Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Truth & Justice

+7
Micke
Danne
Johan
Magnus
Jocke
Marcus
Erik
11 posters

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Jocke lör jun 28, 2014 8:40 pm

vad mig anbelangar kan vi köra helt wacko (se marcus förslag ovan), eller mer standard marvel (typ spiderman osv) eller mer noir (watchmen)
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Marcus lör jun 28, 2014 10:10 pm

Jag tycker nog att The Doorman fungerar i allt från wacky till watchmen. Erik har ju ställt in sig på Marvel så det blir nog kanon.

The Doorman kommer självfallet inte att heta det utan ha ett coolare namn. Jag har fått Sesam på förslag och det tycker jag är ganska passande.

Tänker mig en typ 35 årig skotte som har övergivit sin politiska karriär i skottland (anledning vet jag inte än) för att arbeta med politisk strategi och kampanjarbete i USA.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Danne sön jun 29, 2014 12:13 am

Jag kan spela vilket som också.. Dock kan jag tänka mig att Utflippat kan bli sjukligt skoj med tanke på vilka som ska vara med.

Dock känner jag att en mera seriös ton kan vara mera lämpligt kanske? Dels för att ge denna kampanj sin egen känsla och dels för att det inte ska bli för lik andra grejor som vi redan lirar hehe

Tycker att din infallsvinkel med Marvel som rättesnöre låter bra Erik...

Som sagt jag har två koncept, en är hysteriskt utflippad, full superhero i trikåer med "Falcon Punch to the Balls", med ett special fordon(full med gadgets och special grejor)..Inspiration från filmer som "Kick Ass", "Galaxy Quest" "Megamind" "the Toxic Avenger", "blankman", "Orgazmo" osv...


Den andra karaktären är mera seriös och är mera "Dark Streets" "NOIR" känsla över sig...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Erik sön jun 29, 2014 12:34 pm

Sweet, kul att ni redan har så många idéer! Jag skulle gärna se lite mer grounded som du säger, Danne, så att vi får lite skillnad mellan kampagnerna. Don't get me wrong, Karl-Preben var sjukt rolig, men jag tror att fler än en sådan kampagn kan bli lite mycket! Razz

"Doorman"/"Sesam" låter väldigt intressant. Har jag fattat det rätt som att han kan öppna portaler (dörrar) lite varstans han vill? Jag ser framför mig en snubbe som blir väldigt kraftfull i trånga korridorer och små rum (då han kan anfalla från vilka konstiga vinklar som helst), men svagare i stora utrymmen. Saker att fnula på är räckvidden på krafterna och om det eventuellt tar längre tid ju längre bort han försöker skapa en dörr, samt om det bara är "normala" dörrar han kan göra - dvs. inga dörrar i mark eller i tak. Vad sägs om "The Chapper"? En chapper på skotska är tydligen en dörrknackare...

Trikåer går bara bra - det är inte utseendet som spelar roll! Många skurkar kommer vara komiska också, så Falcon Punch to the balls går bra det med, så länge det inte är det enda karaktären går ut på. Gadgets finns det redan regler och tips för, så det passar även det jättebra! Att vara utflippad är helt okey, så länge karaktären faktiskt förstår när det är dags att ta situationen på allvar, om så krävs - han/hon är ändå en superhjälte med ett jobb att göra.

Tänk på att vad ni än bestämmer er för så måste hjältarna faktiskt ha någon/några slags "normala" superkrafter - det kan bli svårt att slåss mot superskurkar genom att förhindra dem att få stånd - Mealtyman är väl kanske inte att rekommendera, med andra ord  Razz
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Magnus sön jun 29, 2014 12:51 pm

Jag ser mig en mer...ja, EPISK spelupplevelse. Wacky shit får vi så det räcker (och blir över) från drakar och demoner, och jag vet inte om det är så kul att köra på samma sätt här.

Jag är väl förvisso den mest superherokåta personen här, men som Erik beskriver (helgat vare SLs ord) så kan man få in lustigheter även i en seriösare stämmning. Även i watchmen så händer det att karaktärerna säger roliga saker och tämligen bissara situationer (ut locked in here with me!) kan ju uppstå...

Snookertabelman är en rolig grej, ja, men jag tror att det är absurt tråkigt (och meningslöst) att spela en sådan karaktär. Roligare är då the doorman...
FALCON PUNCH är inte en löjlig förmåga, men man kan göra en extremt en dimensionell karaktär som har den förmågan... men man MÅSTE inte göra det.

Jag själv tänker mig att spela nån som kan manipulera träd (och växter) á la Shodaime hokage.
Om jag kommer spela en man (son till den mäktiga dryaden...björklisa... (thats a working title), som klär sig i en käp av löv och en mask av bark, slåss med ett spjut av trä, och får sina krafter från solen (alltså, han måste ha solljus för att kunna använda in kraft fullt ut). (sub-powers stregnth och speed)
Eller om jag ska spela the old witch, som var/är hippie som fått krafter genom att protestera mot kärnkraftverk, och på något sett blivit utsatt för en helvetes massa strålning. (Hon kan ha sub-powers som typ...prata med djur., eller viss futuresight)

Båda två har ju motivationen att rädda miljön och stoppa oljeutsläpp, men motivationen är ju annorlunda.
Alt. ett så kan man blanda in storyhooks med att, om dryader finns, kan inte motsvarande väsen finnas fast för asfalt och avgaser och de för ett ständigt krig mot varandra som de dödliga är omedvetna om...
Alt. två så har man storyhooks om de evil corporation...lets call it dynamocorp (Razz)... som gör elakheter i världen och måste stoppas.
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Erik sön jun 29, 2014 1:12 pm

Bra sagt, Magnus! Lite copypasta från T&J-boken som fick mig att landa på den stilen/tonen jag är ute efter när jag sist spelledde T&J:

"Animated" ( s. 8 )
Life is exciting and melodramatic: fate doles out great rewards and great failures, for purely dramatic reasons. Bad stuff – and good stuff – happens to people, provided it makes a good story. Fall out of a second story window, and (depending upon how big a player in the current story you are) you could die, break a limb, get a scrape, or be essentially unharmed.

[...]

ʺLimited detail for maximum motionʺ is the mantra here; verbal and visual shorthands are used to keep things fast and action‐packed – the quick sketch, bold stroke, or snappy phrase that sums up so much, but leaves plenty for the mind to fill in on its own. The Animated style draws on all of the other styles, mixing the comic book Ages, keeping the best stuff – the action‐adventure of the Golden Age, the personal development and conflicts of the Silver Age, the literary and psychological complexities and reintroduction of suspense of the Bronze/Modern Age – and jettisons the rest. In Fryeʹs scheme, the Animated style is 91% pure romance (with the panache knob turned up to eleven), with the mythic, mimetic, and ironic modes each contributing 3% of flavor.

In Animated games, lies and injustice are wellmatched with truth and justice; heroism is putting your neck on the line against powerful villainy – luckily, the heroic heart has an edge that cannot be blunted.

Jag gillar naturkonceptet! Dock kommer det inte finnas några dryader eller andra "övernaturliga" varelser i världen. Det lättaste sättet att beskriva världen är precis den som vi har haft rent historiskt (där typ allt i historien har skett mer eller mindre likadant eller på liknande sätt), men lägg till det faktum att vi sedan 50-talet fått fler och fler personer med övernaturliga förmågor. Sedan har det kommit superteknologi ovanpå det, men den är väldigt begränsad pga. något som kallas "Klein-effekten": en superteknologis kraft av omvänt proportionell mot antalet kopior av teknologin. Detta innebär att du visserligen skulle kunna dela ut superteknika lasergevär till armén, men varje enskilt gevär skulle förmodligen vara mindre kraftfullt än en vanlig pistol.

Men naturkonceptet kan ju funka bara bra det ändå! Varför inte kombindera med din backstory för hippien? De gillar ju sol och natur Razz Jag ser framför mig ett supermäktigt Bankai-move som får all pollen i luften att explodera / växa till superstarka växter som håller fast skurkarna / dylikt. Han kanske har en sköld eller dylikt av asmäktigt bark à la Captain America?

Vad gäller "helgat vara SLs ord" så är jag inget fan av det spelsättet! Hoppas det inte har framgått så av posterna här på forumet... Jag föredrar att försöka skapa en värld som alla kan vara överrens om och som jag gillar (annars kommer det inte bli kul att spelleda och kort därefter inget kul att spela) och sedan "släppa lös" spelarna i. Om någon säger att dagens session inte var så kul pga. X/Y/Z så kan vi ändra det till nästa gång, om alla är med på det. Detsamma gäller regler - vi försöker hålla oss till dem så långt det går (regler är ändå det gemensamma forfästet vi alla ska förhålla oss till), men visar det sig att de stjälper mer än hjälper i en viss situation går de att kringgå.

Mitt mål med spelledandet är att världen som sådan fortsätter att snurra oberoende av spelarkaraktärerna - jag kommer slänga en hel del saker er väg, men det är upp till er hur ni reagerar. Det lilla jag sett av er som grupp leder mig att tro att det inte kommer krävas särskilt mycket railroadande med er, och då blir min uppgift att se till att det finns saker som händer i världen, snarare än saker som händer karaktärerna. Skurkarna kommer ha planer vilka de försöker fullborda, oavsett om det kommer några hjältar och försöker stoppa dem eller inte. Lyckas ni inte stoppa dem eller om ni har annat för er så kommer de nog till slut bli så mäktiga att ni inte har något annat val!

Fan, mina poster blir bara längre och längre!  Crying or Very sad
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Magnus sön jun 29, 2014 1:32 pm

Långa poster är uppskattat! Så skriv allt vad du vill Smile

Då kör jag på hippien!

Det jag menar med "helgat vare SLs ord" var inte att du ska (eller har) kört över oss. Jag menar bara att du bör ha en stor roll i hur vi lägger upp spelandet. Du säger; Inga dryader, då säger jag; Jawol!
Du har en vission av hur du vill leda (kanske har du till och med börjat fila på äventyr) då skall inte vi komma och hitta på saker som du inte är bekväm med. På samma sätt som att du inte bör skriva våra karaktärer.

Som SL kan du ge oss något att börja prata om. Tex: Ni är i USA, tiden är 1970-tal; ni får inte vara hjältar med trikåer. (jag bara tog ur luften nu)
Då skall inte vi komma och säga: Vi tänker spela i framtidens ryssland och har rosa spandex hela bunten.
För då kommer vi få det jobbigt att hitta på något vettigt tillsammans.
Däremot kanske vi säger. Kan vi ta det i början av 80-talet, och köra i kanada?

Därefter kan vi ha en dialog:)
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Martin sön jun 29, 2014 2:01 pm

Jag vet inte hur karaktärskapandet ser ut men måste man ha superkrafter? Går det kanske med en hjälte som förlitar sig på teknologi och sina egna naturliga egenskaper, som ironman och black widow t ex?
Martin
Martin

Antal inlägg : 409
Registreringsdatum : 13-02-04

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Magnus sön jun 29, 2014 2:14 pm

Det går alldeles utmärkt som jag har förstått det
Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Erik sön jun 29, 2014 3:30 pm

Yup, det går bara bra det. Man kan ha typ Power Armour, vara Super Gadgeteer, osv.
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Danne sön jun 29, 2014 8:37 pm

Jag har mitt mera seriösa koncept klart nu också...


   Name: Unknown
   AKA: "El Oscuro" the Dark one, "Biohazard"
   Date of birth: Uknown
   Place of birth: Ciudad Juarez, Mexico - 298 murders per 100,000 On the worldwide murder list, it tops Afghanistan.
   Place of residence: Unknown, Since his escape from Samuel Ramirez Hospital in Mexico city.
   Parent or legal guardian: A ward of the state of Mexico's psychiatric institutions.
   Marital status: Single
   Hobbies: Purchase of firearms and administering his own brand of justice on the Wicked!
   Distinguishing features: Always has a cigarette on his lips
   Character he admires: The Fictional Character Machete! El Oscuro most pride possessions is his DVD, Machete Kills.
   Character he detests: Psychologist and Defence attorney's
   Remarks: Armed and dangerous

Truth & Justice - Sida 2 El_Oscuro

El Oscuro is a vigilante and believes in nothing except what he can punch, shoot, or maim. he has no religion, no affiliations but to himself, lives for nothing but for getting back at people who think "they can get away with it", and to defend his right to lob toxic grenades through said peoples windows. Whenever he has to deal with them because they cross his path, El Oscuro swats them like the flies they are, with extreme prejudice. And, by the way, no. He cannot spare change. If you ask him, he might give you a primed grenade to play with, if he doesn't have the patience to get more personal.

He only respects the strong, before becoming institutionalized he had taken part in many wars, both in Mexico as part of the Zapatista Army of National Liberation and in South America. It was druing his time with the FARC rebels in Colombia that he had his "accident". During a raid on a mysterious chemical plant there was an explosion. Five weeks later he was found washed ashore on Playa la Ropa Zihuatanejo, Mexico, rambling like a mad man.

El Oscuro was taken as a "John Doe" to Samuel Ramirez Hospital. The 200-bed psychiatric facility is in the heart of Mexico City. Its own director, Dr. César Bañuelos, calls it "hell." Most patients walked around shoeless, some with badly swollen and bleeding feet. Their sleeping areas where sparse, there was no activities and little interaction between the patients and the staff. There was nothing for patients to do except lie there. Most rocked back and forth endlessly. El Oscuro was no different then the rest. That was untill he snappt out of it and made his escape 6 months later.

The Chemical toxins from the factory in colombia had seeped into his brain and changed his biology on a fundamental level. As his new powers started to manifest themselves, his brain also started to heal.

Now armed with super abilities and the martial skills of decades of war he is ready to bring "TRUE JUSTICE", to the world..

Truth & Justice - Sida 2 El_oscuro2
El Oscuro drives a Supercharger, that is rigged for Combat!
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Erik sön jun 29, 2014 8:54 pm

Vad kan jag säga? Fan vad coolt! Jag är inte riktigt med på vad för superkrafter han har, dock... Han kan uppenbarligen slåss och gillar att kasta granater? Något som behöver fnulas på är varför han skulle vilja hjälpa till att försvara Redstone City från diverse superskurar - jag får intrycket av att han verkar vara en vigilante som kör sitt eget race snarare än som en del i ett team. Han kanske helt enkelt går dit det finns möjligheter att utmäta True Justice? Älskar att han gillar Machete, även om jag personligen tycker att "Machete Kills" var ett totalt värdelöst försök till uppföljare till en hämningslöst kul film Razz
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Marcus sön jun 29, 2014 9:45 pm

The chapper vad bra det kan vara hans kodnamn medan hans superhjältenamn (det allmänheten kallar honom) är Sesam.

Jag tänker mig något i stil med en stor och biffig skotte som slåss med nävarna och fötterna (ala karate, judo, jujutsu mm, inga vapen dvs.) Sen är ju tanken att han ska kunna öppna portaler. Jag ser framför mig att han kan öppna dem överallt, alltså även mitt i luften men att begränsningarna behöver vara att han inte kan öppna dem hur långt bort som helst från sig själv eller att de inte kan leda till platser längre bort än låt oss säga en fotbollsplan.

Namn: Angus Jones
Aka: The Chapper, Sesam
Utseende: En ca två meter lång skotte med överarmar som trädstammar och ben som, tja, två trädstammar. Blod och renrakad. Ofta klädd i grå kostym med matchande slips.
Bakgrund: Angus är uppvuxen på Islay (en del av ögruppen Hebriderna utanför skottska fastlandet) där hans förfäder drivit ett whiskydestilleri. Även om Angus älskar whisky så blev hans kärlet för den politiska scenen för stor och han gav sig av till Edinburgh för att vara en del av den skottska politiken och kämpade ivrigt för ett självständighetsförklarande från de engelska översittarna. Det har inte riktigt framgått varför Angus övergivit en ganska framgångsrik politisk karriär för att flytta till USA och han svarar inte heller på frågan. Nu arbetar han istället som politisk strateg och rådgivare åt den som betalar bäst för tillfället. Vill han ha den bästa får man betala bra och Angus vet hur man tar betalt.
Superkraft: Angus superkraft är att öppna portaler till andra platser. Very nifty when you want to know what your opponent is planning Wink

Resterande ej uttänkt.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Danne sön jun 29, 2014 10:23 pm

Erik F skrev:Vad kan jag säga? Fan vad coolt! Jag är inte riktigt med på vad för superkrafter han har, dock... Han kan uppenbarligen slåss och gillar att kasta granater? Något som behöver fnulas på är varför han skulle vilja hjälpa till att försvara Redstone City från diverse superskurar - jag får intrycket av att han verkar vara en vigilante som kör sitt eget race snarare än som en del i ett team. Han kanske helt enkelt går dit det finns möjligheter att utmäta True Justice? Älskar att han gillar Machete, även om jag personligen tycker att "Machete Kills" var ett totalt värdelöst försök till uppföljare till en hämningslöst kul film Razz

Jag håller med om att Machete var bättre än Machete kills hehe..

Karaktärs motivation för Redstone City

1: El Oscuro gillar inte Folk som kommer undan med det. Superskurkar försöker att komma undan med saker ostraffat. Vilket gör att han gärna sätter dit dem..

2: True Justice kommer inspirationen från  JUDGE DREAD, MARV i Sin city och såklart Machete..

3. Mina superkrafter är snabbverkande Toxic poison som jag leverar i en snabb och dödlig dos genom mitt special vapen. Som är en Lång kedja med en dubble eggad kniv och änterhake i vardera ände. Tänkte använd den som en garotte/stryparsnara. När jag väl fått den om halsen på någon så skickar jag mitt kemiska gift genom den och offret bubblar upp och exploderar hehe. Sedan tänkte jag även kasta giftiga granater och använda skjutvapen med Toxic/giftig ammunition... El Oscuro blood kan också vara giftigt och frätande om det funkar.. Som sagt tänkte att han använder sin kropp som ett biologiskt vapen eller nått i den stilen...Spotta syra etc.. Men vi kan arbeta ut en kombination som funkar... Bild beskriver det bäst hehe
Truth & Justice - Sida 2 El_Oscuro3

4. Har med flit också lämnat en hel del öppningar i min bakgrundshistoria, Dels min olycka vid den Kemiska fabriken i Colombia, El Oscuro har inget minne av de fem veckorna innan han spolades iland på Mexikos kust. Vad hände under dessa fem veckor? Vems Fabrik var det? en superskurks kanske? Sedan har vi episoden på mentalsjukhuset, Många galna Superskurk massmördare kan ha varit inlåsta där samtidigt. Har El Oscuro kanske en ärkefiende? en galen doktor? En homicidal maniac patient?  Som sagt finns en hel del grejor att spinna in här om du som SL är sugen på att spela på det Smile. Kan något av svaren på dessa frågor finnas i Redstone City kanske? Detta skulle också ge min karaktär mera motiveringar att deltaga.

Han är dock en Rebell och kommer att ifrågasätta saker som gruppen gör och ibland även vara självisk och tycka att han kan lösa saker själv. Hade tänkt att detta beteende kunde förändras lite över tiden då han lär sig att uppskatta hjälpen från de andra i gruppen...Sedan är detta ett mörkare koncept, El Oscuro drar sig inte för att ha ihjäl busar och patrask, som sagt grund inspirationen kommer från sådana figurer som Judge Dread, Marv i sin city, Slaine, Deathdealer och Punisher osv...


Senast ändrad av Danne den mån jun 30, 2014 12:43 am, ändrad totalt 7 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Marcus sön jun 29, 2014 11:01 pm

Jag gillar att magnus karaktär påminner mig om Qvickrot i Darkwing Duck.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Magnus sön jun 29, 2014 11:49 pm

Namn: Joana Holz
Alias: ... vet inte i nuläget...
Födelsedatum: 23 juni 1943
Född: San Fransisco
Bor: Redstone city (ofc)
Utmärkande drag: Klär sig som om 60-talet aldrig tagit slut: Ser betydligt yngre ut än vad hon egentligen är...
Tycker om: Blommor, alla illegala substanser som är "naturliga" (weed), musik och känslor.
Tycker illa om: Betong, Kapitalister, Olja
Krafter: Kraften att manipulera växter (Få träd att växa upp på ett ögonblick, vinrankor som fjättrar motståndare o.s.v.) (EXPERT RANK POWER +4)
Healing (SÅ att ni inte dör era jävla n00bs!) (GOOD RANK POWER +2)

Bakgrund: Joana deltog i 60-talets hippierörelse, var mycket engagerad i politik (framförallt miljöpolitik). Under en aktion mot ett nyöppnat kärnkraftverk utsätts hon för en mycket stor dos strålning och har sedan dess haft sina förmågor.
Hon använder sina krafter åt att bekämpa miljöförstöring. På senare år har hon dock allt mer lämnat superarenan och fokuserar mer på mundana sätt att bekämpa miljöbovar, hon börjar ju bli till åren kommen... Men hon längtar ut på fältet igen, och bara väntar på att REdstone city (och moder jord) ska behöva hennes kraft igen!




Magnus
Magnus

Antal inlägg : 283
Registreringsdatum : 13-07-12

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Danne mån jun 30, 2014 12:31 am

Skulle kunna gå att binda ihop våra tre karaktärer också(Marcus, Magnus, jag)..

Magnus karaktär har utsatts för strålning från ett kärnkraftverk, jag har ramlat ner i giftigt avfall och Marcus karaktär kanske har gjort whisky på förorenat vatten? Alla har blivit utsatta för en superskurk som är en riktigt miljö Bov hehe... Som sagt bara en tanke som slog mig...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Erik mån jun 30, 2014 8:52 am

Haha, nu börjar det likna något! Härligt med så mycket engagemang, måste jag säga.

Jag gillar El Oscuro (har du ritat bilderna själv eller hittat dem nånstans? De är riktigt snygga!), men vad gäller regler och världen så är att döda skurkarna snarare undantaget än regel. Det ska absolut gå att göra det om man vill, men då sker det oftast när denne redan ligger medvetslös och slagen ("Zeroed out", i reglerna). Hans gift kanske är förlamande/sövande/försvagande/etc istället för direkt dödande? Att vara rebell låter kanon, alltid kul med lite interna strider! Så länge han inte går helt vigilante och kör helt sitt eget race - blir ju roligare rent spellogistiskt om vi faktiskt spelar som grupp. Älskar bakgrunden, det kommer säkerligen komma med något därifrån!

Joana Holz känns riktigt nice också. Vad sägs om "The Vine", "The <färg> Orchid", eller "Wildflower"? Några förslag i alla fall Smile Att manipulera växter skulle jag nog klassa som en Meta Power (s. 38), så den får vi fnula lite på. Fungerade som bäst i solljus, eller hur? Det är en limitation i alla fall. Jag kan tänka mig att den även är bättre i områden med mycket växter, men att krukväxten i lobbyn också hjälper till viss del. Växtkraften skulle alltså kunna vara väldigt varierande i hur bra den fungerar, allt beroende på var ni befinner er för tillfället. Exakt hur varierande den är kan också diskuteras, beroende på hur kraftfull du vill att den ska vara i "full power", om man säger.

"The Chopper" var bara ett förslag, du får heta precis vad du vill! Så det är snarare portaler à la Portal än dörrliknande saker? Det funkar bra det med! Hade faktiskt en snubbe i förra spelet som hade precis den kraften Razz Tänker du dig att han måste koncentrera sig för att hålla en portal öppen, eller räcker den automatisk X antal sekunder? Kan han öppna flera samtidigt? Har jag fattat det rätt med att han inte har Super Strength, utan bara är allmänt biffig och är bra på att slåss?
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Marcus mån jun 30, 2014 9:21 am

Ja han ska bara vara allmänt biffig så ingen superstrenght. Har inte riktigt klart för mig hur kraften ska fungera men tanken är att det ska vara som Blueno i Onepice, om du sett det. Fast svagare.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Danne mån jun 30, 2014 4:05 pm

Erik F skrev:Haha, nu börjar det likna något! Härligt med så mycket engagemang, måste jag säga.

Jag gillar El Oscuro (har du ritat bilderna själv eller hittat dem nånstans? De är riktigt snygga!), men vad gäller regler och världen så är att döda skurkarna snarare undantaget än regel. Det ska absolut gå att göra det om man vill, men då sker det oftast när denne redan ligger medvetslös och slagen ("Zeroed out", i reglerna). Hans gift kanske är förlamande/sövande/försvagande/etc istället för direkt dödande? Att vara rebell låter kanon, alltid kul med lite interna strider! Så länge han inte går helt vigilante och kör helt sitt eget race - blir ju roligare rent spellogistiskt om vi faktiskt spelar som grupp. Älskar bakgrunden, det kommer säkerligen komma med något därifrån!

Bilderna är ihop meckade i Photoshop av mig.. så att de skall passa mitt koncept... så det är olika original bilder och sedan har jag fixat med dem...

Kan man inte slakta extras/henchemen? vore kul om man kunde mörda lite hehe... Som sagt ser gärna att de åtminstone blir Zeroed out av mina attacker. Förlamning/sövande/försvagade känns lite klent...  Evil or Very Mad 

Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Erik mån jun 30, 2014 8:27 pm

Har inte sett dit i OP än, men en liten sökning gav en rätt skoj fight! Kraften gör alltså att man förpassas till någon slags dörrdimension som man sedan tar sig ut med ännu en dörr?

Snygga är de i alla fall, bilderna! Självklart blir de Zeroed Out - gör man tillräckligt med skada sker det oavsett hur du åsamkat skadan. Jag kanske var lite förhastad - tror bara det var bilden av blodig garrotering som gjorde det, men en laserstråle eller en super strength-smäll gör säkerligen lika mycket skada. Men minions ska du nog kunna sprätta på, om du vill!
Erik
Erik

Antal inlägg : 197
Registreringsdatum : 14-05-21
Ålder : 36
Ort : Edsberg

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Danne mån jun 30, 2014 10:39 pm

Man kan göra mycket skoj med Photoshop

Hittade denna bild som hade rätt typ av överkropp för att passa Marcus karaktär, men han kändes inte direkt som han kom från Skottland.. så fick fixa lite med den..

Truth & Justice - Sida 2 Loopydave_s_el_zombo_practice_by_shadowcatxavie

Angus Jones....

Bytte huvud och satte en kilt på han hehe. Tycker nya huvudet känns mera Marcus  Twisted Evil 

Truth & Justice - Sida 2 Angus

Sedan mixade jag lite till och fick med en flagga i bakgrunden och ändrade håret till rött hehe...

Truth & Justice - Sida 2 Angus_Jones_copy

Du får välja själv om du tycker det passar din karaktär Marcus Wink
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Danne tis jul 01, 2014 2:29 am

Eftersom det är roligt

I Present the Misfits, Truth and Justice supercrew!! alla med (ploj) är utfyllnad tills dess att alla kommit in med sina koncept...

Uppifrån och need vänster till höger

Dr. Strange (ploj)
El Oscuro = Danne
Angus Jones = Marcus
Joana Holtz = Magnus
The Dynamite Kid(ploj) = ser dock Johan framför mig spela honom hihihi  Razz 
Dark Shadow (ploj) 

Truth & Justice - Sida 2 Misfits
Dubbel klicka bild för bästa upplösning hehe...

Ps: Jag vill ha Dynamite Kid som min sidekick om jag inte kan övertyga Johan om att det är det coolaste konceptet någonsin hehehe.. Måste hålla hårt i hans Jacka så att han inte spinner Out of control
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Johan tis jul 01, 2014 9:57 am

Hur ser det ut med magi och sånt? Jag är störtsugen på att lira någon form av Urban Shaman som glider runt i gothic ninja-kläder och sätter upp drömfångare i tunnelbanan och pratar med andar, typ en [insert-tribe]-indian som kan spirit-walka och possessa människor och djur (typ som Bran gör i GoT). Kanske lite för likt Magnus karaktär?

Antingen det eller en allomancer (mistborn) som kan dra och pusha metall. Typ som magneto, fast hennes vikt spelar roll (om hon pushar mot en bil så är det hon som flyger iväg och inte bilen). Kan skjuta iväg sig själv i luften och svinga sig mellan hus så länge det finns metall som hon kan dra i. Hon kallas såklart för Nickle eftersom hon skjuter iväg 5-centsmynt.
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Jocke tis jul 01, 2014 10:26 am

Kan man vara "captain hindsight"?

Typ att man ser in en sekund i framtiden eller så. vore askul att få en extra sekund på sig att undvika attacker och att se precis var en motståndare kommer vara så att man kan sparka han i pungen vid bästa (sämsta) tänkta tillfälle.

Truth & Justice - Sida 2 Images?q=tbn:ANd9GcS53BI17kGGd4Ktm8tnUBAWiH02TKrB70tBCoYFTAfU3-0g-FdnVA
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Truth & Justice - Sida 2 Empty Sv: Truth & Justice

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet