Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Potentiell ny medlem: Herr William

+2
Jocke
Herr William
6 posters

Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Herr William mån jun 23, 2014 2:20 pm

Tjena!

Jag är lite osäker på om det här var rätt sätt att ta kontakt med er. Skapade ett konto och det känns lite som att göra inbrott.

Nåväl, jag har bott i Stockholm sen januari i år och skulle vilja få tag på någon skön grupp rollspelare i närheten som kan tänka sig en ny medlem! Jag är intresserad av fantasyrollspel á la D&D, Eon osv. Jag har inte så mycket teknisk/praktisk erfarenhet av den här typen av rollspel så det krävs en grupp som är beredd att förklara ett och annat till en början. Jag kommer gärna och testspelar eller bara hänger för en kväll så får vi se hur det verkar!

Jag är 25 år, bor i Danderyd och jobbar heltid i Sollentuna. Jag är gift men har inga barn så finns fortfarande tid för högklassigt nörderi! Wink Jag har ett djupt rotat intresse för fantasy och jag och mina barndomsvänner har ägnat en stor del av våra liv åt att göra egna rollspel, leka i skogen där hemma och har även hunnit med två lajv innan jag drog till Malmö för att plugga. Efter plugget flyttade jag hit till Stockholm och nu känns det på tiden att jag återupptar det här intresset i praktiken!

Så, om Lakejerna har en lämplig plats ledig någonstans så kan ni räkna med mig! Jag kan som sagt tänka mig att bara komma förbi någon kväll och hänga lite för att se om vi klickar! Smile

/W

Herr William

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 14-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Sv: Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Jocke mån jun 23, 2014 3:01 pm

Hejsan! Hur hittade du oss? Very Happy

Vi har flera rollspelskampanjer som går. Just nu har vi Drakar och Demoner och Iron Kingdoms (steampunk). Vi har även vilande kampanjer i Warhammer Fantasy och Deathwatch (scifi). Dessutom håller vi på att starta upp två kampanjer, en i Truth and Justice (superhjältar) och en i Mutant (post apoc).

Vi brukar spela rollspel ca 2 ggr i månaden, men vår huvudsyssla är figurspel, framför allt warmachine. vi finns nere i lokalen flera gånger i veckan om du vill komma förbi och snacka lite. det kommer vara fullt med folk där ikväll från kl 18. sedan är det bara hålla utkik under "föreningsaktiviteter" för att se när det finns folk där.

jag drar ett PM till dig med adress och mitt mobilnummer

/Jocke
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Sv: Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Herr William mån jun 23, 2014 3:55 pm

Tjena Jocke!

Jag kikade runt på Sveroks forum och fick tag i Erik F på det viset, som också tagit kontakt med er här och han tipsade mig om att göra ett försök här också Smile

Jag kommer inte kunna dyka upp idag men jag kommer gärna förbi och hänger i lokalen nån gång snart då så får vi se om jag kanske kan ansluta till någon kampanj senare eller vänta på att en ny börjar om det är okej!

Ha det!
William

Herr William

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 14-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Sv: Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Magnus mån jun 23, 2014 8:39 pm

Tjenare!

Min kampanj är öppen för alla som vill ha sig ett gott skratt! Så du är så välkommen så Smile (titta gärna i "drakar och demoner"-tråden för att få lite hum om vad vi håller på med)
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Sv: Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Marcus mån jun 23, 2014 9:10 pm

Hallåj William.

Trevligt att du hört talas om oss. Kom gärna förbi och häng och snacka lite med oss. Vi är rätt så schyssta nördar. Som redan skrivits, vi har ett D&D igång som det bara är att hoppa på samt 2 rollspel som kommer att startas upp. Samt även lite schyssta figurspel i Warmachine och Coreheim.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Sv: Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Herr William tis jun 24, 2014 11:46 am

Hej kamrater!

Kul att se ert engagemang! Jag kommer förbi lokalen så snart jag får tillfälle så får vi snacka mer! Ser fram emot det!

Herr William

Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 14-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Sv: Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Krisdoffer tis jun 24, 2014 7:15 pm

Välkommen till den bussigaste och Bosseigaste föreningen i Sverige Smile
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Sv: Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Danne tis jun 24, 2014 10:43 pm

Krisdoffer skrev:Välkommen till den bussigaste och Bosseigaste föreningen i Sverige Smile

hehehe Wink

Som tidigare nämnt så har vi rätt mycket RPG aktivitet just nu. Så bör inte vara några problem alls att hoppa med i några av spelgrupperna om du är sugen på att spela.

Mutant
SL: Johan, Jomblr
https://bosseslakejer.swedishforum.net/t778-mutant-undergangens-arvtagare#4289

Iron Kingdoms
SL: Daniel B
https://bosseslakejer.swedishforum.net/t771-iron-kingdoms-21-6#4224

Drakar och Demoner
SL: Magnus
https://bosseslakejer.swedishforum.net/t572-drakar-och-demoner#2762

Truth and Justice
SL: Erik F
https://bosseslakejer.swedishforum.net/t777-truth-justice#4283

Vollerike(rollspel över forumet)
SL: Kristoffer
https://bosseslakejer.swedishforum.net/t323-forumrollspel-vollerike#1139

Jag har också funderat på att SL kort grejor som inte är kampanjer utan bara ett eller max två spelmöten.. Finns några som har svårt att vara med på långa kampanjer, men som ändå är sugna på att vara med och spela...

Så det finns gott om aktivitet om man är sugen på lite RPG..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Potentiell ny medlem: Herr William Empty Sv: Potentiell ny medlem: Herr William

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet