Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Intresse anmälan Till Kampanjen!

4 posters

Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Danne lör mar 10, 2012 4:28 pm

Tjena som jag tidigare nämnt kommer jag att starta en Kampanj. De som är intresserade av att vara med svara i denna tråd och tala om vilken armée ni tänker använda..

Kort om Kampanjen..
En forge World I the Orpheus Salient Sector har sent ut ett desstress Call. De är under attack av Hive fleet Dagon. X antal loyal space marine chapters har svarat och anlänt I Orbit. Dock har de inte kunnat enas om något och efter att ha upptäckt att planeten har värdefulla Relics och Ruiner har kommunikationen helt havererat och det är nu varje chapter för sig själv. Det är en kamp mot tiden eftersom Inkvisitionen har sänt ut the Grey Knights att Purga hela systemet. Plundrande ORCs och Death Guard styrkor har också anlänt för att roffa åt sig och sko sig på det rådande kaoset. Det är en kamp alla mot all för att etablera sig i området för en utdragen kampanj.... Necron's rör sig också i djupet under staden och deras långa sömn är på väg att ta slut. Vem som kommer att gå segrande ur denna konflikt kan bara tiden utvisa.......


Kampanjen kommer att utspela sig I Jericho Reach i The Orpheus Salient Sector. Första delen kommer att vara kriget för att kontrollera en Hive City på en Forge World. Alla spelare kommer att få varsin Start Sektor. Och vi spelar den i form av TURNS. Varje Turn kan man göra ett drag. Beroende på läget och vilket lag man spelare och vilka områden man kontrollerar kommer olika spelare ha olika val.

Alla kommer att vara I krig med alla men det kommer finnas möjligheter till Joint Victory's. Dock kommer en slutgiltig segrare att utses beroende på vem som införskaffat flest saker och vunnit mest etc...
Till exempel om Makkan och Johan båda lirar Tyranids och alla andra spelare är utslagna kan de deklarera en gemensam seger. Men sedan kan en av dem ha flera vinstpoäng och andra bonusar och utses då till segrare.

Samma gäller på Marines sidan.. Om Space wolfs(jonas) Blood angels(fredrik) och Dark angels(micke) är ensamma kvar kan de deklarera Joint victory...

Dock kan det bara finnas en vinnare men de som går med på joint victory slipper tappa de eventuella bonusar de har skaffat sig...

Joint Victory
Tyranids Kan deklarera om de är ensamma kvar
Grey Knights, Blood Angels, Raven guard, Dark Angels och Space wolf I vilken kombination som helst kan deklarera joint victory
Necrons, Chaos och Orcs kan deklarera Joint Victroy....

Dock gäller det att uppnå så bra resultat för sig själv innan en Joint Victory deklareras. En spelare kan också alltid vägra att gå med och då fortsätter striderna. Om två spelare är nära varandra i vinst poäng kan detta vara av intresse. För som sagt det kan bara finnas en Segrare. Om man förlorar sin sista sektor är man utslagen.

Jag kommer I min roll som SL/GM också att spela både Chaos och Raven Guard och göra mitt bästa för att sätta käppar i hjulen för alla. Jag kommer dock använda dessa två lag mera defensivt. De kommer att sitta på Bonus system etc. Vilket gör att de är bra attackmål om man vill skaffa sig extra bonusar. Jag kommer inte heller att kunna utses till vinnare I en joint vicotry. Idén är att jag kör mera försvar och sabotage.. och jag kommer inte heller kunna vinna. Detta för att jag vill hålla mig så neutral som möjligt. Tror att detta kan vara bra för balansen också.

Intresse anmälan Till Kampanjen! The_Jericho_Reach_Map_large
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Danne lör mar 10, 2012 5:00 pm

Detta är ett första Utkast och jag kommer att lägga till mycket mera Information. Vilka områden som finns. Olika Stratagem's som kommer att vara tillgängliga beroende på vad man har roffat åt sig och trupper man kan använda. Om andra lag finns tillgängliga så som Dark Eldar och Eldar.. TAU etc... Så kan dessa så klart vara med och spela. Så saker kommer att förändras. Men detta är grund modellen jag kommer att arbeta efter.

Som Jag också sagt kommer jag att dra Igång en Deathwatch RPG kampanj.. och dessa spelare kommer att bli direkt påverkade av händelser I 40k kampanjen...

Jag har Pratat med Makkan och tror att vi nog inom kort kan starta en Fantasy version av detta med. Där vi lirar Fantasy Battle och WFRPG på samma sätt..

Det var också några som under Förenings mötet(patrik) nämnde att de var sugna på W40k battlefield Gothic.. Och om detta blir av kan vi binda in det i kampanjen med....

Alla Lag startar på 750 poäng. Och vi slår slag för varje Unit som blivit Utslagen under en strid. Det kommer finnas en viss % chans att den är utplånad och inte längre vara med. Detta gör att det gäller att få in mera poäng under kampanjen så att man kan Ersätta trupper etc. Hur detta system kommer att fungera håller jag på att arbeta ut. Dock kommer vi desto längre kampanjen varar att sakta öka Poängen på slagen.. så att vi får större och större strider. Men vi börjar på 500 poäng. Ingen kan ha mindre än 500 men jag funderar på att göra så att om Heroes/charecters dör så är de BORTA för gott. Detta kan komma att ändras.... Vissa Elite choises.. kan också få begränsningar. Vilket gör att vi får ytterligare en nivå av strategi..
Varje område kommer också ha sina egna mål.. hämtade från Forge World böker, city fight booken, planet strike och battle mission boken. Annihilation kommer troligen aldrig att spelas. Utan det kommer vara andra regler som gäller för vinst och förlust.
När två spelare hamnar på samma Sektion efter deras TURN action kommer de att meddelas detta... Vilket mission som gäller hur många poäng och vilket av sidorna de ska spela på. Sedan är det upp till dem att boka tid med varandra i lokalen och Kriga.... Om jag inte kan deltaga får de MAILA mig resultaten. Jag vill dock att båda skickar mig sina armélistor som de tänker använda så jag kan gå igenom dem....
Joke har sagt att han kan Printa alla Errator så vi alltid har dem tillgängliga I lokalen..


Senast ändrad av Danne den tor mar 15, 2012 9:13 pm, ändrad totalt 1 gång
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Micke sön mar 11, 2012 12:31 am

Ja ställer självklart upp med mina Dark Angels till kejsarens förfogande.

Tänkte fokusera på att köra med Deathwing men det har sina problem då en basarmé för Deathwing är 560p. Danne, du kanske har sett mitt PM angående detta? Very Happy

Kan man köra två arméer? Dvs om jag vill köra en Ravenwing också?
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Danne mån mar 12, 2012 3:42 am

Regeln som vi kommer använda kommer att vara denna. ALLA spelare måste ha en NAMED leader för sin Styrka.. Även om det är en vanlig HQ, får man lov att sätta ett namn på den och den kommer att följa denna regel. Har man flera Uniqe charecters, följer de också denna regel..(exemple space wolf Dreadnougthen, men det finns en massa andra också)

When playing campaign games, one extra exciting element can be determining the fate of a particular special charecter betwen games; have they fallen never to rise again or will they be back with a vegeance?

If a unique named special charecter* is removed as a casualty during a campaign game (this includes falling back of the board etc) after the game has concluded, roll a D6 for the character, the results of which shown here apply. If you won the game add +1 to the roll.

*Note: this includes proxies such as "your chapter's version of a named charecter", etc; you can never have more then one of each unique character if this rule is being used.

D6 Result

1. Casualty: The character may not be used again in this cmapaign phase

2. Wounded: The character must star tthe next game they are used in with one wound fewer then normal.

3. Shaken: The Character must fight the next game they are used in with -1 LD

4+. Survived: The Character has escaped permanent injury, and may be used again freely if you whish in the next game
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Danne tor mar 15, 2012 9:17 pm

Uppdatering!.. har fixat till det i regel sektionen också..

Alla som vill vara med gör en 750 poängs arme med en Named HQ, du kan ta en vanlig och sätta ett namn på den själv med.. men den ska ha ett namn och en lite backstoy...
När Ni är klara med listan PMar ni den till mig här på forumet så jag kan granska och godkänna den.. Efter det får ni om ni vill presentera den här på forumet... Men jag lägger inte upp den tråden förrän alla arme listor är mig tillhanda.. för att undvika sista minuten ändringar när man ser vad andra har i sina listor.....
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Jonas fre mar 16, 2012 4:41 pm

Är poängen på 750 nu? Varför ökar vi i poäng hela tiden?

Jag fattar inte, du skriver att alla lag ska vara 750 pts, sen lite längre ned är det 500. Är det jag som missat nåt eller?

Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Danne tis mar 20, 2012 11:12 pm

Det är 750pts som gäller.. skicka eran lista som ett PM till mig...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Danne lör mar 24, 2012 7:31 am

Micke, mackan och chrille har lämnat in sina armelistor... till kampanjen..

Till alla som inte lämnat in kom ihåg att hålla er på 750 poäng eller under. Jag kan inte godkänna listor som ligger över 750 poäng.. även om det bara handlar om 1-3 poäng..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Pontius Sors tis apr 24, 2012 10:47 pm


Waaagh! Hurogshk ligger i orbit och njuter för tillfället av att försöka sänka en chaos varelse som har tagit sig ombord på deras Space Krooza. Den närliggande planeten är prioritet ett så snart de har lekt klart med demonen.

Min lista med 750 poäng hårda, exceptionellt gröna Orker lämnas in imorgon.
Pontius Sors
Pontius Sors

Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 12-04-24
Ålder : 37
Ort : Märsta

Till överst på sidan Gå ner

Intresse anmälan Till Kampanjen! Empty Sv: Intresse anmälan Till Kampanjen!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet