Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Zombicide kampanj!!

+2
Jocke
Danne
6 posters

Gå ner

Zombicide kampanj!! Empty Zombicide kampanj!!

Inlägg  Danne ons aug 19, 2015 1:04 am

Efter att vi spelat Zombicide i måndags har jag seriöst börjat fundera på om det inte vore skoj att göra en rullande kampanj med tema "efter Zombie apokalypsen".

Tanken är alltså att när vi spelar Zombicide så ska vi kunna om vi vill spela en fortlöpande kampanj i en värld som förändras och där man kan utveckla sin survivor..

För att kunna genomföra detta så måste vi kombinera två regelsystem..

Regelsystem ett kommer att styra över all stridsmekanik och kommer att vara Zombicide.. alla uppdrag kommer att utspela sig med figurer och spela mera eller mindre som en vanlig Zombicide brädspel session..

Regelsystem två kommer att behandla allt som inte har med strid att göra och kommer att hjälpa till att skapa mera intressant rollpersoner än vad zombicide kan erbjuda.. efter att ha titta på en rad olika system så har jag valt att använda Dark Reign från paladium books.. fått fatt i tre supplement till det Civilization Gone, Dark Places och the Endless Dead. Tillsammans så ger dom en massa Random loot tables, Hur man skapar en Bas, behandlar insanity points och även lite idéer på att skapa tweakade zombice med mera...

Hur kommer då detta fungerar frågar ni er såklart?

Mycket enkelt i samråd mig mig(SL) så skapar man sin egen survivor enligt Zombicide reglerna och sedan kompletterar man denna karaktär med Fluff och djupare karaktärs byggnad från Dark Reign reglerna(har letat rätt länge för att hitta ett system som går att använda utan att det blir en massa house rules), Dark Reign har sin fokus på storytelling och inte Combat action, vilket gör att de faktiskt går att kombinera på detta sätt utan att det uppstår några problem.. Enligt de nya zombicide reglerna finns det nu även ett erfarenhet system i zombicide också, där man får kort som man sparar till nästa spelmöte..

Vad kommer hända på forumet

För att dra nytta utav Dark Reign och i viss mån lite andra roliga zombie supplement så hade jag tänkt att ni har en bas som ni utgår från mellan varje brädspels möte av Zombicde.. Ni har också en karta över området ni befinner er i. Basen har också en supply pool(eran mat, ammunition och utrustning finns lagrad där)..

Alla kommer att ha följande extra blad för att hålla koll på sin karaktär..

Zombicide kampanj!! Record

My people = i zombicide kan man nu också ha sidekicks förutom hundar (finns i angry neighbours expansion). Som man kan ta med sig och skulle din survivor dö kan en av dessa bli ens nya karaktär..

Som sagt jag tror detta skulle kunna bli väldigt roligt speciellt om folk orkar skriva lite inlägga och RPG lite på forumet med varandra mellan spelmöten.. Och det bästa är att även om man inte skulle ha en karaktär gjord kan man ändå vara med och spela zombicide (men då får man bara plocka till sig en vanlig survivor från själva spelet)..

Hoppas folk tycker detta är en cool idé för att få lite mera liv Zombicide och göra det till något vi kan spela under en längre tid.

Terminologi

* Refuge = eran nuvarande bas av operations.. denna kan förändras under spelets gång om ni tvingas flytta osv..
*Supply Pool= Era gemensamma tillgångar, får ni slut på mat och vatten så svälter ni ihjäl etc..
*Hunker Down = downtime mellan spelmöten (finns random table som SL slår på för att se om nått oväntat händer)
*Head Out = åka iväg på missions (finns random table som SL slår på som ser om ni kommer fram till erat mål i tid och om nått oväntat händer)
*Barricade Integrity = Eran bas försvar (finns random table som SL slår på under Hunker down, som gör att den kan gå sönder och ni måste leta mera delar för att förstärka den osv)
*Scrounge= Ni kan leta igenom områden själva eller i grupp mellan spelmöten efter att ni gjort ett område mera säkert. Efter att ni pangat ihjäl en mass Zombies på en mission (SL slår på massa roliga tabbeler för att se vad ni hittar)
*Cheat Death= Om det värsta skulle hända och eran survivor dör på en mission behöver detta inte vara slutet.. När missionen är klar slår vi en T10 1-2= Bleed out become a zombie 4-6= You got eaten and are dead. 7-9= You stave of death and recover one flesh wound and roll for insanity(på annan rolig tabbel) 10 = You stave of death and recover one flesh wound.

Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Zombicide kampanj!! Empty Sv: Zombicide kampanj!!

Inlägg  Jocke ons aug 19, 2015 8:39 am

låter ju kul Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Zombicide kampanj!! Empty Sv: Zombicide kampanj!!

Inlägg  Bjorn ons aug 19, 2015 10:19 am

Jag är helt klart på
Bjorn
Bjorn

Antal inlägg : 116
Registreringsdatum : 14-11-24
Ålder : 54

https://www.facebook.com/bjorn.almgren.31

Till överst på sidan Gå ner

Zombicide kampanj!! Empty Sv: Zombicide kampanj!!

Inlägg  Marcus ons aug 19, 2015 12:12 pm

Jag med
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Zombicide kampanj!! Empty Sv: Zombicide kampanj!!

Inlägg  Chrille tor aug 20, 2015 7:19 pm

Ja det låter som en rolig idé!
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Till överst på sidan Gå ner

Zombicide kampanj!! Empty Sv: Zombicide kampanj!!

Inlägg  Micke tor aug 20, 2015 7:51 pm

I'm in!
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Zombicide kampanj!! Empty Sv: Zombicide kampanj!!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet