Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

+8
Micke
DriverMonkey
Martin
Marcus
Johan
Chrille
Jocke
DanielBerg
12 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Avalanche tis sep 24, 2013 9:37 pm

++ Incomming transmission ++
║▌║█║▌│║▌║▌█║▌║█║▌│║▌║▌█
*Heavy disruption*
...rerouting signal

ComLink online.


... I repeat This is ...tle Barge - Mem..to Mori ... of ... Phant...
.. ... answering ... dist.ess call... hollow sword ... heavy losses... Battle brother... Ange... Gelidus... ... dead ... returning. A.t.a... ... hours
Repeat... Sending broth... Angelius... lanche Gel... All ... ... dead... hours until your de...
Avalanche
Avalanche

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 13-08-12
Ålder : 45
Ort : Järfälla

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  DriverMonkey tis sep 24, 2013 11:59 pm

The moment the thunderhawk dropship landed, Suriel were to leave the shuttle in a hurry. The samples he had acquired needed storage before he left for the next battle, and the med-bay of The Thunder's Word was more then capable of handling such. And, once in the med-bay, he would be more then capable of tending to the wounded with his own equipment and that of the establishment's.

DriverMonkey

Antal inlägg : 51
Registreringsdatum : 13-07-16

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Marcus ons sep 25, 2013 9:46 pm

Inne i träningsrummet är det tyst. Även om det är full aktivitet på Thunderers word är alla just nu upptagna med annat. Vectron tittar sig omkring och ser att rummet är välutrustat för alla hans behov. Tidigare fick han vård från de mycket kompetenta tjänarna och han känner sig redan mycket bättre. Men det är ingen idé att sitta rastlös och invänta information om återtagandet av the Sword. Kapten Marius förväntar sig att han och hans bröder kommer till undsättning och då är det bäst att vara i god kondition.

Vectron tar fram några vikter.


- Ett, två lyft!
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Martin ons sep 25, 2013 11:24 pm

Carnak stepped onto the cold metal floor of the Thunders Word. All his brothers had broke up to tend to their own duties. He'd closed the vox and the helmets auto senses from his brothers bickering aboard the thunderhawk. Orders were clear; rendezvous, treat wounds and resuply.
If the others actually showed such spirit and rage as they did against eachother aboard the thunderhawk then the tyranids wouldn't have been a threat at all.
He joined brother Suriel as they headed to the medbay, he wasn't much for company but at least they had something in common. The sanguinary priest knew more about his condition than anyone else on the ship and therefor he trusted him.
His arm hurt like hell, it'd been a while since he ran dry on the painkillers. But centuries of dicipline had tought him not to show it. A couple of serfs couldn't help but to stare at his ruined arm and one of them actually fainted.
They entered the medbay and the stationed apothecary looked up from his duties, his optics scanned the service tags of the new arrivals and looked at Carnaks arm

 
-Brother Carnak, I was informed of your arrival. I heard what happend down there. Unfortenatly it seems you have to sit out the boarding action. It will take a couple of days of stimulant treatment before your limb will be ready to accept a bionic.
 
-Brother apothecary, I respect your knowledge and I respect your honesty but this is a fight I won't miss. Our brothers aboard the Hallowed Sword needs us and every able space marine is requiered. I can stil fight but I need a quick replacement of my arm, I will come back here for proper treatment once the Sword has been secured.
 
Seeing that Carnak wouldn't take no for an answer the apothecary nodded.
 
-I hope your stubborness won't see you killed or jeopardize the mission brother. Very well, I'll see what I can do.
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  DanielBerg tor sep 26, 2013 2:20 pm

Dwar smiled, he knew of the honoured brother that shared his chapter. Being a bit annoyed at the minor infight among his brother-marines, but the conflict seem to put aside, for now. He lays a hand on the wall and feel the machine humming, everyshake and binary code slipping through its engines and systems. His modifications had held, bringing a smile of pride upon his lips.

"A Salamander Champion, I have seen him in battle and among the championships held.
A bit unexpected to meet a brother so early. I have never been aboard the ship myself, I'd expect the forge and medical bay to be at the finest quality We can smith."


Smiling again, turning to Carnak.

Be calm Flesh Tearer, I will forge you a fine arm for you to smite the foes of the Emperor.

All most spitting out the word foe, as given an insult to be said so close to the Holy Emperors name.
Checking his gear and leads Magos Vyakai and engineer Rou of the Thunderhawk. Greeting the serfs and ask for directions for the armoury and local techmarine workstation. Putting a hand on the thunderhawk, looking over its damage.


"Good girl..."


Senast ändrad av DanielBerg den sön sep 29, 2013 1:00 am, ändrad totalt 1 gång
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Micke tor sep 26, 2013 9:57 pm

Raziel remain seated during the heated discussions, listening to his fellow brothers of the Deathwatch. As the thunderhawk dock, Raziel stands up and starts to walk to the entry hatch.

Raziel make a brief halt at brother Joshua.

- Brother, I'm with you on this one. Vengeance and retribution should always be delivered swiftly. There is no time to waste here, I'm heading for the training room. I have an urgent matter to discuss with brother Vectron.

Raziel quickly exits the ship and proceed to walk to the intended destination.
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Martin tor sep 26, 2013 10:54 pm

You have my thanks brother Dwar. To have an artisan such as yourself in my company, and if what they say about the salamanders skills at the anvil is true I am indeed put in good care.
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Marcus tor sep 26, 2013 11:24 pm

Vectron pustade ut och satte tillbaka vikterna. Styrka i alla ära (för stark måste en broder vara om han ska lyckas i sin övertygelse) men han hade lärt sig att tyraniderna kunde han inte besegra med styrka allena. Han kände att han behövde sträcka på benen och återigen (som så många gånger hemma på Highcastle) öva på sin smidighet. Segraren är inte bara stark, han är även anpassbar till den situation som uppstår. Med den tanken stegade vidare i rummet för att förbereda några nya övningar.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Magnus fre sep 27, 2013 12:05 pm

Joshua tar sig till komandobryggan och ställer sig, i manöverställning, utanför och inväntar Mordicais ankomst.
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Jocke fre sep 27, 2013 12:29 pm

Nesadrite hurries to the medical bay so as to quickly be able to assist his damaged brothers. He sends a serf to get those he knows are injured to the medical bay for quick treatment.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Johan fre sep 27, 2013 3:44 pm

...Därmed åberopar vi maskinguden
Därmed helar vi det som söndrats


Maskinprästerna sänker sina huvuden i gemensam hymn - ett monotomt, metalliskt brummande. Mordecai står i mitten av ett hav av servitorer, elkablar och maskinpräster. Ett flertal slangar är inkopplade till hans sida, och dränerar krigaren på resterna av den infektion som tyranidkrigarna implementerat i sina vapen.

En av prästerna tar skålen med ceramisk massa från en lobotomerad servitor, och smetar ut den över ojämnheterna i rustningen. Kören av maskinpräster stegrar volymen på sin binära proto-hymn till Omnessian, innan de plötsligt vänder sig om och fortsätter till nästa stridsbroder. En servitor slipar bort ojämnheterna i rustningen medans en annan börjar koppla loss kablarna från rustningens Power Unit. Mordecai rycker till då en stöt av energi leds genom hans kropp. Rustningens ande har vaknat, och trånar efter sammandrabbning.

På väg upp till bryggan skickar Mordecai iväg ett par voxmeddelanden till sina medbröder;

++Broder Vectron. Jag har behov av din närstridsexpertis. Möt mig på bryggan omgående.++

++Broder Nesadrite, Mordecai här. Kapten Pellas har begärt att få möta dom båda stridsledarna från Tantalus. Har ni möjlighet att sammanstråla på bryggan?++

Hiss-slussen öppnas och Mordecai stegar ut i korridoren.

Broder Joshua. Jag misstänkte att jag skulle finna er här.
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Micke fre sep 27, 2013 4:00 pm

Brother Raziels enters the sparring area on the frigate Thunders Word, he can instantly see that Brother Vectron is fighting with a training servitor. He walks up to the Storm Warden Assault Marine and interupts the sparring.

Hail Brother Vectron! I was mighty impressed by your vigor and agility on the battlefield, being able to fend of multiple foes by dodging their attacks. So I have a task at hand for you, teach me to better fend myself against the enemies of the Emperor.

Raziel silently awaits a response from the Assault Marine.
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Marcus fre sep 27, 2013 5:45 pm

Ett, två, tre.... attack! Servitorn attakerar Vectron men han gör en smidig undanmanöver och hamnar bakom den. Hade detta varit ett skarpt läge hade han genast slagit om från försvar till attack och avslutat striden. Men nu är det inte skarpt utan en övning och istället gör han sig redo för att återigen undvika Servitorns anfall. Däremot kan han inte undvika att nudda den lätt med sitt övningssvärd, han måste ju markera att han inte bara hade undvikit attacken utan även satt sig i ett överläge.

Ur ögonvrån ser han hur Broder Raziel kommer in i rummet och med bestämda steg går mot honom.

- [Raziel pratar]

Vectron blir förvånad och tappar för en sekund koncentrationen på Servitron som ännu en gång attackerar honom och nu träffar honom på armen. Han grymtar till och tecknar ett avslut på övningen.

- Hail Broder! Först vill jag tacka dig för att du förtjänstfullt säkrade landningszonen och för att du såg till att kalla in vår thunder hawk i precis rätt tid. Med det sagt skulle det vara en stor ära för mig att få hjälpa dig att utveckla dina färdigheter i strid. Denna uppgift tar jag på mig och jag lovar att göra allt för att du ska kunna utveckla dina färdigheter.

Vectron synar sin broder uppifrån och ner. Det här är första steget att komma närmare mina nya bröder tänker han. Broder Raziel är inte direkt den mest öppna brodern och det här är ett bra sätt att komma honom närmare.

- Broder, eftersom vi har kort om tid föreslår jag att vi påbörjar träningen redan nu. Jag har lärt mig att nyckeln till en god närstridsförmåga är att kunna förutse vad din motståndare tänker. Olyckligtvis fungerar detta bäst mot människor eftersom vi har lättare att läsa dem än dessa Xenos. Däremot finns det någonting universellt som alltid fungerar och det är ben och magstyrka.

20 minuter senare

Efter mängder med sparkar på höger ben tänkte Vectron att han och hans broder nu skulle byta till vänster. Raziel var vid mycket god kondition och Vectron kände ingen tvekan om att hans broder skulle kunna undvika både den ena och den andra attacken ännu bättre än vad han kunnat tidigare. Precis när Vectron skulle påtala bytet av ben hörde han hur hans Voxcom signalerade.

++Meddelande från broder Mordecai++

- Ah, broder Raziel jag behöver avvika från vår träning. Broder Mordecai har bett mig närvara vid bryggan omgående då han behöver min närstridsexpertis. Eftersom han är Alphabroder kan jag inte neka honom hans önskan. Men jag ska inte låta detta hindra mig i mitt åtagande gentemot dig. Får jag föreslå att du nu byter ben och gör lika många på det vänstra. Efter det kan du gå över till situps. Nyckeln där är att göra hävningarna även åt båda sidorna över knäna. Jag tror nog att 500 stycken över varje knä och 500 stycken i mitten ska räcka för idag. Jag lovar dig att jag ska hinna ikapp dig.

Med de orden gjorde sig Vectron redo för att ansluta sig till broder Mordecai.

++ Broder Mordecai, jag har uppfattat ditt meddelande och kommer att ansluta mig till dig omedelbart ++
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Marcus fre sep 27, 2013 10:07 pm

Hissen öppnas upp till rummet utanför kommandobryggan och Vectron samlar sig själv och stiger ut. Han känner en viss stolthet i att han har blivit kallad då han är den senaste brodern att bli rekryterad till the Hallow sword manskapet men han vet också att det kan bero på att deras andra assault marin broder Carnack är allvarligt skadad och behöver vistas en längre tid än honom hos apoketarna och prästerna. Han kommer dessutom att behöva en ersätta sin trasiga arm.

Direkt när han stiger ut ur hissen ser han broder Joshua och broder Mordecai stå och vänta.

- Hell broder Joshua. Vectron nickar åt Joshua
- Hell broder Mordecai, jag har infunnit mig efter din önskan och ställer mina färdigheter till ert förfogande.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Johan fre sep 27, 2013 11:58 pm

Broder Vectron. Jag vill först och främst klargöra att jag frikallats från min status som Alpha i enlighet med det heliga kodexets dekret. Du är således här på begäran av en medbroder. Kommandostrukturen är, som ni kanske förstår...lite komplicerad just nu.

Mordecai kastar en kort blick mot broder Joshua, innan han fortsätter.

...men jag känner ändå ett ansvar att upprätthålla vår organisation. Kapten Marius Avincus hyste stor tillit till min erfarenhet, och jag ser det som min plikt att leda vårt kommando genom denna kris. The Hallowed Sword är i nöd, och vi inväntar nu ytterligare information från kapten Pellas. Vad som står klart, är att vi förbereder en bordningsaktion för att återta The Sword. Detta innebär trånga passager, bioskulpterade fiender och så er specialitet - närstrid. Säg mig, Vectron. Har ni tidigare erfarenheter av bordningar?
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Marcus lör sep 28, 2013 10:50 am

-Broder Mordecai, även om kommandostrukturen är komplicerad är du min seniora broder, du är en veteran i kriget mot tyraniderna och kapten Marius satte sitt förtroende till dig. Innan kapten Pellas klargör kommandostrukturen kommer jag att stå vid din sida och lyssna till ditt ord då jag litar på ditt omdöme.

Vectron tar ett andetag innan han fortsätter.

- Svaret på din fråga är ja. Jag har viss erfarenhet av att bordningar. Även om alla erfarenhet inte nödvändigtvis härrör från bordningar skepp till skepp. Jag har exempelvis varit med vid Port Mad dog där jag och mina bröder höll piraternas dockningsstation under tre dagar medan vi reparerade vårt skepp. För att säkerställa att vi kunde hålla dockningsstationen var vi först tvungna att slå ett slag mot deras befälhavare och förvirra dem.

- Samma princip skulle nog kunna fungera här. Vi kan skapa ett brohuvud där vi kan hålla ställningarna. Med brohuvudet kan vi sedan landa fler och fler trupper och då till sist övermanna fienden. Men för att planen ska fungera behöver vi först slå ut the swords försvarssystem. Vi vill inte bli beskjutna under aktionen. Därför skulle vi behöva få kontakt med kapten Marius och våra försvarande bröder. Om de kan stänga av försvarssystemet och ge oss en bra dockningsplats ska vi nog kunna övermanna fienden. Jag säger självfallet inte att det kommer att bli lätt men det är den bästa idé jag kan komma på. Broder Raziel och Broder Opthalmitus skulle med hjälp av sina heavy bolters och PDF soldaterna vi räddade kunna hålla brohuvudet. Därifrån kan vi sedan avancera och sluta upp med kapten Marius.


Senast ändrad av Zaroff den lör sep 28, 2013 9:05 pm, ändrad totalt 1 gång
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Chrille lör sep 28, 2013 6:27 pm

A few minutes after Brother Vectron's arival Brother Uriel steps out of the elevator. He approaches his brothers.

"Brother Mordecai, Brother Vectron, good to see your wounds have been tended to."

He glances suspiciously at the Dark Angel and gives him a slight nod.

"Brother Joushua"

He turns back to Mordecai.

"Any word from the Commander?"
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Magnus lör sep 28, 2013 7:42 pm

Joshua nickar stelt åt Mordicai, men säger ingenting till brodern. När Vectron kommer Nickar han betydlig vänligare. Han blandar sig dock inte i samtalet, men hostar till när Mordicai säger "erfarenhet". Uriel får ett något mindre stelt mottagande än Mordicai...men inte mycket... De blå håller samman, jodå, det vet man ju...
Han lyssnar till Vectrons plan. Den är klok, förvisso, men det finns plats för förbättring...det finns det alltid. Han tilltalar Vectron


Broder, din plan är god, och om målet är att endast rensa skeppet från Xenos, skulle jag gladeligen ställa mig under ERT befäl

Här sneglar han år Mordicai

och sätta den i verket. Även om risken att vi blir pinnade själva och hamnar i en försvarställning istället för en attackställning är stor.
Men nu är det inte så, vårt uppdrag måste ses som tudelat, och vår första prioritet måste vara att undsätta Kapten Marius. Således skulle jag föreslå en uppdelning av oss. En grupp bör göra som ni säger, ta med er gardesmännen och slå hårt och mycket högljuddt... menigen är att de skall bli upptäkta och dra till sig så mycket uppmärksamhet som möjliigt. Medan den andra gruppen angör the Sword från ett annat håll och genast söker att finna Kapten. När han, och våra resterande bröder, har undsatts kommer de att gå till undsättning av den första gruppen och på så sätt få dem i en gripklomanöver och krossa dem.


Han tittar på Mordicai och sedan tillbaka på Vectron

Men jag är säker på att broder Mordicai har en ännu bättre plan, så det är bäst att vi lyssnar på honom.
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  DanielBerg lör sep 28, 2013 11:35 pm

Dwar nods to Carnak and bows honourably in thanks, before moving towards the closest Manifactorium, intent on working with the Datacore and retreiving Magos Vyakai mind, making him fully functional again. Though after a couple of hours the Magos was still the same, repeating himself over and over. He gave the responsibility over to the current techmarines there. Hoping they can figure out, them being more knowledge in their lore than him. He heard Mordicais call and went to the others.

Dwar moves into the gathering, being able to hear Vectrons and the other's talk for quite a while. Greeting them with a heartfull stomp to the ground, giving them all a respectful bow with his head. Though he seems pre-occupied with putting together a broken Auspex with his hands.

Brothers! I see and hear that the planing is fully on the way, I have been working on breaking the code of the Datacore, though it will take some time. Magos Vyakai, the one we saved, seem to have put his own in print on it. Hard to break with the Magos currently unconscious.
I will request the intricate plans from the Brother-Captain, the most efficient aproach and boarding points will most likely be shown to us. Of course, that is depending on the vital mission of our brothers still on The Hallowed Sword.
I can't but agree with Joshua, the two teams operating under communication of our Brothers there, will give us a much needed tactical advantage over the mindless pestilence that is the Tyranids. Essentially we should at least have four teams on different levels doing their objectives and wait for our arrival to support them in the Cleansing of the Hallowed Sword.


He seem mildly amused by the behaviour of his brother-marines, giving himself a mental note to write about this in his studies later on.
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Johan sön sep 29, 2013 3:02 am

Mordecai lägger ena handen på broder Joshuas axelskydd och säger med en allvarlig, men välmenande stämma:

Tygla er bitterhet, broder Joshua. Den klär er illa och jag har varken tid eller humör för era lekar. Ja, er manöver är taktiskt riktig...om vår fiende vore Tau. Men strategiskt? Nej. Broder Vectron har gjort en korrekt observation av situationen. Vi kämpar inte mot enskilda bestar eller regementen. Vi kämpar mot The Hive Mind. Om det var något vi lärde oss av Macragge så var det att sluta se svärmen som individer. Varje passant och rokad utförs mot en fiende som agerar som ett och samma väsen.

Ni inser kanske då, vilken dårskap det vore att applicera samma taktik som vi nyttjade på Tantalus under vår operation för att återta The Sword? Svärmen skulle genomskåda er stridslist i samma sekund som er "avledande" manöver angjorde The Sword, och i ett drag så har ni halverat vår stridande kapacitet - och tänt ett fyrbåk för The Hive Mind var den kan hitta kapten Marius.

Nej, jag säger att vi följer broder Vectrons plan - och slår till mot fienden som en enad näve. The Sword är inte försvarslös. Våra bröder finns ombord och jag är säker på att de just nu gör sitt allt för att förbereda vår ankomst. Låt oss vara hammaren!
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Marcus sön sep 29, 2013 9:41 pm

- Bröder bröder, jag vill poängtera att min idé inte är en färdig plan och att den självfallet är öppen för kritik och granskande. Jag tror absolut att det finns flera förbättringar som kan göras och vi måste självfallet börja med att se över vilka färdigheter vi själva besitter. Om vi inte kan uppmana tillräcklig eldkraft kan vi inte skapa ett brohuvud men det bli likväl meningslöst att försöka skicka in räddningsteam om vi inte har tillräcklig kunskap om strid i trånga utrymmen.

- Jag tycker att vi ska fortsätta att diskutera våra olika möjligheter men då jag är ny ombord på The Hallowed Sword behöver jag en karta för att kunna se vilka strategiska positioner som vi behöver säkra för att ha möjlighet att fördriva tyraniderna. Dessutom tror jag att Kapten Pellas kan bidra med vital information i frågan. Men bröder låt oss gemensamt komma fram till en strategi som vi sen kan hålla oss till. Var och en för sig är vi förvisso starka men om vi sluter oss samman blir vi en näve som vår fiende inte kommer att kunna stoppa.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Pellas Mir'san. mån sep 30, 2013 1:22 am

The Command bridge door, of the Thunders Word, opens. Champion Brother Pellas Mir’san steps out into the corridor. His ashen-skinned visage cast in shadow, and his eyes glinting with cold menace. The Artificer Power armour he wears makes almost no sound as he moves forward, his Cloak, as black as night, flickers behind him. He does not look happy…

- STAND BACK! Be silent! Be still!  The Purging of the foul Tyranids is at last at hand. The hour of Doom is here. All Xenos that have infested the Hallowed Sword will now face the light of the God Emperor, and they shall all be cleansed. Crushed between the hammer and the anvil!

Pellas Mirs’san glares at those present

We have no time for your petty squabbling, Now follow me!

He walks past everyone in the corridor, his armoured boots, echoing in the dead silence. As he walks past the last man in the assembly.. he starts to speak;

- Brother Mordecai I am relieving you of command for now, I have decided that this mission needs a clear and objective mind to be successful, you are to emotionally invested, and it is showing. Therefore I’m placing Brother Dwar in charge of Strike Team designation “Reptile Rex”. I do however understand your plight, I would probably feel the same way if my Commander, and chapter brother was in dire straits. So I will grant you the honour of carrying the Deathwatch banner of the Jericho reach into battle, do not let it fall brother!
I will personally, and in consultation with Brother Dwar pick the remaining members of your team. We have been in communication ,and he is informed of the situation


Mir'san, looks to his side and makes a confirming nod towards Dwar. Both Salamanders exchange a look of respect, towards one another. Then Mir'san turns to the Dark Angel;

- Brother Joshua, As I understand it you did not suffer any grievous wounds on your last mission?  You will lead an infiltration vanguard team, through one of the airlocks of the Hallowed sword. Your primary mission is to locate any survivors, and rally them in the defence of the Hallowed Sword strike Frigate. Take brother Raziel with you, like you he did not sustain many injuries during the fighting on Tantalus. If we can spare anyone ells for this highly dangerous mission I will let you know. Your kill team designation is “Atrabilious Snake”, and remember: On the Anvil of War are the strong tempered and the weak made to perish, thus are men's souls tested as metal in the forge's fire.”

You follow Pellas Mir'san down to the ships armoury both teams are requisitioned 45pts for this mission, And Brother Mordecai will carry the Deathwatch banner..

You will use the Thunders Word’s, Caestus assault ram for this mission,  Raziel and Joshua will drop out before impact and land on the hull of the Hallowed Sword and will proceed, to the Airlock, to start their infiltration mission. Going in from the top of the vessel, while Kill team “Reptile Rex” will breach the hull from the side and take on the brunt of the enemy force. The Thunders Word will then attempt to align with the Hallowed Sword and provide assistance as needed. I have discussed matters with my fellow Deathwatch brothers onboard the Thunders Word, and we all agree that we will give you all a chance to reclaim your own vessel before we intervene, honour demands it. May the God Emperor guide your hands brothers and may the Tyranids fall beneath the heal of your armoured boots!

With these last words Brother Pellas Mir’san, leaves the armoury, and you are left to your own devices.

OCC:
Pellas Mir'san.
Pellas Mir'san.

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-09-24

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Marcus mån sep 30, 2013 8:58 am

Vectron ser kapten Pellas Mir'san bestämt stega ut ur vapenrummet. Kapten Pellas var klar över sin strategi och han såg inte ut att vara öppen för förslag. Vectron kunde vid dessa tillfällen sakna sin Ward-Master Lorgath Maclir. Likt nästa alla andra Storm Wardens var Maclir alltid villig att ta en debatt för att ifrågasätta sin egen uppfattning. Det var en av de sidor som gjorde honom så omtyckt av sina bröder. Att Ward-Mastern oftast visade sig ha tänkt riktigt hade en smärre betydelse det handlade inte om vem som hade rätt och fel utan om att våga få sina åsikter och tankar ifrågasatta.

- Broder Dwar. Om ni vill ha mig som del i “Reptile Rex” har ni mitt ord på att jag ska göra mitt yttersta för att befria "the Sword". Ni har mitt svärd och min kunskap till ert förfogande.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Johan mån sep 30, 2013 12:49 pm

Mordecai står blickstilla under kapten Pellas monolog. Vid beskyllningen om emotionell investering höjer stridsbrodern förvånat på ögonbrynen, för att sedan se bekymrad ut. Kaptenen frångår kodex astartes, överskrider den apokryfiska eden och tillsätter sin egen chapterbroder - den extremt tekniskt kompetente Dwar, som Alpha för ett bordningsuppdrag. Mordecai sneglar åt Vectron, oviss om medbroderns reaktion för nyheterna. Väl nere i rustningskammaren besannas Mordecais farhågor, då Pellas presenterar honom med ett uråldrigt Death Watch-banér;

Detta kan omöjligen vara för heder, elden i Pellas ögon är för personlig vinning.

Men order är order, och Mordecai inställer sig vid broder Dwars sida, fast besluten om att understödja brodern i denna utmaning.

...och ni har min taktiska expertis, broder Dwar. Ni var en stor tillgång under vårt uppdrag på Tantalus, och jag ämnar återgällda ert förtroende under återtagandet av The Sword. Jag har en del funderingar om uppdraget, frågor om kapten Pellas. Jag misstänker att ni förstår honom bättre än jag. Jag föreslår att vi sammanstrålar i ett av skeppets samlingsrum och diskuterar uppdraget innan vi hämtar ut vapen och utrustning?
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Magnus mån sep 30, 2013 1:23 pm

Joshua har sällan några problem att hålla sig för skratt, men uttrycket i Mordicais ansikte när han sätter hans självkontroll på hårt prov. Jodå, nog är han Mordicai allt för känslomässigt involverad i detta... och nog är Mordicais törst på heder långt större än den som finns hos Joshua själv...
Han följer med de andra ner i rustkammaren och ser över vad som finns att tillgå, sedan skickar han ett voxmedelande till Raziel


Broder. Jag har blivit utsedd till alfa för ett infiltrationsuppdrag av the Sword, du kommer med mig. Eventuellt kommer några flera att komma med också. Vi behöver gå igenom requisision och taktik, möt upp mig utanför kommandobryggan. Snarast.
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Post Mission - Both Red Skull & White Ghost - Sida 2 Empty Sv: Post Mission - Both Red Skull & White Ghost

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet