Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nytt stor bygge på gång.. men jag vill ha lite feedback först.

2 posters

Gå ner

Nytt stor bygge på gång.. men jag vill ha lite feedback först. Empty Nytt stor bygge på gång.. men jag vill ha lite feedback först.

Inlägg  Danne mån jan 21, 2013 1:55 am

Som sagt vi bygger ju lite nya saker hela tiden och fixar klart halvfärdiga saker o.s.v.

Men Tyvärr känns det som att efter en kort stund är vi tillbaka och spelar på tre till fyra kullar + fem hinder och en skog. Trots att Warmachine stödjer ett Terräng tätare spel, så tycks de flesta föredra att spela på öppen äng med så lite grejor i vägen som möjligt. Personligen tycker jag detta är synd. Eftersom det finns så mycket regler för extra damage, om man ramlar ner för saker eller blir slammad in i grejor + pathfinder, shallow water, som släcker warmachines etc, dränker folk med mera.. höjd bonusar och line of sight som kan bli blockerad. Tycker jag att vi borde utnyttja detta mera. Vi är alla lite skadade av hur fattigt Warhammer fantasy och 40k var i detta avseende, men nu när vi äntligen har regler som funkar för att implementera mera Terräng i våra fighter borde vi inte utnyttja det mera?

Anledningen är att jag funderar på att bygga Klart Borgen som vi har. Men för att göra detta måste jag konstruera ett helt Spelbord efter Warmachine mått. Jag måste Mäta så att det går att spela alla Steamroller scenarion på det etc. Detta är rätt mycket jobb (men kan bli hur jävla häftigt som helst när det är klart). Men det är total meningslöst om vi två veckor senare är tillbax och spelar på 3-4 kullar. 2-3 hinder och en skog...

Så min fråga är finns det intresse för att spela på ett komplett bord? alla lösa delar som skogar, murar, stora stenar kommer att vara löstagbara. För att kunna göra vissa modifikation på detta spelbräde. Borgen kommer att utgöra en stor del av spelbrädet, kommer göra en flod som flyter tvärs över hela brädet och en bro att korsa den på, plus ett shallow water vadställer eller två. Kommer finnas plats för skogar(två utskurna områden där de kan placeras).

Chrille håller också på med en stad.. men om det inte finns intresse för den här typen av spelbord(de hamnar på hyllan snabbare än snabbt). så tycker jag inte vi ska lägga någon tid på att bygga dem. Även om jag personligen skulle tycka att det var roligt..

Så vad tycker folk? är kullar och Hinder och en skog allt vi vill ha på Borden eller finns det intresse för mera komplicerade Terräng scenarion?

Ps.. kommer ta upp detta på årsmötet om två veckor också..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Nytt stor bygge på gång.. men jag vill ha lite feedback först. Empty Sv: Nytt stor bygge på gång.. men jag vill ha lite feedback först.

Inlägg  Robin mån jan 21, 2013 2:16 pm

Mera terräng till folket!! Dom som vill ha öppna ytor kan ta en gräsmatta å sätta sig på golvet i korridoren!

Robin

Antal inlägg : 20
Registreringsdatum : 12-03-19
Ålder : 39
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet