Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering?

3 posters

Gå ner

Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering? Empty Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering?

Inlägg  Danne tor sep 13, 2012 12:23 am

Som sagt Om någon Månad eller så tänkte jag föreslå att vi håller Föreningens första In House Tournament I warmachine/hordes.. Om Intresse finns det vill säga.. Nu när vi har 2 roliga WhiteBoards (tack för dem robin) att leka med kan detta bli rätt skoj...

Tänkte vi kunde ha några små priser för 1:a, 2:A och tredje plats etc (Tänkte vi kunde Gjuta 3 små figurer och måla dem i Guld, silver och Bronz eller nått i den stilen)

Vi kommer så klart att köra Riktiga Steamroller Rules etc..

Om det finns intresse föreslår jag att vi gör detta om ett tag (1-3 månader, så jag hinner gjuta och måla priserna med hehe). Plus då har alla en chans att lära sig grunderna ordentligt och känna sig bekväma med att delta med en armee man spelat några gånger..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering? Empty Sv: Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering?

Inlägg  Micke fre sep 14, 2012 7:35 am

Jag är helt klart på. Kan vi gå igenom massa på söndag. Smile
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering? Empty möte om turnering!

Inlägg  Pontius Sors fre sep 14, 2012 3:38 pm

Det låter skitkul, vi får kalla till möte om detta och brainstorma turneringsregler och poängsystem, arméstorlek och upplägg.

En sak som borde vara med är pluspoäng för målade figurer!
Pontius Sors
Pontius Sors

Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 12-04-24
Ålder : 37
Ort : Märsta

Till överst på sidan Gå ner

Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering? Empty Sv: Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering?

Inlägg  Danne fre sep 14, 2012 10:15 pm

Pontius Sors skrev:Det låter skitkul, vi får kalla till möte om detta och brainstorma turneringsregler och poängsystem, arméstorlek och upplägg.

En sak som borde vara med är pluspoäng för målade figurer!

hehe.. Fun Fact... målade figurer är inget krav i officiella Privateer press Turneringar (till skillnad från GW) Focus är på spelet.... Men antar att dina Troll Bloods kan behöva alla plus poäng de kan komma över Wink blink.....

dock.. så kan det vara skoj med målade priser åtminstone.. så det ska vi fixa..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering? Empty Sv: Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering?

Inlägg  Micke fre sep 14, 2012 10:27 pm

Tror det har mera med att Pontus ska få arslet ur vagnen och få lite målat lite istället för att slakta gubbarna och bygga om de till helt andra modeller? j/k Razz

Jag vill dock lägga in ett krav på frontarcs, skiter i om det är en helt annan proxxad model. Bara den har målad frontarc, räcker med två streck i valfri färg.

Ser fram emot allt detta. Smile
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering? Empty sv

Inlägg  Pontius Sors fre sep 21, 2012 8:57 pm

Jag tror att det är flera som behöver få en anledning till att måla sina modeller, jag tror inte att någon av oss vill spela med omålade modeller.

Micke, klart man ska experimentera med convertandet! Man kan ju inte ha modeller som är original! Och då behövs delar, massvis med delar!
Ibland sitter delen man ska ha fast på någon ful modell och då finns det bara en lösning!

Danne, har bara ett ord till dig; Käft Razz
Pontius Sors
Pontius Sors

Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 12-04-24
Ålder : 37
Ort : Märsta

Till överst på sidan Gå ner

Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering? Empty Sv: Nu när många av oss börjat med Warmachine/Hordes kanske vi ska köra en liten Turnering?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet