Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!!

2 posters

Gå ner

Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!! Empty Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!!

Inlägg  Danne tor apr 26, 2012 7:51 pm

Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!! Mapkampanj2

Länk till större Bild https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/196/mapkampanj2.jpg/

Kort Beskrivning

GUL Tyranid = Johan
Lila Tyranid = Makkan
Grön Orc = pontus
Röd Orc = Robin
Dark Angels icon = Micke
Blood Angels Icon = freddan
Spacewolf Icon = Jonas
Grey Knight Icon = Patrik
Necron Icon på sidan Redo to attack!! = Chrille
Raven Guard Icon på sidan Redo to Attack = Danne

Arme listor jag saknar för att få igång allt, Patrik, Jonas och Fredrik Se till att ni FIXAR DET!!!

Röra sig på kartan har beskrivits I en annan tråd men ska kort gå igenom det här igen..


Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!! Mapmovment

Röd Pil I botten skulle till exempel Vara G:3 till 2:H och innebära att micke och jonas skulle slåss..

Grön pil i motsatt riktning skulle vara 3:G till 2:G. Och det skulle inte bli någon fight eftersom G:2 är det ingen som är på mera än Jonas spacewolfs..

Röd pil numer 2 skulle vara 3:G till 3:E och skulle innebära att Jonas och makke slåss..

Grön pil numer två är 3:G till 4:E och det blir heller ingen strid

Svarta pilar är Olagliga Moves eftersom man måste ha 1000 Poäng för att anfalla dem...
_______________________________________________________________________________________________

Om ni har några frågor Ring mig.. ska be Jonas sända ut kartan på mail listan med så att alla har den...

Ni har till Lördag 18:00 på er att göra två drag

Exemple Jonas rör sig från G:1 Till G:3 och sedan till E:3.. Eller micke rör sig från 1:H till 3:H och sedan från 3:H till 3:C som är Robins område.. det är en helt legal förflyttning... Micke kan även röra sig från 3:H till antingen 4:E, 2:E eller till 2:C men han kan bara göra en move. Så från 3:H kan han attackera fyra områden.. Eller bara passivt röra sig till sitt eget område 2:H

Som sagt om saker verkar oklart hör av er..Lördag 18:00 är deadline.. Jag kommer att uppdatera kartan så att ni kan kolla vilka som ska fightas på söndag.


Senast ändrad av Danne den lör apr 28, 2012 4:46 pm, ändrad totalt 1 gång
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!! Empty Sv: Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!!

Inlägg  Danne tor apr 26, 2012 7:56 pm

Chrille Du är det enda undantaget du gör bara ett Drag, Eftersom du kan landa på någon så får du bara göra ett drag...

DU skriver bara vart du vill dyka upp. till exemple 2:E.... för att kompensera detta får du göra två drag nästa gång.. när de andra bara kan göra ett...


Senast ändrad av Danne den lör apr 28, 2012 5:24 pm, ändrad totalt 1 gång
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!! Empty Sv: Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!!

Inlägg  Danne lör apr 28, 2012 5:16 pm

Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!! Kampanjkarta2

Link större karta https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/214/kampanjkarta2.jpg/

Kriget är i full gång.. Efter att dragen kommit in så ser det ut som att vi har 3 Kampanj strider att utkämpa under morgondagen.

WAAAGH! HUROGSHK AVANCERAR FRAMÅT! Och slår in i sidan på the Grey Knights Positioner (2:B Pontus VS Patrik)

Belial, Master of Deathwing har hittat ett urgammalt tempel.. men vad han inte vet är att Nemesor Zhandrekh med sin Necron Warriors just vaknat ur sin Millenium långa slummer och är Redo TO STRIKE AND KILL ALL WHO TRESSPASS ON THEIR HOLY GROUND!! (2:H Micke VS Chrille)

Horder med Tyranids sprider sig över staden.. men deras framfart blir stoppad av Grimm Stillborn och hans Blodtörstiga Spacewolfs som fearlessly Stormar för att möta dem. Mellan 3:G och 3:E slår de samman Med stål, Klor och Bolter Fire!!! Vem som kommer trycka den andre tillbaka kan bara tiden utvisa hehe ( Jonas VS MAKKAN)
_____________________________________________________________________________________

Andra Nyheter från fronten

Raven Guard Landar med Drop Pod Assault på 1:D

Blood Angels Upprättar Command Positions I sector F

En hittills okänd Warboss Avancerar från Nord öst...

______________________________________________________________________________________

Jag Flyttade Robin och Fredrik eftersom de inte skickat in nått till mig.... Eftersom det är första turen etc ger jag folk lite slack men om man inte rör sig nästa gång så står man still där man är.....
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!! Empty Sv: Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!!

Inlägg  Chrille lör apr 28, 2012 10:54 pm

En liten edit bara. Jag glömde skriva det till dej Danne. Jag använder Nemesor Zahndrekh's profile men min charaktär heter "Nemesor Mentu of the Charnovokh Dynasty" Very Happy

Och det passar bra till kampanjen..

"Much of the territory once ruled by The Charnovokh Dynasty lies far to the galactic southeast and as a result, many of its dormant Tomb Worlds were devoured by the Tyranid Hive Fleet Behemoth while countless others have been ravaged in counterattacks against the Tyranids by the Imperium. As a result, the remaining systems of the Charnovokh Dynasty are many, but small and scattered."
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Till överst på sidan Gå ner

Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!! Empty Sv: Kampanj START Med Första Dragen På KARTAN KRIG!!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet