Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

The bridge The Thunders Word! Viktigt!

+6
DanielBerg
Marcus
Jocke
Johan
DriverMonkey
Pellas Mir'san.
10 posters

Gå ner

The bridge The Thunders Word! Viktigt! Empty The bridge The Thunders Word! Viktigt!

Inlägg  Pellas Mir'san. ons okt 09, 2013 2:30 pm

Pellas Mir'san has called for Brother Joshua, Brother Raziel, Brother Uriel, Brother Vectron, Brother Suriel and Brother Dwar to the Bridge, When you arrive you see that Brother Opthalimitus, Pellas Mir'san and Brother Mordecai are allready present.

- Brothers I have asked you all here because Ultramarine Mordecai has objected on the appointment of Squad Alpha. He has also rightfully pointed out that you are still under Marius Avincus command, and that you have the right to ignore my recommendations on the command structure of the Reptile Rex kill-team.

I place my recommendations on what the Codex dictates. The Adeptus Astartes with the most knowledge and the best skill-set for a mission should be placed in charge, because he will know what measures that needs to be taken to achieve success!

Brother Dwars knowledge and ability to interact with the machinespirit makes him the best candidate by far for this type of mission. He knows the Hallowed Sword and it knows him, had it been a Xeno craft you were attacking it would have been another matter entirely.

Also the Codex Dictates that, a commanding officer needs to keep a cool head, and be able to detach himself emotionally from the objective. Brother Mordecai has not shown the restraints necessary, and his conduct, and internal conflicts with other members of the Kill-team, makes me question his ability to lead effectively on this mission. His passion and devotion however makes him a perfect candidate to carry the chapter banner of the Deathwatch into this battle. His zeal and personal hatred of the foul Tyranids makes him the best choice, and I know he will honour the deathwatch should he be placed in this position. The Codex also dictates that the Banner carrier can't be in command, and this also puts him out of that position.

I have also spoken to several of you in private, and some have voiced concerns about Brother Mordecais ability to stay objective in this conflict. Both his personal Hatred for the Tyranids, as a Tyranic war veteran, and his strong ties with Marius Avincus have been pointed out as factors, that might compromise his ability to lead effectively, and even cloud his judgment. Resulting in reckless decisions that could lead to disastrous results.

However as Brother Mordecai have pointed out the decision finally rest with you, if you think that I am in error, or you think that someone other then Brother Dwar should be leading, voice your concerns now....And I want a full recount on why...

OOC:
Pellas Mir'san.
Pellas Mir'san.

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-09-24

Till överst på sidan Gå ner

The bridge The Thunders Word! Viktigt! Empty Sv: The bridge The Thunders Word! Viktigt!

Inlägg  DriverMonkey ons okt 09, 2013 3:33 pm

((Råkade ändra på meddelandet innan jag insett hur det hela stod till. Höftar det jag skrev. -.-))

Suriel remained silent as the Battle Brother spoke, listening to his words regarding Mordecai and the upcoming mission. As brother Pellas finished his speech, Suriel would make himself heard

-I agree in assigning Dwar as our next squad alfa. His affinity with the machine spirits and the layout of the ship we are about to board will aid us immensely.

A clear smirk rose up on his lips at that point.

-I believe brother Mordecai would still be a capable tactician with us aboard the ship, even as he carries the chapter standard into war. It is an honor to do so, and I believe he will zealously protect it until the end.

Senast ändrad av DriverMonkey den ons okt 09, 2013 10:39 pm, ändrad totalt 2 gånger

DriverMonkey

Antal inlägg : 51
Registreringsdatum : 13-07-16

The bridge The Thunders Word! Viktigt! Empty Sv: The bridge The Thunders Word! Viktigt!

Inlägg  Johan ons okt 09, 2013 3:39 pm

Broder Mordecai står vänd ut mot krigsskådespelet som utspelar sig framför dem, med händerna korslagda bakom ryggen. Han vänder sig mot broder Pellas, och återupptar samtalsämnet som dom tidigare fört privat.

...inte har läst broder Nesadrites rapport från Tantalus, broder? Om ni gjort detta, så hade ni kännt till att Joshua bröt mot direkta order och satte hela sitt kommando i livsfara genom sin insubordination. Min praktiska bedömning, med detta som grund - var att broder Joshua var i föga stånd att ta kommandot när vi extraherades från Tantalus. I de flesta legioner skulle sådant förfarande straffas med censur och plikt, men ni väljer istället att belöna honom med ledarskapets lagerkrans?

Med all respekt, jag har svårt att se teorin bakom era beslut. Ni gömmer er bakom Codex Astartes, men väljer att förbise dess grundstenar. Jag är inte dummare än att jag inser att det finns en koppling mellan broder Dwars utnämnande och er legionstillhörighet. Teknisk briljans, och en förmåga att samtala med Omnessian undermineras inte av att en bättre lämpad stridsbroder tar kommandot över det taktiska.

Med en rynkad panna inser Mordecai att de tillkallade bröderna har anlänt, och han vänder ryggen mot The Sword. Spåreld och explosioner lyser upp rymden bakom honom och kastar en enorm skugga över kontrollrummet, en skugga som slutar vid broder Dwars fötter.

Bröder. Jag har alltid trott att vaktlöftets brödraskap stått över gamla legionstillhörigheter, men det tycks som att jag förblindats av tillit. Enligt kapten Pellas här så har flera av er framfört åsikter om mitt ledarskap på Tantalus, och att det är ni, och inte kapten Pellas - som valt att avsätta mig som Alfa. Om så är fallet, så är det hög tid att träda fram och erkänna er själva.

OOC:

OOC SL:
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Inlägg  Jocke ons okt 09, 2013 5:12 pm

OOC:
OOC SL:

Nesadrite salutes captain Pellas and his brothers as he enters.

Brothers, be easy. Codex Astartes is our guiding star, but we can not be blinded to reality by it. We must see the reality of the situation at hand. We are all fallible, and sometimes make bad decisions, but we need to work together now. From the reports i have seen, brother Mordecai may have acted rashly in a few situations on Tantalus, But he also shows a passion for leadership. From an objective standpoint his training in the skill of command is superior to that of brother Dwars, and that of myself for that matter. If we were faceless drones with no will of our own, the choice would have been clear, and it would be brother Mordecai. However, we are not, but i for one would agree that the passion and strength of character of brother Mordecai would serve us even better than the technical brilliance of brother Dwar. Brother Dwar will accompany us, and can easily lend his wisdom, strength and technical knowledge of the machine spirit and the Hallowed Sword. He does not need to be our Aplha for that.

Nesadrite looks around at his brothers.

However, at this time, unity is our most important weapon. I will willingly accept brother Dwar as alpha if that is the captains final say, even if i would have chosen differently myself. The accusation that brother Dwar was chosen for less than honorable reasons is a very serious one, and this is not the time or place for such a debate. Unity is more important than perfection in our every decision. once the Sword has been retaken, there will be plenty of time for Theoreticals on the role of a leader.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Inlägg  Johan ons okt 09, 2013 5:43 pm

Broder Nesadrite, ni talar med stor visdom och erfarenhet. Men jag vill ändock tillstå att vår enighet inte är starkare än den enskilda länken. Broder Pellas har själv berättat att hans val baserats på röster inifrån vårt eget kommando. Att dessa kritiska röster inte höjts inom de egna leden är för mig ofattbart, och ett långt mycket större problem än valet av Alfa.

Uriel, Vectron, Dwar, Suriel. Är det inte sant att jag svor en ed om botgörelse ombord vår transport hit? Att jag inte ämnar leda mina bröder i strid med en dåres bryskhet, utan med kodexets visdom och stratagem? Jag svor ingen sådan ed på grund av mitt tillrättavisande av insubordination, den outgrundliga orsaken för kapten Pellas återkallande av min ledarstatus.

Mordecais svepande blick stannar vid Joshua, för att sedan gå vidare till broder Suriel.

Men för att jag utsatte vår broder Suriel här för en direkt livshotande situation på Tantalus. Jag är inte blind för mina egna tillkortakommanden, och min enda vilja är en lyckad operation ombord The Sword. För detta krävs en Alfa med dådkraft, en vilja av järn och taktisk expertis.

Vi har en sådan astartes ibland oss, som dessutom visat prov på ledarskap vid bordningsuppdrag under operation Mad Dog. Det självklara valet av Alfa, bör således var broder Vectron.

Vår styrka ligger i våra skiljaktigheter. Låt våra devastators bränna bort fienden med sina heavy bolters, låt våra techmarines välsigna våra vapen och våra librarians vägleda oss genom warpen. Låt våra tactical marines styra våra slag med Guillimans vishet, och låt våra assault marines leda oss in i fiendens hjärta. Vi är alla kugghjul i kejsarens maskineri, bevingade änglar som fördriver Hans fiender med brinnande vedergällning. Däri ligger det sanna brödraskapet, där krigare utför sina värv för sina egenskaper, och inte förlegade band av legionstillhörighet.
Johan
Johan

Inlägg  Pellas Mir'san. ons okt 09, 2013 7:44 pm

Pellas Mir'san looks directly at Nesedrite

- Brother Nesadrite as you come to a meeting you have not been asked to attend, and voice your opinion about these matters I feel that I have to correct you. First, having great leadership qualities is a benefit to any mission. But this is not a boarding action against an Alien vessel. Second if the squad leader needs to constantly consult the Tech-marine, before making any mayor decisions, it will slow down the chain of command. Dwar can and will be able to have a direct communication with the Hallowed Swords Machine-spirit. And split second decisions can mean life or death in closed quarters void combat.
Furthermore I do not agree with Avincus reasoning behind placing you in charge of one of the kill-teams on Tantalus. And you failed in achieving your secondary objective, Had Joshua been leading I think the result might have been different. Now Mordecai is very vocal, going so far as to cast accusations on fellow Battle Brothers, who in return remain silent and respectful.  And you yourself barge into meetings you have not been summoned too. This my Apothecary brother just proves my point even more, Neither one of you should be in command. And I do not think that you are in a position to point out who would be better suited for this mission. I blame Avincus for this tactical error and not you, let us all just thank the God Emperor that I am now here and can help the situation, and turn this potential disaster into a victory!

Pellas Mir'san looks calmly around the command bridge

- Let us now be patient and allow our fellow Brothers to speak, who have not even had a chance to voice their opinions. Because of yourself, who should not even be attending, and Mordecais ranting. After that we can come to a decision in the matter at hand...
Pellas Mir'san.
Pellas Mir'san.

Antal inlägg : 8
Registreringsdatum : 13-09-24

Inlägg  Marcus ons okt 09, 2013 8:15 pm

Vectron har lyssnat noggrant och vid Mordecais ord hajar han till. Plötsligt öppnas en chans för honom att bli alpha. Han hymlar inte för sig själv, självfallet önskar han att bli utnämnd till alpha under uppdrag men redan? Är han redo för den uppgiften? Han harklar sig för att ta till orda:

- Om jag får möjligheten att säga några ord bröder. När jag anslöt till Deathwatch svor jag en ed på att detta var mitt nya chapter och att jag skulle behandla det som om det var mitt enda chapter. Men som alla vet kommer även jag från en bakgrund. Ni kanske inte vet så mycket om den men en sak som Storm Wardens håller högt är det fria ordet och möjligheten att debattera beslut och tankar. I och med det vill jag säga att jag har lovat att bistå detta uppdrag med både mitt svärd och min kunskap och att jag kommer att göra allt i min makt för att återbörda "the sword". Kapten Pellas ord väger tungt och han äger stor vishet från sina många uppdrag. Han har upplåtit sitt skepp till oss och jag önskar att vi kan betala tillbaka för hans hjälp. Men även om vårt uppdrag utgård härifrån är det fortfarande vårt uppdrag att återta vårt skepp. Broder Mordecai talar sanning angående sin ed och jag vill att han ska få en chans att uppfylla den. Att därmed få möjligheten att bära vårt bannér i strid är både hedersamt och ärofyllt och kommer hjälpa honom. Han vet var jag står i frågan och jag litar fullt och fast på hand ledaregenskaper.

Vectron gör en paus där han andas djupt

Broder Dwar är en utmärkt techmarine och hans kunskap kommer att komma väl till pass under vårt uppdrag. Men jag tror att det blir svårt för honom att både tala med maskinanden, stänga vägar för våra fiender, lokalisera strategiska punkter och leda uppdraget. Det låter mycket även för en broder. Om mina bröder enhälligt väljer mig till alpha kommer jag att acceptera äran men jag vill inte att vi driver in en kil mellan bröder om ett uppdrag som kan vara vårt viktigaste någonsin. Utan "the sword" finns inte vår konstellation, utan oss blir fienden starkare och kan ta över andra bröders farkoster. Vi måste ena oss, vi måste fördriva ondskan och vi ska göra det med kallt stål.

Vectron tystnar, han ser bestämd ut och hans ögon är skarpa och kalla.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Inlägg  DanielBerg ons okt 09, 2013 8:41 pm

jomblr skrev:
OOC:
OOC:
Smiles at his brothers action, standing half armoured, the black carapace all most hidden on his ebony skin while being armoured from waist to down. Many cybernetics and mechanical ports covering most of his body, wearing a robe over his all most exposed body. He soon laughs out, echoing in the room!
HAHA! HA HA! What a splendid sight!
Dwars moves forward and puts a hearty hand on Mordecai's shoulder, slamming the other one to his own chest
Noctures fire burns deep within you, are you sure you are an Ultramarine, not migrated from our world?
He says with a smile, the word our being said in a most humours way. Dwar turns his head to Pellas
Brother-Captain Pellas, I deeply trust Mordecai in this endeavour and would gladly follow him into battle. And as I has spoken before, having a Tyranid War Veteran, what more could we ask for?
Turning his way to Mordecai again
Though I have one request. "Into the Fire, Unto the Anvil of War" shall ring from our throats and our hearts as we strike!
...Humble is it not?

Taking his hand over the Ultramarines shoulder and brings his right hand up, the whole arm covered in small tiny circuits, cords, wires and implants, aiming for Mordecai, expecting a handshake
He takes his
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Inlägg  Micke ons okt 09, 2013 10:35 pm

Raziel har stått och lyssnat länge på hans bröder innan han beslutar sig att ta till ordet. Han tar ett steg fram ur skuggan så hans bröder ser att han vill något.

Han vänder blicken mot Mordecai.

- Mordecai, vad broder Joshua gjorde eller inte gjorde under SITT uppdrag spelar i detta nuet ingen roll. Ingen av oss var på plats, så ingen av oss har rätt att säga något om saken. Däremot var vi alla med under ditt ledarskap under VÅRT uppdrag. Under din första order förlorade vi nästan våran apotekare! Du talar om hur ni Ultra Marines följer Codex Astartes till punkt och pricka, vad står det om att säkra landningszonen?

Raziel pausar en kort stund och tittar på sina bröder innan han fortsätter.

- Du talar även om hur Salamandrarnas band mellan broder Dwar och kapten Pellas Mir'san ska ha spelat in då ledarskap utsetts? Då väljer jag att ifrågasätta våran kaptens val av ledarskap under vårt förra uppdrag. Ni båda delar samma gene-seed, inte sant?

Med de orden backar Raziel tillbaka in i skuggan medan han nickar åt Pellas Mir'san.
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05

Inlägg  DriverMonkey ons okt 09, 2013 10:58 pm

As the discussion developed, the fair-haired brother Suriel were to grow that smirk even wider. The different perspectives on who were to lead and why was.. enlightening, yet the Blood Angel couldn't care less regarding who were to lead. Something that showed through in his words.

-And ever since you vowed for repentence when the time was to be right, I have done nothing to undermine your role as alpha, Brother Mordecai. The fact that you understood your fallacies so early-on spoke volumes about yourself, so do not assume I would aim to push you from your pedestal. You were chosen as alpha and made some mistakes. They could have been grave indeed, yet we still live.

The apothecary's eyes turned to Vectron shortly after.

-And I concede that Brother Vectron's close-quarters expertise would be of great worth in the cramped compartments of the Sword. Yet as Apothecary, I find myself more well versed to heal then I am to choose who is to lead. Whoever it is, I shall still be there to mend my Brothers.

DriverMonkey

Antal inlägg : 51
Registreringsdatum : 13-07-16

Inlägg  Johan tor okt 10, 2013 12:04 am

Broder Raziel. Jag har tagit mitt fulla personliga ansvar för broder Suriels olycksaliga nedstigning till Tantalus. Ni var där när jag svor mitt löfte om botgöring till honom, inte sant? Jag förstår att ni hyser stor lojalitet mot er legionsbroder, och att det ligger i er natur att misstro andra legioner. Jag hoppas att ni en dag kan omfamna dödsvaktens heliga brödraskap så som ni skyddar varandra.

Och jag är väl införstådd med det politiska spelet i Jericho. Eller tror ni att det är en slump att Antiochs vaktkapten bara har Black Templars i sitt råd? Att Vengeance of Carthage till 65% består av legionärer från Blood Angels? Självfallet är även vår kapten Marius Avincus en del av detta politiska spel, och jag har dessvärre inte hybris nog att påstå att mitt utnämnande till alfa enbart ligger i min taktiska expertis. Men jag har inte heller sagt att detta är ett system jag förespråkar, snarare tvärtom. Jag har ifrågasatt broder Pellas ordergivning och förordat att vi stridsbröder själva utser en alfa. Ändock är det jag som står beskylld för högmod och insubordination, och tvingas försvara mig själv mot er andra - som jag inte hyser annat än brödraskap för.
Johan
Johan

Inlägg  Marcus tor okt 10, 2013 8:28 am

- Bröder, bröder. Vi måste lägga gamla eder åt sidan och se till vår ed till Deathwatch. Vad är viktigare än att återta vad som är vårt och varför dessa beskyllningar mot en broder som inte vill och har lovat annat än att betala för sitt misstag? Tiden närmar sig för vårt anfall och alla behöver vara överens om hur vi ska gå tillväga. Om vi anfaller "the sword" och inte har en plan som alla tänker följa kommer vi inte att lyckas. Fienden tänker med en hjärna och alla hans handlingar går oemotsagda. Vi måste också stå enade för att lyckas. Tillsammans är vi starkare än tidvattnet och vi kommer likt densamma svepa över "the sword" och skölja bort allt orent. MEN bara om vi står eniga.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Inlägg  Magnus tor okt 10, 2013 12:04 pm

Joshua har stått tyst under diskussionen med en allt mörkare min. Han tar till orda med en hård stämma.

Är detta vad vi kommer ner till? Är detta vad jag har under mig i min roll som alfa? Jag sade det redan på vägen hit, skall vi hålla på som skvallrande fiskargummor, eller är vi ASTARTES?!
Vi har alla gjort dåliga val i våra liv, och utan den största inverkan av kjejsare själv kommer vi att göra många fler. Det är vår förmåga att alltid fortsätta även efter något har gått fel, att alltid lära sig, att aldrig glömma och ständigt kämpa vidare som gör oss till de bästa krigarna i universum. Inte vår förmåga att kritisera andra!
Jag har inget till övers för Mordicai, han är inte min vän. Men han är likväl min BRODER och han är även er broder! Jag har hört hans och Vectrons plan om landstigningen och den lämnar för att önska utom de förbättringar som vi redan gjort. Det gör honom defenitivt kvalificerad att vara Alfa, dessutom har ni alla andra viktiga roller att fylla. Ska Dwar, samtidigt som han talar med Omniessiah, skrika order åt oss? Skall Nesadrite hela och beordra samtidigt? Ska Vectron i närkamp med tyraniderna samtidigt överblicka slagfälltet och ge order. Eller skall vi ha den som tränats till att observera och leda?

Han ser sig om på bryggan och vänder sig mot Pellas mir'san
Och ni, Pellas, ni är inte vår kapten och vi står inte under ert befäl. Vi är alla tacksamma för ert mottagande här, men vi har fått våra order av Marcus Avincus, och de är de order som vi skall följa.

Bröder, låt oss istället för att tjata och gnabba rösta om vem ni vill skall leda oss. Ja, jag avsäger mig gärna min egen roll som alfa och låter er rösta om även detta.
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Inlägg  DanielBerg tor okt 10, 2013 5:10 pm

Well spoken brother Vectron, Joshua and Mordecai. Our differences should not interfere with our plans or our Conviction in retaking our ship. Though Joshua, you have been assigned to have your own team in the coming assault, resigning your role as Alpha right now seems pointless. It is most likely that he day when you and Mordecai are in the same troop is unavoidable and then this discussion would had been more sensible.
Though I and the command structure, I presume, would see the animosity between you, Joshua and Mordecai to be resolved in the future. Maybe a such squad combination with you two would establish a trust? For you to be forged upon the anvil of battle would do you both good, or break the metal beneath the pounding hammer.

Taking a more commanding voice as the last sentence is spoken, clearly using Salamander symbolism for this purpose. Knowing that such cause of action shaped his own chapter and most likely, many others during the millenniums since their creation.
Not that I believe any one of you would break
DanielBerg
DanielBerg

Inlägg  Chrille tor okt 10, 2013 7:51 pm

Brother Uriel has stood silent so far, hoping his brothers would solve this matter. But he can hold his tongue no longer.

ENOUGH! All of you! Now you all listen and listen good. This is not a democracy. We have been given an order by a superior officer and it is our duty to follow it. Yes we are under the command of Marius Avincus but he is not here right now and as Pellas Mir'san is the highest ranking officer here command will fall to him. He is a veteran of more battles than any of us and WILL be treated with the respect he deserves.

Mordecai you have been granted the honour of carrying the Deathwatch Banner into combat and you'd do well to recognize what an honor that is.

As Librarian my roll is often that of adviser so I would ask Brother Pellas if I could advice on the current situation?
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Inlägg  Krisdoffer fre okt 11, 2013 12:02 am

Opthalmitus stod och lyssnade på alla de andra... det var fascinerande hur efterfrågad positionen som alpha broder var bland hans bröder, även om de som för närvarande var utnämnda som det verkade vara öppna för andra förslag. I hans egna chapter var självständighet en högt värderad egenskap, ledare dör men striden måste fortsätta tänkte han. Så ofta hade han stått vid sina bröder och sett dem falla medan han undkom med livet och komma ut segrande. Efter Bibliotekariens utbrott kände han däremot att det var dags att säga några ord.

"Era ord är visa broder bibliotekarie, men att kväsa en diskussion som vår ärade Broder och kapten Pellas Mir'san uppmanat till är måhända... fel väg att gå.

Några ord om ni tillåter från en som står utanför. Vi talar mycket om vårt brödraskap, om denna gemenskap vi delar som Kejsarens utvalda söner. Men se när det handlar om vem som ska ha den största stolen vid bordet händer detta.

Det sägs att ledarskap är någonting som passar den bäst som varken söker eller önskar den från början. Detta talar dock inte i det här fallet för Broder Dwar, som verkar hysa stor animositet till att vara alpha, knappt utnämnd och redan önskar han släppa kappan. Vem kan säga om han kommer leda er väl, men jag tror han åtminstone bör ta chansen, han kanske förvånar även sig själv.

Senast ändrad av Krisdoffer den fre okt 11, 2013 10:58 pm, ändrad totalt 1 gång
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21

Inlägg  Chrille fre okt 11, 2013 9:58 am

Uriel glares at Opthalmitus.

If Brother Opthalmitus would be so kind and allow me to finish.
I take it from your silence Brother Captain that you do not object.
This is a very delicate situation and requires an extremely coordinated execution. The stakes are to high to gamble with. Leadership can not be given for honor or brotherhood. I would advice that I take lead on this mission. Not as Alfa but more like a conduit of combined leadership and skills. I can establish a psychic connection with Brothers Dwar, Mordecai and Vectron. That way I will be able to make decisions  and give orders almost as fast as they would themselves but with every piece of information available. A combined effort is the only way to retake the Sword and this is the best way to do it. With no delays arguing about witch action to take next.

He looks at all of his Brothers from The Hallowed Sword.

And do not dare to presume I do this to further my own position. I am a Librarian and my roll is not that of a natural leader. But at this time I see no better alternative.
So Brother Captain, what is your decision?
Chrille
Chrille

Antal inlägg : 583
Registreringsdatum : 12-03-10
Ålder : 41

Inlägg  Johan fre okt 11, 2013 10:21 am

Broder Mordecai stirrar förbluffat ut över rummet som brutit ut i högljudd diskussion om Alfandets varande eller icke varande. Han tänker oavkortat tillbaka till Liandrin 2-47, en illa utförd warpresa där Gellerfältet slogs ut och besättningen bröt ut i frenesi och galenskap. Han skakar förfärat på huvudet, och blicken vandrar från The Hallowed Sword som står i lågor, vars artilleripjäser ståndaktigt håller biosvärmen på avstånd - till sina bröder som talar sig högröda om ledarskap.

Broder Dwar, jag vill likaledes påstå att ni tycks stöpt och skuren i ultramarin uniform. Er vishet och ödmjuka hållning klär er, och det vore en än större skam att förvägra er mitt taktiska kunnande. Vectron och Nesadrite har redan visat er sitt stöd, och med min röst är er position som Alfa säkrad såväl från broder-kapten Pellas och våra medbröder. Detta är en diskussion som hör hemma på The Sword när slaget är vunnet, inte på denna brygga när vårt moderskepp brinner.
Johan
Johan

Inlägg  Krisdoffer fre okt 11, 2013 8:53 pm

Mina ursäkter broder Uriel, när er stämma tystnade och era läppar åter slöts för en längre stund antog jag att ni hade talat färdigt. Jag är rädd att jag olikt er inte kan läsa tankar, men jag ska bättra mig i framtiden.

Han omvärderade det han hade trott om bibliotekarien, han var inte burdus, högljudd och otrevlig för att han var oroad... Opthalmitus kom fram till att det var bara så broder Uriel var.
Krisdoffer
Krisdoffer

Inlägg  Johan fre okt 11, 2013 9:11 pm

Broder Opthalmitus, psykisk kapacitet är ingenting att skämta om; ett öppet sinne är som en ovaktad fästning med öppna portar. Sådana hädelser kan dra åt sig uppmärksamhet från abyssens väktare, och det sista vi behöver nu är en fullskalig verklighetskollaps!

Men ni kan ändock ha en poäng vad gäller broder Uriels retlighet. Ni har verkat besvärad sedan er psykiska utmaning på Tantalus, broder Uriel? Med tanke på vår proximitet till svärmen, så tror jag att det vore bäst om ni avstod från att använd er utav era konster under kommande uppdrag. Voxförbindelserna bör vara goda, även om The Sword står under attack. Inte sant broder Dwar?
Johan
Johan

Inlägg  DanielBerg fre okt 11, 2013 10:31 pm

Dwar listens to Uriels outburts.
Hm, I do think we are repeating the same words right now, are we not?
Dwar raises his rigth eyebrow (not that the other one exists anymore), slightly surprised at the usually calm Novamarine action. Opthalmitus soon speaks after Uriel, as do Mordecai. After listening to their discussion.

Animosity Opthalmitus? Certainly not, I mearly see for what it is. I have not fought Tyranids in the same extent that Mordecai here has, Eldar Pirates and Orks are more of my specialty. I am simply bowing down to someone whom have more experience in the subject.

Leading lays in all Salamander's, we push ourself, diving into the unknown to grow stronger. Though in this case, it is pure Logic that guides my hand and thoughts. Being Alpha in the coming battle, or in the future I consider a honour and would gladly except it. Of course, if I am Alpha tomorrow, I expect Mordecai to be a great advisor, for I cannot deny his experience.

Do not hasten your thoughts Librarian, the Tyranids are knows for their ability to hinder your... gifts. I do not know if it would be wise, even the usage of them would lure more then scare. And indeed Mordecai, I do not doubt anyones ability to lead, but as previously said, it might attract the insects. However, be free to do whatever you want to cleanse our ship from them, though miniscule usage of your arts can have dire consequences.

Dwar crosses his arms and takes a deep breath.
Everything will be resolved tomorrow at breifing. Tomorrow I will lead, or follow. It matters not, crushing the enemy is all that matters.

ooc SL Korr:
DanielBerg
DanielBerg

Inlägg  Krisdoffer fre okt 11, 2013 11:09 pm

Jag tvekar inte på att ert val är logiskt och genomtänkt Broder Dwar men neka ej till att det utifrån sett kunde tolkas såsom jag påstod. Att bli utnämnd Alpha och inom kort söka ge någon annan rollen ger sken av en ovilja att leda, håller ni icke med? Oavsett, valet är Kill-teamets bröder, jag har gett er mina tankar som en opartisk åskådare jag ska inte påverka er mer.

Med dessa ord faller Opthalmitus tillbaka från gruppen för att stå kvar i närheten, fortfarande iakttagande sina bröder bakom hans hjälms röda ögon.
Krisdoffer
Krisdoffer

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet