Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

5 posters

Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke mån okt 13, 2014 9:14 am

http://gotapair.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=2742

Jag hade missuppfattat "baseline painting". det betyder att det INTE krävs painting. Jag kanske tänker dra dit om någon annan är på.


Senast ändrad av Jocke den lör okt 25, 2014 8:40 pm, ändrad totalt 1 gång
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  DanielBerg mån okt 13, 2014 5:03 pm

Jag är på =)
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke tis okt 14, 2014 8:10 am

cool!

man anmäler sig via forumet (länken jag postade). dom vill även att man betalar in avgiften nyss. jag kommer att dra dit.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke tis okt 14, 2014 8:58 am

Danne/Jonas, kan jag få låna Gatormen Posse (och Dannes Witchdoctor) till turneringen om ni inte skall med? Jag hinner inte få mina egna, för dom skickas inte förrän den 22a Sad

EDIT: Jonas, du har Slaughterhousers också, eller hur?
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jonas tis okt 14, 2014 10:44 am

Jag har gatormen och slaughterhousers som du givetvis får låna. Grisarna har dock inga front arcs ( bara basecoat), men du kan måla dit det om du vill.

Hoppas du vinner!
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  DanielBerg ons okt 15, 2014 3:04 pm

Vi tar väl o åker tillsammas med bil? Kan ju slänga lite bensinpengar åt ditt håll då =)
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke ons okt 15, 2014 3:07 pm

självklart Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Marcus ons okt 15, 2014 3:22 pm

helt off topic tycker jag att joakim saknar en karaktär i sin byline och jag anser att den måste läggas till ögonaböj
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke ons okt 15, 2014 8:00 pm

fick stryka några inaktiva, men nu så... Wink
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke tor okt 16, 2014 1:53 pm

kom igen Banne. du måste anmäla dig på gotapair forumet... Wink
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  DanielBerg tor okt 16, 2014 3:06 pm

Men jag ska ju bara titta på, eller måste jag anmäla att jag kommer o betala?
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke tor okt 16, 2014 3:21 pm

jaha! jag trodde du skulle vara med och leka Smile

då behövs det ju ingen anmälan. Jag skall spela hade jag tänkt.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke fre okt 24, 2014 10:37 am

Jag vet inte säkert om första matchen börjar kl 9 eller om lokalen öppnar då (har frågat och väntar på svar). Jag tänker åka från väsby senast kl 8 (återkommer med exakt tid asap). vill man ha skjuts dit (banne?) så skriv var ni vill bli upphämtade så styr vi upp det.

själva tävling kommer att ta hela jäkla dagen bara så att ni vet, så hemfärd med bil sker nog inte förrän vid kl 22-23. vill man inte vara med och titta hela tiden (och det tvivlar jag på att man orkar, lol) får man åka kommunalt hem. Lokalen ligger nära skarpnäcks T-bana.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke lör okt 25, 2014 9:18 pm

Alright, så nu är vi hemma igen. Jag och Banne var där hela dagen, och även om jag tycker det var sämre än både Uppsala och Västerås var det kul. Banne var bara med och tittade, men jag spelade.

Först kort om formatet. Det var 2 lists D&C 2. det är vad vi kallar "idiotiskt" i en turnering som bara är 4 rundor, för det betyder att man är list-lockad i 1,9-2 av 4 matcher, vilket SUGER. Jag klarade mig faktiskt bra, för jag hade två balanserade listor, men man kunde bli helt upp-fukkad om man hade otur.

MINA LISTOR:
Lista 1:
Calandra Truthsayer, Oracle of the Glimmerwood (*5pts)
* Troll Impaler (5pts)
* Dire Troll Bomber (10pts)
* Trollkin Runebearer (2pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
Farrow Bone Grinders (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Krielstone Bearer and 3 Stone Scribes (3pts)
* Krielstone Stone Scribe Elder (1pts)
Swamp Gobber Bellows Crew (Leader and 1 Grunt) (1pts)
Trollkin Warders (Leader and 4 Grunts) (8pts)
Trollkin Warders (Leader and 4 Grunts) (8pts)
Gatorman Witch Doctor (3pts)
Stone Scribe Chronicler (2pts)

Lista 2:
Chief Madrak Ironhide (*6pts)
* Dire Troll Mauler (9pts)
* Earthborn Dire Troll (10pts)
* Mulg the Ancient (12pts)
* Trollkin Runebearer (2pts)
Krielstone Bearer and 3 Stone Scribes (3pts)
* Krielstone Stone Scribe Elder (1pts)
Trollkin Warders (Leader and 4 Grunts) (8pts)
Fell Caller Hero (3pts)
Fennblade Kithkar (2pts)
Janissa Stonetide (3pts)
Totem Hunter (3pts)


MATCH 1: Khador
Han hade Butcher3 (väldigt standard) och Vlad1 (med 2 Conquests) så jag valde Madrak. Han valde Butcher. Det är Incursion, och terrängen är skitjobbig. Fem stora bitar difficult ground plus tre murar. Jag skickar min beast brick mot mittenflaggan, och Warders mot den som inte försvann. Jag maler långsamt framåt bakom muren, men han lyckas döda Janissa med eliminators. Jag ger homom möjligheten (men ingen säkerhet) att döda två av mina beasts, och hoppas han kan ta den (den tredje plus Madrsak kan troligen döda Butcher. Jag kastade hans clam jack ut från flaggan på butcher, men missar den boostade 8an. jag insåg inte att den var så viktig, men det gjorde att jag förlorade. Han gör vengeance och Madelyn move (6" han inte hade kunnat göra om han låg ner) och kan charga warders vid flaggan, döda dom och energiza tillbaka till flaggan. Dominate för 2p. Jag kan bara contesta med en warder eller två, och försöka skifta över med battle group (men det är för mycket difficult ground). Han kan cleara igen och ligger på 4p. Jag försöker trampla in Mulg, men är 1" för kort. Jag ger upp, och han vinner på scenario. Jag gissar att Butcher med 12 Focus kan döda en ARM 19 Mulg Razz

MATCH: 2: Menoth
Han har Harbinger och High Reclaimer. Han kör Harby och jag kör Calandra (för att inte bli list-lockad i de TVÅ sista matcherna...). Scenariot är Process of Elimination. Han har Villmon och en till paladin, vilket i praktiken innebär att jag inte kan vinna på Scenario. Måste döda Harby eller klocka honom. Jag kommer in i zonerna på tur 2 trots att han featar, men han slår förbannat bra på feat damage på warders. Vi grindar fram och tillbaka. han lyckas döda ett objective och score zonen en gång. jag lyckas döda ett objective men kan inte få ut den djävla Villmon pga Martyrdom. Jag spelar lite långsammare än honom och jag måste gå på assassination när han jag har 4 min och han har typ 6 min kvar Han har en shield Guard och har Campat 8 hela matchen. Assassination Fail (fick han till typ4-5 HP pga Martyr skada) och han vinner på tid.

MATCH 3: Cygnar
Fick möta en kille som blivit ned-pairad (han hade alltså redan vunnit en match). eHaley och eCaine. Han kör eHaley utan Stormwall. Jag tar Madrak. Scenariot är In to the Breach (en rund zon och en flagga i mitten, med varsit objective). Jag ställer min battle group vid zonen och warders vid flaggan. Han featar tur 2, men jag contestar med en hel drös med saker (fick börja igen, wohoo!). Han scorar inte och dödar bara några warders. Efter featen är avklarad kan jag Feata och rensa zonen från gunmages och thorn, men en kille står kvar bakm en skog. han clearar flaggan och dominatar för 1. Jag svarar med att rensa zonen (gunmages som var kvar sköt Madrak, crit brutal för 9(!) skada. Jag transfererar och Mulg blir arg och vandrar in och bankar skiten ur gunmage captain. yeah!. och döda hans objective. 3p till mig. Han skulle kunna springa in med typ en light för att contesta, mendå behöver jag bara döda den (med tre heavies plus madrak) för att vinna på scenariot. han försöker döda madrak men det går inte ens nästan. han har bara typ 5 min, men jag pausar klockan och ber att han gör sin assassination klart så vi kan vara nogranna. Han gör typ 5 skada totalt och jag vinner både på death clock (har 20 min kvar) och på sceanrio (eftersom man scorar när tiden går ut), och han inte kunde contesta.

MATCH 4: Retribution

Han är låst till Rhan och jag är Låst till Calandra. Detta är killen som vann i västerrås (han gick 5-1 i WTC också), men han har nyligen gått över till Ret från cryx. Scenariot är Fire Support.I korthet så kan jag ta ner hans objective med Warders och börja scora flaggan. På andra flanken är det död-läge mellan Nyss+Warders mot infiltrators och Fane Knight. Jag featar och gör MASSA attrition. och han kan inte svara på sceario sidan. Jag fortsätter scora, och har nu 3p. han måste nu döda min caster (hon kan springa till flaggan nästa tur för de två sista poängen) men det går helt enkelt inte. hån är bakom cloud och bakom mur och han kan inte göra en enda attack mot henne. Han försöker göra lite attrition, men hans tärningar failar totalt som salt i såren. Jag scorar på hans tur och sedan på min igen och vinner på scenario. Attrition såg jäkligt bra ut, och hans caster stod mitt i min armè.


Så, två vinster och två förluster. Helt OK. Var nöjd med mitt spel i alla matcher utom mot Menoth. Borde ha kunnat scora zonen åtminstonne, och att förlora på tid när man leder attrition är jobbigt. Hoppas alla följer med till Uppsala om tre veckor. Måste fortsätta att visa väsby-metats framfötter Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jonas sön okt 26, 2014 1:18 pm

Bra jobbat Jocke!!

Kul att läsa battle reporten också.

Tror faktiskt att det var totem huntern som du lånade som gjorde vinsten möjlig Wink
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Jocke sön okt 26, 2014 3:12 pm

Totem hunter gjorde exakt 0 attacker, men han kändes jäkligt bra att ha. han skrämde skiten ur lite tempest blazers i alla fall Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Oskar sön okt 26, 2014 11:27 pm

Starkt Jocke att du håller vår fana högt Cool
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Stockholms-turnering - Nu med battle reports! Empty Sv: Stockholms-turnering - Nu med battle reports!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet