Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

4 posters

Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Danne mån okt 08, 2012 1:24 am

SHOCK AND AWE!!!!!
Namn: Warmageddon 2012
Datum: Lucia veckan och helgen 9-16 December, om detta funkar för majoriteten. Alla gruppspel bör vara klara till helgen. Vi börjar söndagen med att köra Fyra matcher (8man kvar) sedan 2 matcher (4 man kvar) sedan final och strid om tredje pris).
Regler: Steamroller
Poäng: 15pts en lista (så att alla kan vara med)
Smask: Lussebullar och Läsk under söndagen..
Priser: Förenings-Buddha I guld, silver och Brons.. med liten plint med datum/namn på turnering osv) för första andra och tredje pris.. (lite lik denna bild.. men med en plint under)
Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Happy-fat-buddha1



Upplägget kommer vara som följer.. (om vi blir 12 eller fler som anmäler intresse) Fyra grupper A,B,C, D (lottas) om 3 man vardera kommer att kämpa inbördes, 1an och 2an kommer att gå vidare. Om alla skulle vinna varsin match, får vi räkna poäng(enligt steamroller. Den som kom upp i sämst poäng under sin vinst blir utslagen). sedan är det A ettan vs C tvåan, A tvåan vs D ettan. B ettan Vs D tvåan, B tvåan vs C ettan. Vinnaren från AvsC möter vinnaren från BvsD och Vinnaren från AvsD möter vinnaren från BvsC. De två vinnarna ur dessa matcher går vidare till final och förlorarna får kämpa om 3e pris..

Detta system bör garantera att två från samma grupp kan komma i final om de är skickliga nog...

Gruppspelet avgörs från söndagen den 9 december(viktigt att man ser till att spela sina 2 matcher innan finalen den 16/12) och finaler spelas på söndagen den 16 december..

Jag kommer att agera funktionär under veckan och kommer att vara tillgänglig för alla fighter(förhoppningsvis mina egna med lolz) dock skulle det vara bra med en eller två man till som kunde hjälpa till (då de inte spelar sina egna matcher). Speciellt under söndagen (då en fight får avgöras i konferenslokalen av de första fyra)

Om intresse finns anmäl er genom att svara på denna tråd med vilket lag ni tänker spela (ni behöver inte avslöja armé listan)... Om vi blir 8 eller färre så kör vi slutspel direkt...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Jocke mån okt 08, 2012 7:37 am

skitkul Smile

var kan vi hitta steamroller-reglerna?
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Danne tis okt 09, 2012 12:43 am

Privateer press hemsida.. kan du hitta dem Jocke.. Vi har dem utskrivna i en pärm i lokalen också..

http://privateerpress.com/organized-play/steamroller-tournaments
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Jocke tis okt 09, 2012 8:19 am

kollade igenom som hastigast bara. jag tror vi måste modifiera tidsbegränsningarna lite. jag köper att det blir nödvändigt med någon typ av begränsning för att vi skall hinna, men på 15p nivån skulle tiden vara 21-39 min per match. alla är mer eller mindre nya och som vi spelar nu så tar slagen betydligt mer tid än så. jag är rädd att vi inte riktigt kommer att hänga med i det höga tempot. max 1h per match låter mer rimligt (speciellt eftersom vi inte lär spela mer än 3-4 matcher var).

jag förutsätter att vi stryker alla regler om vilka modeller som är tillåtna/icke tillåtna (dock skulle jag gärna ha kvar kravet om målade gubbar. det är ju trots allt bara en 15p lista). vad mig anbelangar så kan man använda vilka modeller som helst bara de är coola och man talar om för motståndaren vad dom skall föreställa (jag kommer bara att ha originalmodeller, men jag hatar på princip förbud mot att använda modeller från andra tillverkare eller hemmabyggen).
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Jocke tis nov 13, 2012 12:50 pm

kollade igenom reglerna igen lite mer noga.

det finns en djävulusiskt massa olika scenarios. får jag föreslå att vi väljer tre eller fyra stycken (beroende på hur många matcher vi kör) på förhand så att alla kan läsa igenom dom ordentligt, och kanske även provspela några gånger så att vi alla vet hur själva scenariot fungerar innan vi kör igång. det krävs ju en helt annan spelstil för att ta objectives än vad det gör för att köra caster-kill.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Jonas mån dec 17, 2012 10:20 am

Vem vann turneringen!? Borde posta åtminstone bat. Rep för finalen. Man är ju nyfiken!
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Micke mån dec 17, 2012 2:24 pm

Jonas skrev:Vem vann turneringen!? Borde posta åtminstone bat. Rep för finalen. Man är ju nyfiken!

Det var jag som vann. Eller ja "vann", Jocke hade den matchen men placerade sin caster lite olämpligt så Beast-09 kunde få en fin 11" charge och klyva honom på mitten med två fina svingar med sin jätteyxa. Razz

1:a Micke
2:a Jocke
3:a Magnus
4:a Chrille

Danne "vågade" inte vara med utan var linjedomare. Very Happy
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Jocke mån dec 17, 2012 3:24 pm

vi kanske skall tillägga att min mangler precis missade att finisha din caster turen innan? Laughing

Men micke och jag möttes två gånger, och han vann båda, så jag får väl gratulera Razz

Lite synd att inte fler kunde vara med, men jag hade i alla fall jäkligt roligt. hoppas vi kan göra det flera gånger.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Jonas tis dec 18, 2012 3:33 am

Grattis till vinsten! Shit, hur känns det att vara "master of the lokal" då Wink

Jag är gärna på en ny turnering. Sr2013 kommer väl snart?
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Micke tis dec 18, 2012 10:06 pm

Nja, det känns inte direkt så jättemäktigt då jag som sagt "vann" tack vare att Jocke tabba sig och hade oturen att inte lyckas slakta lilla eSorscha rundan innan. Men det ska bli kul i vår om vi kan få ihop iaf 8-10 pers. Smile
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Danne tis dec 25, 2012 5:32 pm

Micke skrev:
Jonas skrev:Vem vann turneringen!? Borde posta åtminstone bat. Rep för finalen. Man är ju nyfiken!


Danne "vågade" inte vara med utan var linjedomare. Very Happy

Jag ville inte att ni alla skulle springa hem gråtande som Chrille... räckte med att Magnus blängde ont på mig, när han mötte min Nya Menoth styrka efter att finalen var klar... hehe .. men grattis Micke.. varit så sjukt mycket att göra i runt Julen att jag inte hunnit med att posta nått..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012 Empty Sv: Förenings Turnering! Shock and Awe! Warmageddon 2012

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet