Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Speltråden!

4 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Jocke tis jun 17, 2014 8:22 am

Jarmo är redan innerligt trött på denna by med sina fåniga invånare och dåliga kosthållning. Han känner sig mer gnällig än vanligt.

Jag orkar int me denhär skiiten. Jag går och lägger mig.

Jarmo klampar iväg mot dom (säkert usla) sovplatserna. Det kan bli långa dagar framöver, så bäst att få sig lite sömn när man kan.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Marcus tis jun 17, 2014 10:04 am

Jo det förstod jag nog att gamgubben skulle behöva få sig sina 12 timmars sömn hehe. Ni andra två behöver inte bestämma er nu utan kan ju följa efter om andan faller på.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  DanielBerg lör jun 21, 2014 3:54 pm

Argos skrockar åt Wolframs ord

Lite undersökningar är alltid bra att göra min bäste herre. Har antecknat lite åt oss

Han ler åt Waldermar och nickar

Ah, lite vaktjänst eller något annat, hm? Vad har ni fått veta av ledarna i byn?

Sovplatser? Argos stampar mot dem också, kan inte vara värre en gjyttig lera o en blöt filt...


Senast ändrad av DanielBerg den mån jun 23, 2014 2:06 pm, ändrad totalt 1 gång
DanielBerg
DanielBerg

Antal inlägg : 494
Registreringsdatum : 12-10-02

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Krisdoffer sön jun 22, 2014 11:27 pm

OOC: Du får ge mig en action också Banne Smile
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Krisdoffer tis jun 24, 2014 7:14 pm

Alla utom Waldemar bestämmer sig för att en natts sömn vore det bästa, vem vet när ni får sova under tak nästa gång. Waldemar däremot tycker att natten är ung och beger sig ut i byn för att hänge sig åt sina bestialiska behov.

Byn är lika öde som ni fann den. Solen är blott en strimma vid horisonten och mörkret håller på att lägga sig över husen som en svanmors vinge över sina barn. Waldemar beger sig in i det stora huset och där finner han större delen av byns befolkning som sitter ned vid den stora eldstaden i den bakre delen av nedervåningen. Waldemar räknar runt 8 personer alla ansikten nya för honom och till hans besvikelse är det endast tre kvinnor i gruppen och alla av dem verkar vara äldre än han själv. Glad i hågen traskar Waldemar fram till dem och introducerar sig själv. Han möts av nickningar och välkomningar från människorna och han får en mugg av öl av en herre som sitter vid en tunna. Waldemar tar en snabb titt ned i muggen och märker till sin glädje att eftermiddagens vätska är utbytt mot en ljus variant av ”Nattmössa” en klassisk kvällsöl som inte är särskilt stark men smakfull. Waldemar frågar om banditerna men märker snabbt att det är som att kasta in en glaciär i rummet då alla samlade vid brasan som var hurtiga mot honom nu stirrar på honom som om han sagt att han var den likgiltige själv. Fortsatta försök till konversationer möts av korta svar och ingen verkar längre intresserad av hans sällskap. Waldemar avslutar sin öl och beger sig sedan tillbaka till huset och ansluter sig till de övriga sovande medlemmarna i gruppen.

På morgonen när ni alla vaknat och gjort er i ordning så möts ni av Roger som tar avsked av er och önskar er lycka till. Det har regnat något under natten och när ni beger er ut ur byn och på vägen norrut ser ni spår av någon som riddit iväg från byn. Ni vandrar iväg under några timmar innan Wolmar kallar till halt.

”Ja pojkar, enligt min karta så ska det finnas en liten skog till höger om oss och till vänster så ska det vara kullar och öppna fält. Jag tycker vi undersöker skogen eftersom det är ett bra gömställe, även om det också är uppenbart, men vem sa att banditer var smarta va.” Han tittar på er och väntar på era ider och förslag.
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Jocke tis jun 24, 2014 7:53 pm

Det låter som en pra idé, men det är nok päst att ja rekognoscerar ensam som förtrupp så att int panditerna upptäcker er klumpfötter när ni kommer klunsande genom buskagen.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Marcus ons jun 25, 2014 2:11 pm

Jarmo talar klokt vänner. Det är nog till det bästa att han spanar och vi förbereder oss för eventuella otrevligheter.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Marcus lör jun 28, 2014 10:23 pm

Medan Jarmo smyger iväg så som bara Jarmo kan förbereder sig Waldemar på eventuella stridigheter. Han tar upp sin stora klubba och svingar den fram och tillbaka i luften några gånger. Han passar även på att ta på sig sitt modifierade läderförkläde som han har nedstoppat i packningen. (Modifieringen är den att förklädet är slitsat för benen så att det sitter fast på låret med remmar och inte hindrar Waldemar från att springa och röra sig.)

Han tänker att dessa banditer ska de nog kunna ta hand om. Han ensam är ju stark nog för två och hans kamrater är inte dåliga de heller.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Krisdoffer sön jun 29, 2014 1:04 pm

”mmhum, ingen som säger emot? Vad säger du Argos?” Wolfram tittar på gruppens fältskär som ser lite annorlunda ut för tillfället.

Biff the understudy: ”Jag tycker vi hugger ned skogen med en yxa.” Biff ser direkt de frågande blickarna från gruppen och harklar sig ursäktande ”ahem... inte? Ok... vad sägs om... Som du säger Wolfram så är skogen synnerligen uppenbar, vore det inte bättre att inleda vårt sökande på fälten?”

”Osis Argos” säger Wolfram och dunkar en näve i Biff the understudys rygg så att luften går ur denne ”tre mot en, så skogen vinner.” Biff suckar uppgivet och följer efter er andra tre när ni beger er mot skogen som verkar vara någon kilometer i diameter vid första anblick.

Väl framme så hytter Jarmo med näven åt er andra och säger nått opassande om klumpfötter och på hans tid var folk minsann tysta innan han ensam beger sig in i skogen. ”Gå inte vilse bara” är det sista han hör från Biff, följt av skrock och skratt från Wolfram och Waldemar.

”Ska vi bara sitta här och vänta?” Undrar Biff en stund efter det att Jarmo försvunnit utom hör och synhåll.

”Saaaa~ om jag känner Jarmo rätt kommer han att bli förbenad om vi inte är här när han är tillbaka, har ni några ideer? Waldemar?” Wolfram kliar sig om hakan och ser sig runt om på området. Gräset svajar på fälten och skogen knarrar lite i vinden men annars är det tyst och stilla. Området är förhållandevis tomt på interessanta saker att se på. Det enda som sticker ut är skogen själv.

OOC: För den som inte förstått det så är Biff i den här uppdateringen representant för Argos som inte skrev nått på en vecka. Jarmo uppdateras vidare i enskillt pm eftersom han gått in i skogen själv. Mahahahahahahahahahhahaha
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Marcus sön jun 29, 2014 9:52 pm

Waldemar som redan är förbered på ett banditöverfall säger.

Tja, det bästa vi kan göra är att vänta och se till att vi inte blir överraskade. Jag tycker att ni ska göra er redo för lite grovgöra.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Krisdoffer sön jun 29, 2014 10:26 pm

"Grovgöra som i att spöa på folk, eller grovgöra som i städa upp efter dig?" Wolfram skrattar gott åt sitt skämt
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Marcus sön jun 29, 2014 10:34 pm

Waldemar skrattar också.

Tolka det hur du vill Wolfram. Om du inte hänger med så får du ta ditt ansvar och städa upp efteråt.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Krisdoffer mån jul 07, 2014 11:33 am

Biff the understudy bara nickar instämmande och skrattar med i den gemytliga jargongen och ni beslutar att i en taktisk manöver befästa er possition! med en eldgropp, tre pinnar och en och annan korv från det medhavda skafferiet. Samtidigt som ni väntar på att glöden ska bli perfekt slipar ni vapen och ger onda ögat åt skogen så att den inte får för sig något.

efter sisådär en halvtimme sen Jarmo begav sig iväg för att göra sitt lägger Biff the understudy märke till att det ser ut att komma rök från en kokeld ute bland fälten. Ni gör alla en mental notering om i vilken riktning röken kommer ifrån, vem vet banditerna kanske är där, om de inte är i skogen.

När ni börjar grilla kommer det en grupp Fläsk Olle utsusande ur skogen och slår sig ned i närheten av er. Vissa bybor är vidskepliga och påstår att fågeln för otur med sig, men vana kringresande som ni är vet ni bättre än att lyssna på pissnödiga bönners rövarhistorier. Wolfram kastar en liten bit av en korv till fåglarna som snabbt går loss på den med god vigör.

När vi alla stånkat i er korvar har det gått runt en timme sen Jarmo försvann. Ingenting annat verkar hända där ni är så era alternativ är få men uppenbara. Stanna kvar och vänta på jarmo, bege er in i skogen efter honom eller packa ihop och spring fnissandes därifrån i nån form av dåligt skämt på Jarmos bekostnad.
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Krisdoffer mån jul 07, 2014 1:48 pm

Knappt hinner ni påbörja diskussionen innan det hörs ett prassel från skogen och ni alla tre hoppar upp på era fötter med vapen i hand och mod i blicken. Med en lättnads suck känner ni igen den senige surgubben Jarmo som myggbiten kommer ut ur skogen.

Jag snabbspolade förbi er "stå och diskutera vad vi kanske vill göra" uppdateringen som jag tror ingen hade så stor glädje av och lo and behold Jarmo är tillbaka, vassego och diskutera vad som fanns i skogen Very Happy
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Marcus fre jul 11, 2014 7:37 pm

Jarmo din gamla gubbstrutt! Kul att se dig komma levande tillbaka. Vad nytt från skogens snår? Några rövare eller kossor i sikte?
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Jocke tis jul 15, 2014 4:27 pm

Joo, nok saatan hittade jag dom alltid. Di har slagi lääger ungefär mitt inne i skogen och riggat fällor runt omkring.

Jarmo förklarar i detalj vad han såg.




OOC: spelledarn! jag har tagit bort meddelandet jag fick där det stod hur många och hur fula dom var. kan du fylla i lite?

Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Krisdoffer tis jul 15, 2014 4:54 pm

OOC: Nedan följer ett urklipp ur Jarmos äventyr i skogen Razz

"Rösterna kommer från en glänta i skogen med en liten grottliknande stenhög längs den borttersta sidan från Jamros håll sett. I gläntan sitter det fem personer runt en eldgropp och grillar kanin (eller något annat litet djur). Jarmo noterar att det ligger vapen i en hög i närheten av personerna och några av dem verkar ha lite läderutrdusting på sig utöver de slashasiga utstyrslar de annars har. Personernas samtal är förhållandevis innehållslöst, Jarmo lyckas snappa upp att en spinkig sak heter Conny och en av de mer storvuxna med massiva svarta polisonger kallas Burkas."

Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Marcus tis jul 15, 2014 8:15 pm

Men då så. Då är det väl bara att vi lägger oss i ett kontrabakhåll och anfaller dem när de minst anar det. Eller kanske springer fram där de sitter och myser och slår dem i huvudet med våra vapen.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Krisdoffer ons jul 16, 2014 11:08 am

"Bra jobbat Jarmo, såg du kossorna? Roger sa att det skulle vara 6 stycken så det är möjligt att en av dem höll uppsikt över korna nån annan stanns."

Wolfram kliar sig betänksamt under hakan samtidigt som han erbjuder Jarmo de sista korvarna.
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Jocke ons jul 16, 2014 11:40 am

Nej, jag såg inga kossor int. Vi borde slå ett läger där vi är väl dolda och så kan jag spana mer efter kossorna. Det kanske blir enklare att hitta dom först.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Speltråden! - Sida 2 Empty Sv: Speltråden!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet