Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Potentiell ny medlem: Erik F

+3
Danne
Jocke
Erik
7 posters

Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Erik ons maj 21, 2014 1:55 pm

Hej på er!

Efter att ha startat en tråd på Sveroks forum blev jag kontaktad av Daniel Påhlsson, som sa att jag kanske skulle  vara intresserad av att rollspela hos er. Han beskrev er verksamhet och gav mig länken till forumet här, och sa att jag skulle introducera mig. Så, här är jag!

Kortfattat om mig: 26 år, bor i Edsberg (Sollentuna), jobbar med cancerforskning på KTH och är rätt sugen på rollspel. Jag har lirat en del tidigare, främst varianter av D&D samt Eon 3. Vill man läsa väggen av text jag skrev på Sverok finns den här: http://forum.sverok.se/viewtopic.php?f=85&t=46805&sid=f96b1237a4e0dcd3cc389444bdcf7f10 Jag kan både spela och spelleda, och gör gärna båda två om vartannat.

Ni verkar ju vara rätt många, och det känns väldigt coolt! Mina tidigare grupper har varit väldigt små - därav det faktum att de inte spelas i längre, då för många inte kunde/ville längre.

Beroende lite på vad som ni redan spelar så skulle jag antingen kunna hoppa in i en pågående kampagn (om det passar i den, dvs.) eller så kan jag spelleda en ny. Dock vore det trevligt att kanske komma och "pröva på" någon kväll först, för att se om det klaffar med gruppen. Jag kan hoppa in som en one-off-karaktär, NPC eller dylikt som är lätt att få in, det behöver inte vara något avancerat.

Om detta låter intressant, är det någon/några som har tips på vart jag kan börja?
Ha det!
Erik
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Jocke ons maj 21, 2014 2:13 pm

Hejsan!

Alltid kul med nytt folk Smile
För tillfället har vi en Drakar och Demoner kampanj som vi just börjat på där man kan hoppa in. Det pågår en Iron Kingdoms kampanj också, men där är inte jag inblandad, så jag vet inte hur dom ligger till. Har även Deathwatch som vi visserligen inte spelat på några månader, men det kommer säkert igång efter sommaren eller så. Finns alltid plats för en ny Space Marine Smile

Dock så är vårt främsta fokus på figurspel, framför allt Warmachine. Vi spelar rollspel en eller två gånger i månaden, men vill man spela Warmachine kan man göra det flera gånger i veckan. Du får gärna titta förbi och prova på om du vill. Vi har några spelare som är ganska nya, och ett gäng ärrade veteraner som gärna hjälper till med demo games. Modeller kan man få låna också om man är sugen Smile

Men nu skall jag inte försöka få in dig i Warmachine träsket på en gång, hehe. Jag skall be Magnus som spelleder DoD att kontakta dig. Jag tror att nästa spelmöte där är 15/6. Det finns säkert möjlighet att hoppa in där Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Danne ons maj 21, 2014 3:35 pm

Hej hej Erik Smile. Som jag skrev över Mail till dig så har jag sagt till både Magnus och Daniel B(banne), om att du var intresserad att vara med på RPG, och som det ser ut nu så finns det plats i båda grupperna att vara med och spela.. De är två olika grupper med lite olika spelstil, så det kan vara kul och testa båda...

Sedan finns det planer på att köra lite kort scenarion på ett par tre möten framöver då jag själv tänkte SL lite igen. Dock moderera jag PBMet just nu här på forumet och vill inte ta på mig mera saker än jag hinner med hehe..

Dessutom kan det nog finnas intresse av mera folk som är sugna på att SL rollspel framöver också...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Marcus ons maj 21, 2014 3:54 pm

Tjo,
alla som vill vara med och spela rollspel eller warmachine eller något annat som vi gör i lokalen är mycket välkomna. Vill bara bekräfta att nästa Drakar&Demoner mycket riktigt är 15/6. Vi har bara spelat två möten och de har varit en bra längd på dem och mycket skratt från alla inblandade.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Krisdoffer ons maj 21, 2014 4:17 pm

Välkommen till bosses, en förening med medlemmar koncentrerade till norrort och ännu längre norrut Razz
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Marcus tor maj 22, 2014 8:35 am

Gällivare Doffe strikes again Smile
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Magnus tor maj 22, 2014 8:52 am

Hej Hopp!

Det är alltså jag som sköter DoD (Chronopia) delen.
Det finns alltid plats för en till medlem i DASS (De arvlösa sönernas sällskap) som kan vara med på diverse hyss (läs dubbelmord) bland stadens tinnar och torn.

Hör av dig om du vill vara med så fixar vi in dig. Jag spelar ganska mycket improviserat och låter spelarna bestämma det mesta av handlingen. Hitintills har vi haft ett styrelsemöte i herrklubben DASS och en nattlig hämndaktion med luftskepp och... ja... vi ska inte tala om vad som egentligen hände.   Razz
Titta gärna in under fliken "Drakar och Demoner" så ser du lite mer vad det hela handlar om.

Mitt mål med kampanjen är galna upptåg och en massa skratt. Jag sattsar på att ett spelmöte tar mellan 2-3 timmar i vanliga fall, eller tills det att ångan går ur oss.
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Erik tor maj 22, 2014 3:40 pm

Härligt med en sådan aktivitet på forumet! Man blir riktigt taggad, måste jag säga. Jag hänger gärna med och spelar DoD den 15/6, det låter som en spelstil jag definitivt skulle gilla! Har aldrig spelat DoD överhuvudtaget, så om det finns regler nånstans på nätet som man kan läsa kanske det vore bra.

Warmachines tror jag dock att jag klarar mig utan för tillfället - den tiden jag har för dylika upptåg lägger jag nog helst på rollspel, i alla fall just nu. Lite enstaka enkvällsäventyr är aldrig fel, dock!
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Marcus tor maj 22, 2014 10:34 pm

Kul, hoppas att du ska gilla vårt rp. här har du en länk till boken i tråden.

https://bosseslakejer.swedishforum.net/t572-drakar-och-demoner
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Magnus fre maj 23, 2014 8:28 am

Bry dig dock inte ALLT för mycket om reglerna, men du och jag får diskutera en karaktär till dig i alla fall. Jag har lite möjligheter för vad du kan spela Smile
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Erik fre maj 23, 2014 12:50 pm

Låter bra det! Ska läsa lite i boken också. Jag är rätt flexibel när det gäller vad för karaktär jag skulle kunna spela.
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Jocke fre maj 23, 2014 1:44 pm

vi håller just på att dra igång lite forumrollspel i sektionen "Vollerike". Hoppa med där om du är intresserad. Vi har inte börjat än. Passar utmärkt om man jobbar vid en dator Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Erik mån maj 26, 2014 9:11 am

Tror att jag skippar det där med forumrollspelet - tror det skulle inkräkta på jobbet lite mycket!  Razz Dessutom tycker jag det är betydligt roligare face-to-face.
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  DanielBerg sön jun 08, 2014 2:32 am

Tjo Banne då här, speleder ett warmachine Rpg. Skönt att se mer folk. Sommarlov för mig här så det är bara meddela här eller på privmessage =)
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Erik F Empty Sv: Potentiell ny medlem: Erik F

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet