generera så det ska nog inte vara någon fara. De andra stannar upp och undrar vad jag gör. Vad ser det ut som?! Jag väcker vittnet… att han sedan är för klen för att vakna är väl inte mitt fel? Sheild använder något töntigt luktsalt och det verkar ju få den effekt som jag var övertygad om att mitt slag skulle få.

Som väntat försöker herr Nalleman slingra sig ur vårt förhör. Jag vet inte vad mina kollegor vill ha ut av honom men då jag känner att jag inte orkar med hans undanflykter och bortförklaringar så jag hotar honom sonika med att köra ett spjut genom foten på honom och spetsa hans mage med det tvåhandssvärd som står vid rustningen i köket.  Det får i alla fall hans tunga att lossna och Farsight verkar få ut den information han behöver. Bra! Jag började ändå bli trött på att se hans fula nallenuna och glaset har jag dessutom tömt på min ljuva dryck. Flaskan verkar också vara på upphällningen men det finns säkert någon till här i närheten. Eller jag kanske ska ta mig en liten lur? Flygturen var ju faktiskt rätt krävande ändå.

Plötsligt väcks jag av den där stroppen till människa vars folk tydligen ska fortsätta att bestämma över mitt. Han säger att Redstone Citys beryktade polischef Aron har försvunnit under en drogräd mot en lagerlokal vid hamnen och att polisen har bett om omedelbar assistans från WHO. Även om mitt huvud bultar något fruktansvärt så reser jag mig ur sängen och kastar i mig två alvedon och en treo innan jag och Oracle sätter oss i en taxi till hamnen. Sheild och Farsight är tydligen redan där och de andra kollegorna verkar lysa med sin frånvaro. Patetiskt! Oracle förhindrar mig dessutom från att stanna taxin och köpa en hamburgare på vägen. Förvisso kan jag utreda brott på tom mage men någon måtta får det väl vara!

Väl nere i lokalen fyller vice polischef Jake in oss i situationen. Polischefen och fyra andra poliser är försvunna men langarna är ihopbuntade och sitter snällt i polisbilarna. Vi undersöker lagerlokalen och hittar en stor mängd kokain och även en hel del vapen. Jag tar en kniv vem vet när den kan komma till användning? Jag ber att få förhöra en av langarna, men trotts att jag försöker vara så trevlig som jag bara kan så mopsar han sig. Det slutar med att jag sätter min nya kniv i foten på honom, jag trodde väl att den skulle komma till användning men att den skulle användas såhär snabbt var till och med oväntat för mig. Jag låter den sitta kvar i den neslige langarens fot medan poliserna bär bort honom.

Under tiden som mitt förhörsförsök inte bär den frukt jag tänkte har de andra hjältarna hittat ett dokument som verkar ha kopplingar till både Alice i Underlandet och Bernard och Bianca (något som gick litteraturprofessorn förbi). Någonstans  i detta dokument finns en ledtråd till vem som har kidnappat poliserna och var de är. Men vad är ledtråden? Är han från Australien? Bor han i ett träsk? Eller är han nedstoppad i ett kaninhål någonstans? Ständigt dessa frågor men vi ska nog lösa detta.

Tio minuter senare står vi utanför restaurang Lilla Australien några kvarter från lagerlokalen. Öppettiderna säger att restaurangen ska vara öppen men det är släkt och stängt. Dock ej låst.... hmm konstigt. Jag öppnar dörren och kliver in. För att vara på den säkra sidan framkallar jag en portal framför mig. Farsight och Sheild går in i lokalen för att tända ljuset medan jag väntar i öppningen. Oracle står utanför, vet inte varför?

Efter att ljuset har tänts händer allt på en gång. Sex svartklädda män med Musse Pigg öron dyker fram ur skuggorna och avlossar sina pistoler mot oss. Sheild kastar snabbt upp en sköld och kulorna är verkningslösa. Två av nidningsmakarna skjuter mot mig men kulorna försvinner in i portalen och jag ser i ögonvrån hur en gatlykta utanför släcks. Sheild agerar nu snabbt och slår en av skurkarna medvetslös med ditt svärd. Oracle skjuter sin pistol men han har glömt att undvika min portal och jag ser ännu en gatlykta slockna, fjant. Dags att kliva in i handlingen. Då jag har en viss vana av att vara på pubar ser jag snabbt flera potentiella vapen. Jag överblickar situationen och ser snabbt att två skurkar står ganska nära varandra. Jag rycker snabbt upp ett bord och kastar mot dem. Bordet träffar och de blir till mos mot restaurangens bakre vägg. Jag vet inte vad Farsight gör men oavsett misslyckades han eftersom jag hör tre nya pistolskott. Men även denna gång är jag förbered och den portal jag använder mig av skickar ut ytterligare två kulor i en felplacerad gatlykta. Farsight lyckas undvika skottet som riktades mot honom av boven som han inte lyckades ta ut. Sheild misslyckas med att ta ut en då hon inte kan uppbåda tillräcklig styrka för att slå honom medvetslös och Oracle skjuter bom även denna gång. Jag tar upp en stol och gör processen kort med en av de tre kvarvarande. Hans kropp är vad rättsläkarna skulle kalla oidentifierbar. Efter detta stirrar jag ner en av de kvarvarande medan Farsight tar hand om den sista.

Det följande förhöret ger inte mycket. Fjanten jag stirrade ner är för rädd för att prata, dock har vi tur Oracle lyckas få ur en av dem (med lite hjälp av undertecknad) vem som är deras uppdragsgivare. En man i lillarosa kostym som kallar sig Cheshirekatten. Vi lyckad dock inte få ur honom var han kan hålla till. Jag bestämmer att det är dags för att återgruppera i SSL (Super Secret Lair).

Morgonen därpå har jag en sprängande huvudvärk. Gårdagens intagande av livets dryck tar ut sin rätt även på en erfaren connoisseur som mig. Oracle har bestämt att vi ska bege oss till stadens vaxkabinett. Ur brevet har vi fått fram att Cheshirekatten bytt ut sin samling av livlösa ting till levande. Kanske har han samlat på vaxdockor av poliser? Även vaxkabinettet är stängt när det ska vara öppet. Något är skumt. I Disneyrummet hittar vi ytterligare ett brev. Där står: Vem ramlade nu ner i hålet? Det kan till och med Oracle (Alice). Det visar sig efter närmare efterforskningar att det finns en klädbutik som heter Alice inte långt från vaxkabinettet så vi beger oss dit.

Inne i butiken möts vi av en smått surrealistisk syn. Alla de saknade poliserna sitter ihopbuntade vid ett bord och ser ut att ha en tebjudning med en man som av hans urusla klädsmak att döma måste vara den person vi söker. Han vill bjuda oss på te (tydligen fanns det ingen modistbutik han kunde ta i anspråk, löjligt!). När vi vänligt men bestämt avböjer blir vi anfallna av Disneyfigurer. Några Heffaklumpar sprutar sörja över Sheilds sköld och hon behöver avsluta den. Oracle visar sig äntligen vara till någon nytta och spetsar Musse Pigg på sitt svärd. Jag har däremot fått nog av detta, då Timone sjunger så högt och falskt att min hjärna håller på att packa ihop, att jag retirerar och säger till kattskrället att vi dricker te. Omedelbart försvinner figurerna och vi sätter oss vid bordet.

Detta visar sig vara ett av mina största misstag på länge. Det värdelösa kattkräket är helt nippertippig och samtalet leder ingenstans. Det enda som händer är att Sheild bevisligen har blivit drogad av tet och lallar omkring under bordet. Jag avslutar sonika samtalet med att måtta en välförtjänt högernäve i kattens ansikte. Tyvärr hinner han precis undvika mig och de usla figurerna är tillbaka. Även denna gång chockar Oracle mig då han återigen är användbar och sätter ett nackskott i Pumba. Sheild fjantar runt i dans med Timone och har klätt ut honom i någon konstig dräkt ur butiken.

Jag och Cheshirekatten är inbegripna i en tuff fight. Han trollar fram ett två-handsvärd och lyckas repa mig på bröstet, hmm kanske skulle dra ner lite på drickandet i alla fall. Med en portal avskärmar jag hans kropp från hans högerhand och jag ser hur han bleknar i ansiktet och kroppen börjar bli suddig. Jag försöker slå honom medvetslös men misslyckas. Turligt nog är Farsight i sitt esse och efter att han har spritt ut en heffaklumps vita stoppning över golvet tar han upp sitt gevär och skjuter av Cheshirekattens huvud. Omedelbart försvinner de resterande djuren och allt blir tyst. Det enda vi hör är polisernas dova mumlande under munkavlarna.


Senast ändrad av Marcus den tis sep 30, 2014 8:04 am, ändrad totalt 1 gång
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Spelrapport session 2 Empty Sv: Spelrapport session 2

Inlägg  Erik tis sep 30, 2014 7:35 am

Så jäkla kul läsning! Tack för det, Marcus ^^ Och tack för spelandet, det var lika roligt som det var brutalt!
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Spelrapport session 2 Empty Sv: Spelrapport session 2

Inlägg  Marcus tis sep 30, 2014 8:05 am

Det blev ganska långt men så är det när ingen finns i närheten för att stoppa mig! Rolling Eyes
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Spelrapport session 2 Empty Sv: Spelrapport session 2

Inlägg  Oskar tis sep 30, 2014 8:07 am

Japp detta var kul att läsa även om man inte var där, kul. Tack.
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Spelrapport session 2 Empty Sv: Spelrapport session 2

Inlägg  Marcus tis sep 30, 2014 8:17 am

Tack så mycket roligt att ni gillade det.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Spelrapport session 2 Empty Sv: Spelrapport session 2

Inlägg  Jocke tis sep 30, 2014 10:28 am

underbart Razz
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Spelrapport session 2 Empty Sv: Spelrapport session 2

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet