Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag...

3 posters

Gå ner

Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag... Empty Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag...

Inlägg  Danne tis mar 27, 2012 9:35 pm

De som är intresserade av en personlig hyllplats i lokalen får lov att komma ner till lokalen senast fredag och fixa I ordning den. Fredag måste vi städa upp och se till att Lokalen är spelklar inför helgen.

De som har platser nu är
Fredrik
Jonas
Chrille
Vallentuna hylla

Vi har två platser till för de som är intresserade.. vi kan göra flera men då får folk komma ner och hjälpa till och ordna plats själva..
Jag och alla som är I lokalen på fredag kommer att städa upp.. Ta bort skyddspapper, ställa borden på plats, fixa till målarbordet/en, damsuga etc...(vore bra om vi kan få fram ett till målarbord innan dess med) vi kommer bara ha En permanent sittplats för Figurmålning efter det att fantasy bordet är klar-målat. Eftersom spelborden är målade kommer det vara väldigt viktigt att om man sitter vid dem inte dräller utan täcker upp ordentligt. Det bästa vore om vi bara använder dem om vi kör målarkvällar. Den bästa lösningen för de som vill måla i Lokalen är att vi fixar ett bord till. Då har ni två permanenta platser med möjlighet om ni tränger in er att sitta fyra. De som berörs av detta är Fredrik, Jonas, Makkan och Chrille om det är någon fler som vill måla regelbundet i lokalen får ni säga till dem och lösa det. Det går att tränga in sig så att fyra kan sitta. Jag och Freddan testade detta igår.

Jonas föreslog att vi köper stora spånplattor och lägger under borden så vi slipper fixa golvet om vi råkar spilla färg. Vi får köpa dem på byggmax.

Vet att makkan och Patrik kommer att vara i lokalen på fredag och vi kommer att rensa upp, men om någon fler vill komma förbi och hjälpa till så vore det nice Smile.

Föreningen Kommer att lägga ut pengar på en damsugare och sopskyffel så vi kan hålla rent..

Det är snålt om lampor också, så om ni har några bordslampor eller vill införskaffa en så bör ni göra det, om ni planerar att ha en hylla och utnyttja lokalen för målning. Är för mörkt just nu för att kunna måla Figurer om Man inte har en Bordslampa. Vi har bara två, den ena är Chrilles och den andra är freddans och andra kan inte räkna med att de finns tillgängliga om de kommer ner för att måla, Eftersom de båda kommer att använda sina sprutor och vara i lokalen en hel del... Makkan har donerat Ett bord till föreningen men ni behöver ett till...
Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag... Hansy
fredrik har köpt denna (bild ovan) på clas Ohlson och är rekomenderad, chrille har också en lampa. Så min Rekommendation är att ni som planerar att måla i lokalen på en mera permanent basis fixar så att ni har eran hylla och Plats att måla på och belysning. Jag Jobbar inte och är pank och kan tyvärr inte fixa detta åt alla sorry. Det kommer helt enkelt vara upp till var och en att ordna så att de har vad de behöver för att kunna arbeta i lokalen. De flesta har redan gjort detta...

Ps: Jag kommer tillsvidare att ha kvar mina saker I mitt gamla rum.. Finns helt enkelt inte plats I den nya lokalen för mig också. Går inte om jag ska trängas där med. Så jag har tjatat till mig att få sitta kvar. Detta är det enda jag kan hjälpa till med så att ni får mera plats i lokalen. Men om man vill måla i lokalen måste man själv hjälpa till att fixa så det är möjligt. Man kan inte kallt räkna med att det ska finnas plats och belysning och bord om man inte sett till att det finns där själv. Det betyder att Fixa skydd för golvet(spånplattor, mera lampor och ett till bord).

De personer som detta framförallt vänder sig till är:

Fredrik
Chrille
Jonas
Makkan
Alla som vill utnyttja lokalen för målning på en mera permanent basis, ha en egen hylla etc (Detta berör inte de i föreningen som kanske kommer förbi Ibland och som har en annan plats de vanligen målar på, personer jag vet målar på annan plats, Micke, Johan, Janne, Jocke, Pontus och Robin). Alla är såklart välkomna att komma ner och måla när man vill. Men då löser vi det från fall till fall. Däremot ser jag att vi måste ordna så att de som vill måla permanent Har Belysning och bord även om alla skulle dyka upp samma dag.
Som det ser ut nu funkar inte det. Och då har jag räknat med att jag själv inte sitter i lokalen. Folk kan ju förstås måla i halvdunkel och på golvet men jag ser inte detta som någon lösning.

Lista på vad som behövs så att man inte kommer ner till lokalen och inte kan måla för att någon annan han dit före.

2 Lampor
två stora spånplattor
Ett till bord
Sprutlåda (om vi ber janne snällt kanske han kan göra en I plast åt oss på jobbet)

Om vi inte fixar detta finns det stor RISK att alla inte kan använda lokalen till att måla sina Arme. Detta vore sjukt synd tycker jag.
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag... Empty Sv: Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag...

Inlägg  Jonas ons mar 28, 2012 9:52 am

Jag har en lysrörsarmatur som är ca 1,5 m lång som jag ska ta till lokalen när jag hinner. den har en vanlig kontakt och måste hängas upp i taket. Sladden till denna kanske blir lite i vägen men den kanske kan hängas upp på något bra sätt. Jag tänkte att den kanske kunde hänga över spelborden.

Det finns även ett uttag för en vanlig taklampa i lokalen så om någon har en över är det bara att ta med.

Om ingen hittar ett bord kanske vi bara kan ta ett par bockar och en skiva som temporär lösning. Träbockarna på K-rauta kostar 65 kr styck och på Jula 79 kr st. Skivan kanske vi kan ta från en av de som Johan hade (om de finns kvar?).

Dammsugare kan vi köpa på rusta för 299 kr om vi inte vill ha en bättre. Jag kan försöka se om jag har tid på fredag att köpa dammsugare och sop/skyffel (49 kr rusta).


Om vi kan flytta alla frigolit lådor till "annan" plats så har vi ytterligare en hylla. Jag vet att alla skulle kunna få en hylla om man önskar. Det gäller bara att dela upp hyllorna i ytterligare nivåer alt. att man delar på en hylla. Plats finns det för alla.
Bästa vore om vi fick bort hyllan från golvet och satte bord längs den väggen för maximal utnyttjande av den plats som finns. Kanske i framtiden...
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag... Empty Sv: Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag...

Inlägg  Danne ons mar 28, 2012 10:13 am

Att få bort hyllorna och att ha konsoler på väggarna vore det bästa helt klart. Men för att få till en så bra lösning som möjligt innan dess måste vi Fixa till det. Och det går att fixa hyllplats åt alla men de som vill ha måste säga till så att vi kan röja plats.. Just nu är det väldigt trångt om utrymme Sad. Anledningen att jag tog upp detta är att jag räknade på hur många vi blir idag till exempel. Jag, freddan, Jocke, makkan och chrille kommer att vara i lokalen idag. Vi kan fortfarande utnyttja det omålade fantasy bordet.. men det kommer bli tight med belysning No. Och med bara en riktigt bra plats för att måla figurer på. Belysning är dock det största problemet som vi står inför idag...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag... Empty Sv: Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag...

Inlägg  JanneTheMachine ons mar 28, 2012 5:42 pm

jag ska ta o försöka fixa sprutlåda tills på fredag. då hade jag tänkt komma ner o hjälpa till om jag mår bättre
JanneTheMachine
JanneTheMachine

Antal inlägg : 30
Registreringsdatum : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag... Empty Sv: Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag...

Inlägg  Danne ons mar 28, 2012 9:52 pm

låter bra Janne, tackar för det. Makkan Fixade en extra lampa idag med. Så det är bättre ljus i lokalen nu.. Jonas kommer fixa ner takbelysningen med.. så allt vi saknar nu är ett till Bord för målning... Makkan kanske kunde fixa ett till bord.. så vi får hålla tummarna att det går vägen..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag... Empty Sv: Hyllplatser I lokalen och Städning på fredag...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet